Bez koralowy 'Plumosa Aurea'

1. Data: 2002-06-19 12:59:40

Temat: Bez koralowy 'Plumosa Aurea'
Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś ma bez koralowy (Sambucus racemosa) 'Plumosa Aurea' ? Przymierzam
się, żeby go posadzić w ogrodzie, ale w katalogu przeczytałem , ze polecany
jest do zieleni parkowej i osiedlowej i do nasadzeń krajobrazowych. Co
prawda chcę poprzez cięcie nie dopuścić do tego, zeby mi wyrósł na 4 m w
górę i szerokość, ale nie wiem czy swoim pokrojem bedzie przystawał do
innych roslin ozdobnych w ogrodzie - zdecydowanie mniejszych. Formułując
inaczej pytanie: czy można go uznać za ogrodowy krzew ozdobny?

Lech

2. Data: 2002-06-20 12:30:39

Temat: Re: Bez koralowy 'Plumosa Aurea'
Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Formułując inaczej pytanie: czy można go uznać za ogrodowy krzew ozdobny?
>
> Lech

Oczywiscie, ze tak. Nadaje sie nawet do najmniejszych ogrodkow. Najlepszym
sposobem uprawy jest coroczne wycinanie WSZYSTKICH pedow przwie przy ziemi.
Dzieki temu liscie sa ladniejsze, lepiej wybarwione, a rozmiary krzewu mniejsze
(maksymalnie do 2 m wysokosci, choc u mnie tyle nie osiaga). Niestety, nie
kwitnie tak przycinany. Mozna go tez zostawic samemu sobie, a przycinac wtedy,
gdy stanie sie za duzy. Nie lubi silnego naslonecznienia (poparzone, zeschniete
liscie) ani b. glebokiego cienia w wilgotnym miejscu (grzyby typu maczniak).
Jesli zostanie porazony lub poparzony, wystarczy wyciac nialadne fragmenty.
Slowem polecam goraco te piekna rosline.
Pozdrawiam, Mariusz Mieczakowski

Odgrzybiacz do sukulentow
Owadozery - ziemia, nawoz etc.
Kanny kwitną