Zwyrodniałe gówniarstwo!

151. Data: 2009-08-25 10:44:50

Temat: Re: Zwyrodniałe gówniarstwo!
Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jadrys wrote:

> Wiesz - za mocno sie rozczulasz nad losem kryminalistów. A zapominasz
> o pokrzywdzonych.
> Skazaniec nie powinien odpracowywać czegoś społeczeństwu, a swojej
> ofierze. Przede wszystkim ona powinna sie czuć usatysfakcjonowana
> wyrokiem.

Sądzisz, że satysfakcja może być gównym kryterium sprawiedliwości?

michał

152. Data: 2009-08-25 10:47:05

Od: jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

michal pisze:

> Chciałbyś to jakoś uzasadnić pomijając samo widzimisię?

Sprawa jest nadzwyczaj prosta - każdy pokrzywdzony powinien mieć jakieś
prawo do osobistej rekompensaty od sprawcy za doznane krzywdy. Ponieważ
to on poniósł straty a nie wymiar "sprawiedliwości".

153. Data: 2009-08-25 10:56:39

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie michal <6...@g...pl> tak oto plecie:

> Teraz juz wiesz, tylko czy zasłużyłem na takie... Oto jest pytanie.

Mam jedno na zbyciu. Ale musisz się z nim ożenić.

Qra

154. Data: 2009-08-25 10:57:39

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> "Monster Ball" w tym kontekście polecam.

Oczywiście nie omieszkam.

michał

155. Data: 2009-08-25 11:17:52

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jadrys wrote:

> Absolutnie _NIE_ . Nie jestem kimś chciwym krwi. Chciałbym tylko oddać
> wymierzanie sprawiedliwości w ręce pokrzywdzonych. I myślę że
> wprowadzenie takiego prawa zaowocowałoby tym że zbrodnia przestałaby
> popłacać.

A ja mam pewność, że rozkwitłaby w totalną perfidię. Nie słyszałeś
oczywiście o dowodach, poszlakach, procesach, śledztwach, zacieraniu śladów
i sprawach trudnych do roztrzygnięcia. Nie słyszałeś o stopniach winy,
motywach przestępstw i zbrodni. Ty tylko pytałbyś ofiarę lub rodzinę ofiary,
która wie swoje na ten temat, co by chcieli. Bo ich ból lub złość nie może
im przesłonić faktów, tak?
Urżnąć jaja, wbić na pal, uciąć głowę, zedrzeć skórę. Bo tak uważają, że
będzie najlepiej. Szczególnie, jak Ty ofiarę dodatkowo jeszcze podjudzisz.
Fajnie Ci się marzy.
Gdyby jednak Tobie zdarzyło się być niewinnym a podejrzanym - to pewnie
szybko szukałbyś sprawiedliwości w innym rozwiązaniu niż satysfakcjonujący
wyrok Twojej "ofiary" o wybujałej wyobraźni, tylko niezbicie przekonanej o
Twojej bardzo wielkiej winie.

michał

156. Data: 2009-08-25 11:56:37

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> Mam jedno na zbyciu. Ale musisz się z nim ożenić.

To ja się jeszcze popytam... pomyślę... Nie wiem, czy nie wystarczyłoby mi
jakieś jedno fajne piórko zamiast jaja.

michał

157. Data: 2009-08-25 12:00:09

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jadrys wrote:

> Sprawa jest nadzwyczaj prosta - każdy pokrzywdzony powinien mieć
> jakieś prawo do osobistej rekompensaty od sprawcy za doznane
> krzywdy. Ponieważ to on poniósł straty a nie wymiar "sprawiedliwości".

Taki aspekt w prawie istnieje. Ofiara może domagać się odszkowania lub
innego zadośćuczynienia.

michał

158. Data: 2009-08-25 15:47:36

Od: jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

michal pisze:

> Sądzisz, że satysfakcja może być gównym kryterium sprawiedliwości?

Tak, oczywiście, dla pokrzywdzonego..

159. Data: 2009-08-25 15:48:00

Od: jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

michal pisze:

> Tak przypuszczam. Masz wtedy mniej do stracenia przy samosądzie.
> Dlatego tak chętnie szafujesz cudzymi oczami.

Ja panie kolego prawa nie łamię.

160. Data: 2009-08-25 15:48:24

Od: Stopek <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Skazaniec nie powinien odpracowywać czegoś społeczeństwu, a swojej
> ofierze. Przede wszystkim ona powinna sie czuć usatysfakcjonowana wyrokiem.

Ale odkad funkcjonujemy raczej jako spoleczenstwo, a nie zbior
calkowicie odrebnych jednostek, ktore nie maja ze soba nic wspolnego,
kryterium "odpracowania" uleglo lekkiej modyfikacji.

--
Pozdrawiam serdecznie - Stopek
Pijesz do mnie, chcesz pogadać? Jabber id: s...@j...pl

do Aichy, medei, michała i jego żony