Żywotnik olbrzymi? A kto powiedział, że jest olbrzymi?

1. Data: 2002-06-19 16:42:17

Temat: Żywotnik olbrzymi? A kto powiedział, że jest olbrzymi?
Od: "Wojtek" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W sprzedaży można spotkać wiele odmian. Z rozmów ze sprzedawcami wynika, że
większość odmian to liliputy osiągające najwyżej kilka metrów a ja chcę
kupić pełnowymiarowego, normalnego żywotnika olbrzymiego. Żadnych mutantów
(mam nadzieję, że nie obrażą sie pracujący nad nowymi odmianami).
Wszystko co można kupić w sklepie dostosowane jest do typowo polskich
potrzeb. Jak ktoś chce sobie zrobić OGRÓD POLSKI to będzie zadowolony. Jak
ktoś nie zna przepisu na OGRÓD POLSKI to podaję: na całęj działce trawnik,
wyjątek stanowi obrzeże obsadzone rzędem tuji. Dużo znajomych ma taki ogród.
Jak się dobrze będziecie przyglądać prognozie pogody w TV to na zdjęciu
satelitarnym widać, że tak właśnie wygląda większość ogrodów między Odrą a
Bugiem. Tylko trzeba się mocno wpatrywać.
Trochę się nadmiernie "rozwinąłem". Wracam do sedna: kto wie gdzie zdobyć
olbrzymiego żywotnika olbrzymiego? Tzn. teraz może być mały. Olbrzymi to on
być powinien jak pójdę na emeryturę.
Pozdrawiam
Wojtek

2. Data: 2002-06-19 18:16:29

Od: "Jacek Wyszomirski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w swojej szkolce mnostwo tego żywotnika ale moja szkolka jest kolo

3. Data: 2002-06-20 05:46:26

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> olbrzymiego żywotnika olbrzymiego? Tzn. teraz może być mały. Olbrzymi to
on
> być powinien jak pójdę na emeryturę.

A kiedy się wybierasz??
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2002-06-20 07:38:37

Od: "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, ze na grupe ale na priv nie dalo rady.

Jesli w okolicach Warszawy to da sie zalatwic. Pochodzenie nasion Brytyjska
Kolumbia (Kanada) - uwazane za najlepsze w naszych warunkach klimatycznych.
Pozdrawiam, Piotr Zajączkowski
tel.606330717

5. Data: 2002-06-21 07:48:57

Od: "Wojtek" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Wyszomirski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> Mam w swojej szkolce mnostwo tego żywotnika ale moja szkolka jest kolo
> Leszna Pozdrowienia Jacek j...@p...pl
Bardzo dziękuję za odpowiedź, zdarza mi się bywać w okolicy więc poproszę o
adres lub numer telefonu. Aha, jeżeli można to poproszę na grupę bo moja
skrzynka nie działa od ponad tygodnia.
Pozdrawiam
Wojtek

6. Data: 2002-06-21 07:51:35

Od: "Wojtek" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> napisał w
wiadomości news:aes0up$o8a$1@sunsite.icm.edu.pl...
> Przepraszam, ze na grupe ale na priv nie dalo rady.

Witam!
Faktycznie moja skrzynka od jakiegoś czasu szwankuje. Przepraszam.

> [...]
Brytyjska
> Kolumbia (Kanada) - uwazane za najlepsze w naszych warunkach

Bardzo dziękuję ale trochę dla mnie daleko.
Serdecznie pozdrawiam
Wojtek

7. Data: 2002-06-21 07:55:40

Od: "Wojtek" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Wojtek" <w...@p...com> napisał w wiadomości
> on
>
> A kiedy się wybierasz??
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Ojojoj!
Przez pomyłkę odpowiedziałem na priva. Powtarzam na grupę.

Jeżeli nie zmienią przepisów to mogę przejść chyba coś około 2038 roku. Może
popracuję jeszcze na pół etatu do 2050. Skłoniłeś mnie do refleksji. Lubię
mieć wszystko zaplanowane. Wkrótce rozpocznę urlop więc będzie trochę czasu
na zastanowienie ;-)
Serdecznie pozdrawiam
Wojtek

8. Data: 2002-06-21 08:43:50

Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podałeś przepis na typowy "ogrod polski" a moglbys napisac jak widzisz ogrod
polski?
grzesiek

9. Data: 2002-06-21 09:10:12

Od: "Wojtek" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Podałeś przepis na typowy "ogrod polski" a moglbys napisac jak widzisz
ogrod
> polski?
> grzesiek

Naprawdę, naprawdę nie wiem co to jest ogród polski. Dość dawno temu na
grupie trwała dyskusja na ten temat. Z tego co pamiętam to wielu osobom
"ogród polski" kojarzył się z ogrodami wokół starych polskich dworków. Dla
niektórych ogród polski to babciny ogród na wsi, w którym spędzali wakcje w
dzieciństwie. Ostatecznie nie udało się wtedy ustalić co to jest ogród
polski.
Ostatnimi czasy bywając tu i ówdzie na grilu u przyjaciół i znajomych
zwróciłem uwagę na to, że większość ludzi robi sobie trawniczek a pod płotem
sadzi thuje, by odgrodzić się od "wścibskich oczu sąsiadów" (tuje mają
przecież tę wspaniałą zaletę, że szybko rosną). Przypomniała mi się wtedy
stara dyskusja tym co to jest ogród polski i naszła mnie złośliwa konkluzja,
że ogród polski, przynajmniej we współczesnej wersji to trawnik otoczony
thujami.
Naprawdę nie wiem co to jest ogród polski, ale jeśli wygląda tak jak
opisałem to tym razem pozwolę sobie nie być patriotą do szpiku kości i
wybiorę ogród angielski albo jakiś inny zagrabaniczny :-)
Pozdrawiam
Wojtek

10. Data: 2002-06-21 10:26:07

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@p...com> napisał
> Naprawdę nie wiem co to jest ogród polski, ale jeśli wygląda tak jak
> opisałem to tym razem pozwolę sobie nie być patriotą do szpiku kości

Jeżeli nie chcesz być patriotą i pisać "żywotnikami" to pisz tujami, a nie
thujami.
Twój zapis ciekawie wygląda w aspekcie krytyki ogrodów z żywotnikami.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

czy starzec to bylina
Bez koralowy 'Plumosa Aurea'