acha

1. Data: 2005-04-26 22:13:08

Temat: acha
Od: "WHYSKY" <w...@g...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze apropo zywoplotu widzialem takie krzaki z owocami w ksztalcie
bialych kuleczek ktore chetnie zjadaja ptaki jesienia i zima jak to to sie
nazywa i jakie sa warunki uprawy ?

2. Data: 2005-04-27 02:00:46

Temat: Re: acha
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"WHYSKY" <w...@g...mm.pl> wrote in message

> jeszcze apropo zywoplotu widzialem takie krzaki z owocami w ksztalcie
> bialych kuleczek ktore chetnie zjadaja ptaki jesienia i zima jak to to
sie
> nazywa i jakie sa warunki uprawy ?

Snieguliczka biala. Nie ma szczegolnych wymagan.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2005-04-27 06:55:40

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> Snieguliczka biala. Nie ma szczegolnych wymagan.

Śnieguliczka ma trujace owoce. Jeśli masz małe dzieci to posadź coś innego.

Pozdrawiam
Bea

4. Data: 2005-04-27 07:55:54

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl>

Biologia gatunku: Krzew
Czy istnieje konieczność zwalczania gatunku: Tak
Proponowane formy zwalczania: Należy zaniechać hodowli gatunku na
obszarach chronionych i w ich otulinach. Gatunek powinien być stopniowo
usuwany z obszarów chronionych w czasie prowadzenia przebudowy
drzewostanów oraz innych działań ochronnych.
Wpływ na rodzime gatunki i ekosystemy:
Rodzaj wpływu : Konkurencja i wypieranie
Rodzime gatunki/ekosystemy: Różne gatunki roślin rodzimych.
Skala wpływu: Umiarkowany
http://www.iop.krakow.pl/ias/gatunek.asp?170

> Śnieguliczka ma trujace owoce. Jeśli masz małe dzieci to posadź coś
innego.

Większość roślin "szkodzi" po spożyciu małym dzieciom.
Dzieci należy pilnować, a idąc powyższym tokiem myślenia wyciąłem kiedyś
przepiękną kalinę przy czym zostawiłem mnóstwo innych roślin nie mniej
"trujących".
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy