Zużycie energii przez płytę ceramiczną elektryczną.

11. Data: 2004-12-14 09:23:15

Temat: Re: Zużycie energii przez płytę ceramiczną elektryczną.
Od: "kuchcik" <r...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podsumowując, oprócz samej płyty elektrycznej będziesz musiał zainwestować w:
1. Badziewie za 25 zł do gotowania jajek na miękko.
2. Kuchenkę mikrofalową do podgrzewania mleka.
3. Garnki z wielowarstwowym dnem.

Do tego dochodzą jeszcze 2 lata nauki, aby z wprawą operować pokrętłami
regulacji mocy. Ja na twoim miejscu zainwestowałbym w płytę gazową. Nie jest
może tak efektowna, ale chyba bardziej praktyczna.
Pozdrawiam.

12. Data: 2004-12-14 11:34:27

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12/14/2004 10:23 AM, kuchcik napisał(a):

> Podsumowując, oprócz samej płyty elektrycznej będziesz musiał zainwestować w:
> 1. Badziewie za 25 zł do gotowania jajek na miękko.
Jajka gotuje się na płycie zupełnie normalnie.

> 2. Kuchenkę mikrofalową do podgrzewania mleka.
Mleko podgrzewa się kiepsko także na gazie. A mikrofalówka jest
nieocenionym sprzętem w kuchni.

> 3. Garnki z wielowarstwowym dnem.
Tu zgoda - aby płyta działała efektywnie, garnki powinny mieć płąskie
dno. Ale najtańszy komplet kosztuje bodajże koło 100 zł, więc chyba nie
jest to wielka inwestycja.

> Do tego dochodzą jeszcze 2 lata nauki, aby z wprawą operować pokrętłami
> regulacji mocy.
2 lata wystarczą, ale pod warunkiem wcześniejszego ukończenia IKOP-5
(5-letniego Intensywnego Kursu Obsługi Pokręteł).

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

13. Data: 2004-12-14 11:44:39

Od: barney <barney@[WON]adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

kuchcik wrote:
> Podsumowując, oprócz samej płyty elektrycznej będziesz musiał zainwestować w:
> 1. Badziewie za 25 zł do gotowania jajek na miękko.
> 2. Kuchenkę mikrofalową do podgrzewania mleka.
> 3. Garnki z wielowarstwowym dnem.

Nikt nie twierdzi ze plyta jest tansza niz gaz.
Poprostu nie jest jakos kosmicznie droga i wiekszosc normalnie
pracujacych ludzi nie zauwazylaby zmian w budzecie domowym przez plyte.

> Do tego dochodzą jeszcze 2 lata nauki, aby z wprawą operować pokrętłami
> regulacji mocy. Ja na twoim miejscu zainwestowałbym w płytę gazową. Nie jest
> może tak efektowna, ale chyba bardziej praktyczna.

Na pewno nie jest bardziej praktyczna (gazowa), wrecz przeciwnie.
Po miesiacu dokladnie wiedzialem jak obslugiwac plyte zeby gotoawac
ekonomicznie i szybko po dwoch wiedziala moja zona;)
Wszystko bylo zreszta napisane w instrukcji.
Jak ktos potrzebuje na to dwa lata to wspolczuje.

barney

14. Data: 2004-12-14 12:05:11

Od: "kuchcik" <r...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barney, a ty co jesteś taki poważny? Uśmiechu nie dostrzegasz? Trzeba było
żartem odpowiedzieć albo wcale. Współczuję takiego poczucia humoru, a
właściwie jego braku.

15. Data: 2004-12-14 12:35:57

Od: barney <barney@[WON]adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

kuchcik wrote:
> Barney, a ty co jesteś taki poważny? Uśmiechu nie dostrzegasz? Trzeba było
> żartem odpowiedzieć albo wcale. Współczuję takiego poczucia humoru, a
> właściwie jego braku.

Ja powazny, no co ty. Nie uzywasz emotikonow to nie dostrzegam zartu.
Po postach na tej grupie na temat zmywarek bez wyraznego zaznaczenie nie
bede ryzykowal zartow, ale skoro mowisz ze plyta nie jest tak
ortodoksyjnym sprzetem jak zmywarka to sie ciesze.

barney

16. Data: 2004-12-14 12:56:32

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 14 Dec 2004 13:35:57 +0100, na pl.rec.dom, barney napisał(a):

> [...]
> bede ryzykowal zartow, ale skoro mowisz ze plyta nie jest tak
> ortodoksyjnym sprzetem jak zmywarka to sie ciesze.

plyta ceramiczna to wymysl szatana! :)

Mimo wszytskich pieknych sugestii najbardzej ekonomiczna jest gazowa
kuchnia

17. Data: 2004-12-14 12:57:48

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 14 Dec 2004 09:53:05 +0100, na pl.rec.dom, HSG napisał(a):

> (...)

> z gotowaniem jajek to robie tak, ze w czajniku elektrycznym gotuje wode, a w
> tym samym czasie stawiam garnek na plyte z minimalna iloscia wody i
> wlaczam, zeby sie nagrzal zanim woda w czajniku sie zagotuje. potem
> zagotowana wode z czajnika wlewam do garnka, wkladam jajka i gotuje...
> (zwykle na 2-3 stopniu mocy :) ) na plycie rzeczywiscie dlugo trzeba czekac
> az woda sie w garnku zagotuje...

A ja zapalm gaz, stawiam granek z jajkami i reszta sie nie przejmuje

18. Data: 2004-12-14 13:06:18

Od: barney <barney@[WON]adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin wrote:

> A ja zapalm gaz, stawiam granek z jajkami i reszta sie nie przejmuje

Ja tez, tylko nie z jajkami;)
Moja madra plyta sama wie kiedy zmniejszyc "gaz" zeby nie wykipialo :))

barney

19. Data: 2004-12-14 13:08:30

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ormianin" <o...@c...pf.pl> napisał w wiadomości

> plyta ceramiczna to wymysl szatana! :)
>
> Mimo wszytskich pieknych sugestii najbardzej ekonomiczna jest gazowa
> kuchnia

Bo płyta ceramiczna to symbol XXI-wiecznego piekła;
Płyta gazowa - XX w., płyta węglowa (tak, tak - były takie) - XIX w. i
wcześniej.
:)

--
spp
spp(na)op.pl

20. Data: 2004-12-14 14:06:15

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo płyta ceramiczna to symbol XXI-wiecznego piekła;
> Płyta gazowa - XX w., płyta węglowa (tak, tak - były takie) - XIX w. i
> wcześniej.
> :)

A zmywarka to tylko XX cm szerokosci :-)

jak jechac to po calosci!

musta

Lodówka (Indesit)
Kupno poniemieckiego domku.