Żywopłot naturalny

31. Data: 2004-05-29 07:21:15

Temat: Re: Żywopłot naturalny
Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jarzęby: omączony, szwedzki, zwykła nasza jarzębina też jest ładna...
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek
> --
Ostrożnie z jarzębiną!! Straszliwie kolonie mszyc gromadzi. Obserwuję to od
kilku lat. Paskudnie to wygląda.

Pozdrawiam ostrzegawczo
skryba

32. Data: 2004-05-29 12:54:48

Od: "Tomasz Bauer" <R...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Bauer napisał:
> Ma być dzikie, bez żadnego formowania
> itp., ładne i kolorowe. Aha, jeszcze wysokie ze 2+ metry i gęste.

Dziękuję za wszystkie informacje. Mam jeszcze kolejne pytanie - czy
sadzić gęsto 3-5 na metr, tak jak pisza o żywopłotach formowany, czy
raczej rzadziej, co pół metra? A potem w luki ewentualne (pod klonem
czy bukiem wsadzić jakies krzaki?

--
Pozdrawiam z domu :-)
Tomek B.

33. Data: 2004-05-29 17:44:18

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Bauer napisał:

> [...]
> sadzić gęsto 3-5 na metr, tak jak pisza o żywopłotach formowany, czy
> raczej rzadziej, co pół metra? A potem w luki ewentualne (pod klonem

Jak ma być bez żadnego formowania, to przynajmniej mniej wiecej
powinieneś sie dowiedzieć ile zajmuje miejsca dorosła roślina i policzyć
sobie odległości.
Trochę mozę się zrobić łysy od dołu po kilka latach, ale zawsze z przodu
można posadzic drugi rząd mniejszych krzewów lub jakieś byliny.

Pozdrawiam
Marta

34. Data: 2004-05-29 18:46:39

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Bardzo ładnie skomponowany pościk. ;-) Tylko nie całkiem
> zgodnie ze wskazówkami Gosi.
> Pozdrawiam bezsilnie Ja...cki
> P.S. To zadziwiajace jak można brać się za kompozycje ogrodowe gdy nie
> razi bałagan w korespondencji. Kto inny napisał, kto inny pozdrowił.

O rany,to ja zaraz na zyrodnialca wyjdę:-(Zobacz jednak niżej jak Tomek

35. Data: 2004-05-29 18:55:47

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c9alqd$9g6$1@news.onet.pl Gosia Plitnik

> O rany,to ja zaraz na zyrodnialca wyjdę:-(Zobacz jednak niżej jak
> Tomek ładnie pisze:-)

Hejka. Widziałem i dlatego byłem zaskoczony, że już uległ wpływom
akademika Miczurina.
Pozdrawiam pogodnie Ja...cki

36. Data: 2004-05-29 20:00:17

Od: "Tomasz Bauer" <R...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał:

> [...]

Gosiu, dziękuję :-)

> Hejka. Widziałem i dlatego byłem zaskoczony, że już uległ wpływom
> akademika Miczurina.

Było późno, rodzina nad głową marudziła, to i posłałem paskudę. Jeśli
chciałoby Ci sie pooglądac moje inne posty (parę ich było przez
ostatnich 6-7 lat), to przekonasz się, że to raczej wyjątek niż reguła.
Ale nieważne, będę sie bardziej pilnował :-)

--
Pozdrawiam skruszony z domu :-)
Tomek B.

37. Data: 2004-05-29 20:06:28

Od: "Tomasz Bauer" <R...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisała:

> Jak ma być bez żadnego formowania, to przynajmniej mniej wiecej
> powinieneś sie dowiedzieć ile zajmuje miejsca dorosła roślina i
> policzyć sobie odległości.

Aha, tak właśnie sobie myślałem, ale..

> Trochę mozę się zrobić łysy od dołu po
> kilka latach,

Ale jak będę tak sadził, to przez pierwsze 2-3 lata będzie łysy w
środku :-(

ale zawsze z przodu można posadzic drugi rząd
> mniejszych krzewów lub jakieś byliny.

Od razu może z przodu rządek niskich:-)?

--
Pozdrawiam z domu :-)
Tomek B.

38. Data: 2004-05-29 20:20:33

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Bauer napisał:

> Ale jak będę tak sadził, to przez pierwsze 2-3 lata będzie łysy w
> środku :-(

Cierpliwość podstawową cecha ogrodnika:-)
Ucz się na błędach (tu akurat moich) cobyś potem nie latała ze szpadlem
albo sekatorem;-)
No chyba, że lubisz:-)

> ale zawsze z przodu można posadzic drugi rząd

> Od razu może z przodu rządek niskich:-)?

Jak masz kasę i czas, czemu nie?
Ja sobie zapełniam narazie bylinami - wolę poczekać aż te większe się
mocniej rozrosną - no i plan jakiś kolorystyczny łatwiej ustalić:-)
A jak spodziewasz się tam chociaż półcienia to polecam róże okrywowe.
O ile dasz im kompostu lub lepszej ziemi:-)
Ochy i achy murowane:-)

Pozdrawiam
Marta

39. Data: 2004-05-29 20:38:04

Od: "Tomasz Bauer" <R...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisała:

> Cierpliwość podstawową cecha ogrodnika:-)

Grrrrrr :-)

> Ucz się na błędach (tu akurat moich) cobyś potem nie latała ze
> szpadlem albo sekatorem;-) No chyba, że lubisz:-)

Nie będę latała :-). Lubię, żeby samo rosło, a ja na ryby :-)

> Jak masz kasę i czas, czemu nie?

No nie, totalny deficyt :-(

> Ja sobie zapełniam narazie bylinami

Następnego będę musiał się douczyć :-)! Psiząb się nada?

> jak spodziewasz się tam chociaż półcienia to polecam róże okrywowe.

Półcienia się niespodziewam
> O ile dasz im kompostu lub lepszej ziemi:-)

A skąd ja im to wezmę? Wywrotką sprowadzę? Kiedys tak się robiło, ale
to juz chyba nie te czasy ;-)

--
Pozdrawiam z domu :-)
Tomek B.

40. Data: 2004-05-29 20:47:33

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c9aq4h$opg$1@news.onet.pl Tomasz Bauer
<R...@b...cy> napisał(a):

> ... Ale nieważne, będę sie bardziej pilnował :-)

Hejka. Do swojego żywopłotu rozważ: oliwnik wąskolistny, wiśnię
wonną, ligustr jajolistny odm. "Aureum" i "Aureomarginatum" oraz głogi,
i nie zapomnij o czeremsze pospolitej (pomimo że mniej nadaje się na
żywopłot), ze względu na jej właściwości bakteriobójcze i lecznicze.
:-)
Pozdrawiam "już po wszystkiem" Ja...cki

Ściaga
Kolumny do ogrodu