agresja i subkultura

1. Data: 2002-01-04 18:11:59

Temat: agresja i subkultura
Od: "conkon" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Od niedawna interesuje sie zjawiskiem agresji wystepujacym w
subkulturach mlodziezowych. Sa to przedewszystkim tzw. szalikowcy czyli
kibice klubow pilkarskich, rozladowywujace swoje emocje i frustracje na
stadionach pilkarskich jak i rowniez pozanimi jak i w pewien sposob
spokrewniona z nimi, czy nawet macierzysta wzgledem niej subkultura
skinheads, nie tak juz popularna w naszych czasach, lecz wciaz jeszcze
istniejaca. Jakie macie zdanie na ten temat, co sprawia ze sa to subkultury
agresji? Jesli znacie jakies ciekawe miejsca w internecie, gdzie moglbym
poszerzyc zakres mojej wiedzy na ten temat bede wdzieczny za namiary.
Pozdrawiam.

1. Data: 2002-01-04 19:28:30

Temat: Re: agresja i subkultura
Od: "Jola" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik conkon <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a14r8k$g2t$...@o...icpnet.pl...

> [...]
> subkulturach mlodziezowych. Sa to przedewszystkim tzw. szalikowcy czyli
> kibice klubow pilkarskich, rozladowywujace swoje emocje i frustracje na

Witam:
Nie zgodze sie z Toba, ze wszyscy szalikowcy sa agresywni.
Ja mozna powiedziec tez naleze do tej grupy ludzi, jak to nazwalas do
subkultury.Z pozoru nigdybys nie powiedziala, ze taka dziewczynka moze
chodzic na stadiony, kibicowac, zakladac szalik, denerwowac sie jak sedzia
niesprawiedliwie przyznaje rzuty karne, jak podstakuje i sie cieszy gdy Jej
druzyna wygrywa...
Nie wszyscy szalikowcy sa zli...taka Wy ludzie i media im nadajecie opinie.
Nie twierdze ze wszyscy sa Aniolkami....NIE NIE !!!
Zdazaja sie wyjatki.
Szczegolnie niebezpiecznie jest na meczach wyjazdowych gdy to kibice dwoch
przeciwnych druzyn chca pokazac kto tu jest panem :)))) no i dochodzi do
zamieszek ....
Szalikowiec to nie to samo co "kibol".
Z reszta wydaje mi sie, ze mecze pilki noznej sa po to aby isc popatrzyc na
dobry footbol a nie:
bic, kopac, pluc, zabijac sie na stadionie.
Wydaje mi sie ze Ci wszyscy kibole maja spatrzona psychike, dlatego tak jest
a nie inaczej. To sa glownie dzieci w wieku od 16 do 26 lat.
Rodzice nie tlumacza im ze zle robia. A wiesz kto im to uswiadamia dopiero ?
POLICJA !!!! Wtedy wlasnie to POLICJA staje sie WROGIEM nr 1 !!!!
Chyba za duzo pisze, ale pilka nozna to akurat to co mnie pobudza :))))

jola

1. Data: 2002-01-04 20:53:01

Od: "sleepindog" <l...@s...dogs.lie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "conkon" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> agresji? Jesli znacie jakies ciekawe miejsca w internecie, gdzie moglbym
> poszerzyc zakres mojej wiedzy na ten temat bede wdzieczny za namiary.

widze nowy trend w brukowej pseudopsychologii. po komputerowych maniakach
mordercach, narkomanskich sektach podstepnie wciagajacych w swoje szeregi
naiwnych nowych wyznawcow, satanistach metalowcach skladajacych podczas
mrocznych rytualow ofiary z dzieci i bezczeszczacych groby przodkow,
psujacej moralnosc pornografii rodzacej zboczencow i zgubnych dla niewinnych
umyslow pociech pokemonach przyszedl czas na szalikowcow... bezwzgledne
zwierzeta, kwintesencja agresji, czyhajacych tylko na pretekst do uzycia
przemocy w stosunku do wszystkich i wszystkiego.
kiedy wy sie ludzie obudzicie, dojrzejecie do tego, ze zrodlem waszych
nieszczesc nie sa zadne grupy czekajace tylko na to zeby sie wam
naprzykrzyc, tylko wasza glupota i bieda i nieswiadomosc, a moze butnosc i
duma nie pozwalajaca sie przyznac nawet przed soba do tego, ze w niej
istniejecie? szukasz belki... probujesz zmienic innych... dostrzez siebie.

--
Caluski
m...@w...pl

### ### ### ### # # ### ###
# # # # # # ## # ## # # #
### # ## ## ## # # # # # # # # ###
# # # # # # # ## # # # # # #
### ### ### ### # ### # # ## ### ###

1. Data: 2002-01-04 20:59:25

Od: "Vesemir" <v...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "conkon" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
W innym wątku Jola ma rację ale ja może powiem o agresji.

Część ludzi młodych czuje sie zagubiona w obecnym świecie. Są to osoby
mniej zdolne, czujące dyskomfort. To cena kapitalizmu. Czują się gorsi
od młodych wilków osiągających sukcesy. często frustracja jest większa
gdy czuą że szansę odebrało im państwo. bo niestety kapitalizm jest
równie gównianym systemem jak inne, i równie oszukanym.
W takiej sytuacji rodzi się frustracja. Kurwa, czasami fajnie jest
skopać jakiegoś pawiana któremu wydaje się że wszystkie rozumy pozjadał:
choćby po to żeby uświadomić że tam na dole jestem ja, przegrany, ale
cały czas mam wpływ na jego życie. Te młode wilki mają lepsze kobiety,
więcej pieniędzy, mają poczucie władzy. Spełniają swoje potrzeby
dominacji i potrzeby seksualne. Agresja daje poczucie władzy, jest
panaceum na poniżenie. W prymitywnych kuturach o kobiety się walczyło:
jest to próba dowartościowania się, a jednocześnie zaspokojenie potrzeby
dominacji.
Tak naprawdę to niekoniecznie biją wszyscy skini, szalikowcy itp. Po
prostu do tych grup, dość otwartych na napływających, dają szansę poczuć
że istnieje jakiś wspólny cel, jakaś Twoja grupa. Skini działają o tyle
lepiej że mają ideologię która mówi i wini innych za to że jesteś
przegrany, a więc mówi w domyśle: przywrócimy Ci godność.
często też z poczucia zagrożenia.

ufffffff...

mętnie piszę :((((
za 40 lat zrozumieją mnie tylko osoby czytające traktaty filozoficzne
tak memłam... brrr

--
VesemirTW
v...@z...com GG 547019

1. Data: 2002-01-04 21:02:06

Od: "Vesemir" <v...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sleepindog" <l...@s...dogs.lie> napisał w wiadomości

> [...]
> duma nie pozwalajaca sie przyznac nawet przed soba do tego, ze w niej
> istniejecie? szukasz belki... probujesz zmienic innych... dostrzez

O właśnie. Winą powstania skinów jest buta "tych lepszych" i tyle.
Nie dotyczy to jednak wszystkich skinów czy szalikowców: równie dobrze
może to być twój sfrustrowany przygaszony sąsdiad który nie ma żony aby
się wyżyć seksualnie i czuć spełnienie emocjonalne, albo też pieniędzy i
czuje się gorszy. reakcją na niski status społeczny jest walka i
agresja.

1. Data: 2002-01-04 21:05:47

Od: "Vesemir" <v...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vesemir" <v...@z...com> napisał w wiadomości

> [...]
> się wyżyć seksualnie i czuć spełnienie emocjonalne, albo też pieniędzy
> czuje się gorszy. reakcją na niski status społeczny jest walka i

Aha. jeszcze coś. celem z reguły są: studenci, przystojni albo bogaci.

(to mi przypomniało czytanie wątku o autobusach i przygladaniu sie
atrakcyjnym osobom)

1. Data: 2002-01-05 11:29:30

Od: "Aedrin" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Aha. jeszcze coś. celem z reguły są: studenci, przystojni albo bogaci.
>
> (to mi przypomniało czytanie wątku o autobusach i przygladaniu sie
> atrakcyjnym osobom)

Wracajac jeszcze do tego watku :
przygladanie sie chyba nie zawsze musi oznaczac agresje .......?...

dlaczego celem sa bogaci , studenci , przystojni ?

--
Pozdrawiam :)
Aedrin

....zycie to ciagla walka aby stac sie lepszym.....

1. Data: 2002-01-05 11:39:41

Od: "Vesemir" <v...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aedrin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

> Wracajac jeszcze do tego watku :
> przygladanie sie chyba nie zawsze musi oznaczac agresje .......?...
>
> dlaczego celem sa bogaci , studenci , przystojni ?

Bo to są osoby obdarowane przez życie wyższym statusem.
I nie ma dla takiego blokersa (używam to określenie obec przegranych a
nie wobec mieszkańców bloków) że i on ma wady i problemy. jest wyżej w
statusie społecznym.

--
VesemirTW

1. Data: 2002-01-10 01:01:03

Od: "Ronja" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miło wiedzieć, że niektórzy mają tu naprawdę coś do powiedzenia ;)

Całkowicie się zgadzam.
A właściwie to prawie.
Z pewnymi tezami się nie zgadzam, wydaje mi się, że jest wręcz przeciwnie.
Ale to moje subiektywne zdanie.

Skomentuję krótko, ale nawiązując Twoją wypowiedzią do głównego wątku
Conkon/a, a właściwie subkultury skinheads:

> Część ludzi młodych czuje sie zagubiona w obecnym świecie. Są to osoby
> mniej zdolne, czujące dyskomfort.

Nie jestem pewna, czy czują ten dyskomfort. Bo są mniej zdolni? Nie zawsze.
Położyłabym raczej nacisk na warunki, w których zostali wychowani (sytuacja
rodzinna itd.). Czy Murzyni żałują, że nie mogą lepić bałwanów? (sorry za
głupi przykład, chodziło mi o oddanie sensu).

> To cena kapitalizmu. Czują się gorsi

Nie sądzę. Siła fizyczna, a także przynależność do subkultyry, której
przedstawiciele samym swoim wyglądem wzbudzają strach daje im nie tylko
poczucie siły sprawczej, pewność siebie, ale także przekonanie o byciu ponad
resztą.

> choćby po to żeby uświadomić że tam na dole jestem ja, przegrany,

Z tym już absolutnie się nie zgadzam (sorry).Na pewno nie jestem ekspertem,
ale czy naprawdę myślisz, że człowiek, który wychował się na Jarocinie,
glanach i irokezie(powiedzmy- symbol wolności, niezależności), owszem, dał
się zamknąć w większości przypadków w zakładzie z pensją nie przekraczającą
1000zł, siedząc z kumplami w parku przy piwku i nabijając się z "frajerów" w
garniturkach (konformizm, dostosowanie się, za które dodatkowo im płacą;
generalnie: rezygnacja z siebie) czuje się przegrany?
Ponadto: jw.

> ale
> cały czas mam wpływ na jego życie. Te młode wilki mają lepsze kobiety,

Nie zawsze bardziej wymalowana znaczy lepsza. Właściwie, nie wiem co masz na
myśli pisząc "lepsze"? ;)

> mają poczucie władzy.

Oni poczucie władzy, a my władzę? Trąci polityką ;)

> Spełniają swoje potrzeby
> dominacji i potrzeby seksualne.

Czy do tego trzeba być człowiekiem "typowym"(takie umowne pojęcie) dla
naszych czasów?

> Agresja daje poczucie władzy, jest
> panaceum na poniżenie.

Off topic: więc kogo należy winić?

> mętnie piszę :((((

Równie mętnie odpowiadam, ale już 2h w nocy.

Pozdrowienia
R.

1. Data: 2002-01-12 12:39:04

Od: "Vesemir" <v...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
za
> głupi przykład, chodziło mi o oddanie sensu).

To się nakłada. Nie widzą winy tyko w sobie ale w otaczających ich
świecie. A wina leży i w nich i w świecie. Ni chodzi o to JAK TY masz
dobrze, ale o to JAK INNI maja dobrze. Ogladaja jak zyja ci lepsi i to
ich wkuyrza. Cjca czegos wiecej.

> [...]
tylko
> poczucie siły sprawczej, pewność siebie, ale także przekonanie o byciu

Inaczej: na kompleks niższości reagują poszukiwaniem grup i sytuacji
które ten kompleks będą zagłuyszać.

> [...]
płacą;
> generalnie: rezygnacja z siebie) czuje się przegrany?

Tak. Oczywiście. Nawet krytykowanie przylizanych główek (co sam obie) to
wynik tego ze czuje sie gorszy od nich. Dlatego robotnicy nazywaja
innych lekcewazaco krawaciarzami bo czuja sie od nich gorsi a nie lepsi.
To tez proba przelamania wlasnego poczucia nizszosci.

> Nie zawsze bardziej wymalowana znaczy lepsza. Właściwie, nie wiem co
masz na
> myśli pisząc "lepsze"? ;)

Takie które są niedostępne dla tych z dołu. lepsze to znaczy te z
wyższych sfer.

> Oni poczucie władzy, a my władzę? Trąci polityką ;)

Nie :) Tajk naprawde rządzą Ci na górze :) Ale i taki nędznik z dołu
chce pokazać że nie jest tylko liczbą na papierze. Posługuje się wiec
tym co posiada: mięśniami.

> Czy do tego trzeba być człowiekiem "typowym"(takie umowne pojęcie) dla
> naszych czasów?

Nie rozumiem pytania.

> Off topic: więc kogo należy winić?

A kogo winić za trzęsienie ziemi?
Winny jest system i ogólna sytuacja gospodarcza.
Cywilizacja i ludzka natura.
Ten system jest niezgodny z naszymi pierwotnymi instynktami kiedy to
rządził najsilniejszy.
Ogólnie zlikwidować się problemu nie da, można załagodzić poprzez np.
likwidację podziału na my i oni, polepszenie warunków bytowych, lepszy
system kształcenia.

Vesemir

> Równie mętnie odpowiadam, ale już 2h w nocy.
>
> Pozdrowienia
> R.

charakter pisma
Bracia w różnym gatunku
"Brat w lepszym gatunku" cz. II
nerwica natrectw
Poszukiwany - sprawdzony psycholog w Warszawie