Zupa neapolitańska

1. Data: 2004-03-23 21:50:03

Temat: Zupa neapolitańska
Od: "net2" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Jestem tutaj nowa, więc proszę o wyrozumiałość i radę.
Chodzi mi o to, że nie wiem jak ugotować zupę "neapolitańską", to jest coś
podobnego do jarzynowej, choć wcale taka nie jest. Wiem tylko, że jest z
żółtym serkiem.
Bardzo proszę o wskazówki, jeżeli chodzi o ugotowanie tej zupy.

Dziękuję i pozdrawiam
Joasia

1. Data: 2004-03-24 08:25:20

Temat: Re: Zupa neapolitańska
Od: "ZygZag" <Z...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

"net2" <n...@o...pl> napisał

> Bardzo proszę o wskazówki, jeżeli chodzi o ugotowanie tej zupy.

google :archiwum grupy.
było.

--
ZygZag
at autograf pl

1. Data: 2004-03-24 11:30:54

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Mar 2004 12:35:55 +0100 I had a dream that bella <belunia@[> wrote:
> Jest mnóstwo osób którzy chętnie pomagaja :)

A jeszcze więcej jest osób, które kompletnie nie potrafią szukać
informacji w sieci, mimo iż jest na wyciągnięcie ręki.

(To taki komentarz, a nie wyzłośliwianie się)

1. Data: 2004-03-24 11:35:55

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

net2, 2004-03-23 22:50, wrote...

> google :archiwum grupy.
> było.

> ZygZag

To jest właśnie wyrozumiałość...

Witaj Joasiu!

Ja niedawno pytałam o tę zupkę, bo w googlach mnóstwo przepisów ale tak
naprawde nie wiadomo który wypróbowany i dobry.

Podam Ci przepis, który dostałam na grupie i wypróbowałam.

Zupa neapolitańska
1250 ml rosołu z kostki rosołowej,
1 łyżka masła,
1 łyżka mąki,
10 dag sera żółtego (parmezan),
4 żółtka,
1/4 l śmietany,
koper,
sól,
15 dag ugotowanego makaronu
lub grzanki

Masło stopić, dodać mąkę i mieszając zrobić białą zasmażkę
rozprowadzając małą ilością zimnego rosołu, podprawić pozostałym rosołem
i zagotować . Ser
utrzeć na tarce i dodać mieszając do rosołu. Ściągnąć z ognia. Troszkę
ostudzić.
Żółtka rozbić ze śmietana, zaparzyć wrzącym rosołem nie przerywając
mieszania i połączyć z zupą.
Dodać umyty i drobno pokrojony koper, przyprawić do smaku solą. Podawać
z oddzielnie ugotowanym włoskim makaronem.

przepis pochodzi z : http://www.kuchnia.3miasto.pl/1944.htm

Nigdy nie jadłam tej zupki wcześniej. Córka jadła ją w szkolnej stołówce
i poprosiła o ugotowanie.
Podczas gotowania ja poprosiłam ją o doprawienie :)
Teraz powiem ci co moja córka zmodfikowała.
Powiedziała, że na stołówce Panie nie wrzucają sera do zupy ale trą na
tarce i każde dziecko nabiera sobie do talerza tyle ile chce. Zupka jest
gorąca, więc serek się szybko roztapia.
Aha ja tego serka więcej trę niz 10 dag i jeśli nie lubisz parmezanu
możesz wykorzystac inny.
Więc tak robimy. Ty zrobisz tak jak lubisz.
Wszystkim nam posmakowała.

Zyczę smacznego i nie zrażaj się do grupy..
Jest mnóstwo osób którzy chętnie pomagaja :)

--
pozdrawiam serdecznie
b.

1. Data: 2004-03-24 20:43:38

Od: "net2" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Ja niedawno pytałam o tę zupkę, bo w googlach mnóstwo przepisów ale tak
> naprawde nie wiadomo który wypróbowany i dobry.
<CIACH>

Ślicznie dziękuję za przepis i bardzo dziękuję za wyrozumiałość. Jutro będę
próbować ten przepis :)

Pozdrawiam
Joasia

1. Data: 2004-03-25 07:30:17

Od: "Zoraz" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przypomniało mi to zupę neapolitańską którą jadałam w stołówce zakładowej w
połowie lat osiemdziesiątych.
Była zupełnie inna, taka 'cieniutka: jarzynówka z pokruszonym białym serkiem :)
Pewnie panie kucharki usłyszały, że gdzieś dzwonią, ale nie do końca ;D
W rezultacie odkryły chyba dość niezłą zupkę.
Ktoś jeszcze spotkał się z takim przepisem?

Pozdrawiam Zora

kulki profiteron?
Śledzie marynowane, Wielkopiątkowe
zna ktoś może...stronę..