Re: a propos artykułu o naszej grupce

Data: 2004-04-05 10:21:08
Temat: Re: a propos artykułu o naszej grupce
Od: Gamon' <r...@g...pl>

Czesc!

annaweronika wrote:
> a pod jakimi wpływami był ślask Opolski??? W polskim zdobnictwie haft
> krzyżykowy występował tylko w motywach ornamentów pasowych, w
> południowo - wschodniej Polsce. Nie chodziło mi o to, ze technika ta
> przyszła z zachodu, tlyko wzornictwo - obrazy, kartki, pieski kotki i
> inne takie. pełni on inną funkcję.
Fakt, ze cos pelni inna funkcje wynika glownie z tego, ze swiat wogole
sie zmienia. Kiedys samochod mial sluzyc do pokonywania wiekszych
odleglosci w krotszym czasie, a dzis w wieksozsci domow robi za
domownika, bez ktorego swieta smutne ;)
Moja rodzina nie pochodzi ze slaska ani nie miala zadnych kontaktow na
tyle silnych, zeby mogly wywrzec wplyw, a jednak te krzyzyki (i rowniez
obrazki - tylko dawniej duuuzo skromniejsze) byly robione.
Czy fakt, ze ktos moze wpasc na pomysl, jak wykorzystac wybrana
technike, czy przedmiot nawet, a pozniej sie okaze, ze ktos inny tez
wpadl na taki pomysl, to juz oznacza, ze jeden z nich zapozyczyl?

Pozdrawiam,
robal.