akustyka: wełna mineralna czy szklana?

1. Data: 2010-01-16 22:56:49

Temat: akustyka: wełna mineralna czy szklana?
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

planuję płyty z wełny do wygłuszenia istniejącej już ściany - czy lepiej
brać wełnę minerlaną czy szklaną?

może dla ułatwienia
http://www.termoizolacje.com/sciany-dzialowe.html
- tu podane są chociaż gęstości, chociaż wpsółczynnika akustycznego jak na
lekarstwo:

2. Data: 2010-01-17 02:09:32

Temat: Re: akustyka: wełna mineralna czy szklana?
Od: "Jarek M." <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> może dla ułatwienia
> http://www.termoizolacje.com/sciany-dzialowe.html
> - tu podane są chociaż gęstości, chociaż wpsółczynnika akustycznego jak na
> lekarstwo:
-------------------------
Witam

Poszperaj na stronach Isover-a, mają w swojej ofercie gotowca służącego do
wygłuszenia.
Aku-płyta się to nazywa i wystepuje w różnych grubościach, w zalezności od
Twoich potrzeb.

Pozdrawiam
JM

3. Data: 2010-01-17 09:40:04

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek M." <w...@w...pl> wrote in message
> Poszperaj na stronach Isover-a, mają w swojej ofercie gotowca służącego do
> wygłuszenia.
> Aku-płyta się to nazywa i wystepuje w różnych grubościach, w zalezności od

Aku-płyta Isover: Gęstość 10 kg / m?
Płyty z włókien szklanych (wełna mineralna otrzymana z włókien szklanych)
- współczynnik pochłaniania dźwięku ?w = 1,00
- izolacja akustyczna Rw = 63 dB

ROCKTON (ROCKWOOL): Gęstość 50 kg / m?
Płyty z wełny mineralnej
- izolacyjność Rw = 46-56 (w zal od grubości etc)
- płyty z kamiennej wełny ROCKTON 50mm o ?w=0,85 (klasa B), 100mm ?w=0,95
(klasa A - najwyższa PN-EN ISO 11654:1999)

Kóra lepsza?
Zastanawia mnie istotna różnica w gęstości materiałów przy ich
porównywalnych własciwościach aku - jakieś wjaśnienie?
Aku Płyta jest droższa - nie jest tak, ze to koszt hasła produktowego 'aku'?

4. Data: 2010-01-17 20:48:17

Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17.01.2010 10:40, yapann wrote:
> Zastanawia mnie istotna różnica w gęstości materiałów przy ich
> porównywalnych własciwościach aku - jakieś wjaśnienie?

Tłumienie dźwię?u przez przegrodę typu ściana nie zależy tylko od gęstości
materiału tłumiącego - istotne są też inne parametry. Z praktycznego punktu
widzenia to głównie struktura materiału ma największy wpływ na jego tłumienność.
Najefektywniejsze (cena/efekt) tłumienie można uzyskać stosując materiał w
formie "kanapki" gdzie warstwy o dużej i małej gęstości leżą naprzemiennie.

Może to jest wytłumaczenie dobrych parametrów aku-płyty.

Artur Lipowski

5. Data: 2010-01-18 13:41:35

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann pisze:
> planuję płyty z wełny do wygłuszenia istniejącej już ściany - czy lepiej
> brać wełnę minerlaną czy szklaną?
"Wygłuszanie" to termin niefachowy. Co chcesz konkretnie osiągnąć? W ten
sposób nie zwiększysz izolacyjności ściany.
F.

6. Data: 2010-01-19 08:59:13

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sty, 14:41, Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>
> "Wygłuszanie" to termin niefachowy. Co chcesz konkretnie osiągnąć? W ten
> sposób nie zwiększysz izolacyjności ściany.

Duże "F." Jak Fachowiec :-)))))
Przecież pisze człowiek że chce wygłuszyć ścianę - co w tym terminie
niefachowego jest że kojaży ci się z ocieplaniem?
wygłuszyć - wyeliminować chałas przedzierający się przez ścianę - np
od imprezującego co wieczór sąsiada.
Jak najbardziej da się to zrobić bardzo skutecznie (mój brat to
zrobił) - tylko kolega pyta czego użyć - ja tego nie wiem.
Wiem tylko że płyty miały kilka cm grubości i były na bazie regipsu.

Pozdrowienia
moorek

7. Data: 2010-01-19 10:10:42

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Duże "F."  Jak Fachowiec  :-)))))
> Przecież pisze człowiek że chce wygłuszyć ścianę - co w tym terminie
> niefachowego jest że kojaży ci się z ocieplaniem?

a czemu tobie izolacyjność kojarzy się tylko z ociepleniem?

> wygłuszyć - wyeliminować chałas przedzierający się przez ścianę - np
> od imprezującego co wieczór sąsiada.

to twoja interpretacja :-), a "wygłuszyć" można zrozumieć też jako,
"wytłumić" czyli zlikwidować odbicia i pogłosy, a o co dokładnie
chodziło wątkotwórcy, to możemy się tylko domyślać

> Jak najbardziej da się to zrobić bardzo skutecznie (mój brat to
> zrobił)

to nie znaczy, ze u każdego ta sztuka się uda... nie wiemy co to za
ściana, z jakiego materiału, jakiej grubości, co jest nad sufitem, co
leży na podłodze, co chcemy "wygłuszyć" (wysoki głos sąsiadki, suba
sąsiada)... jak widzisz, nie wiemy nic... ale twój brat to zrobił...
(turbodymomen?)

BTW a wystarczy przejrzeć grupy, ostatnio były dwa takie wątki, gdzie
dokładnie było wyjaśnione jak zrobić, żeby "wygłuszyć", "wytłumić",
"wyciszyć"... "ocieplić"...
pozdrawiam
s_13

8. Data: 2010-01-19 13:32:18

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moorek pisze:
> Przecież pisze człowiek że chce wygłuszyć ścianę - co w tym terminie
> niefachowego jest że kojaży ci się z ocieplaniem?
Jest pełno ignorantów (specjalistów od wytłoczek po jajkach), którym
wygłuszanie kojarzy się z izolacyjnością przegrody (np. ściany, stropu).
Ocieplanie - skąd ten pomysł?
> wygłuszyć - wyeliminować chałas przedzierający się przez ścianę - np
> od imprezującego co wieczór sąsiada.
Tego nie robi się wełną mineralną tylko zwiększając masę przegrody.
Hałas może przenikać jednak różnymi drogami, więc trzeba wiedzieć
konkretnie jak to jest w danym przypadku.
F.

9. Data: 2010-01-20 18:42:18

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moorek pisze:

> Duże "F." Jak Fachowiec :-)))))
> Przecież pisze człowiek że chce wygłuszyć ścianę - co w tym terminie
> niefachowego jest że kojaży ci się z ocieplaniem?

kojarzy

> wygłuszyć - wyeliminować chałas przedzierający się przez ścianę - np

hałas

[...]

--
pozdr. Jerzy

10. Data: 2010-01-20 23:58:20

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <0...@m...pl> wrote in message
> [...]

_nie chodzi o rozproszenie dźwięku w pomieszczeniu
chodzi o wytłumienie (izolację akustyczną) pomieszczenie - pomieszczenie
sąsiadujące ( w tym przypadku sąsiad).

ps:
już zrobiłam (płyta min z wókna szklanego (AluPłyta Isover) + 2x k-g +
elastyczne łączenia.).

drzwi dobre akustycznie - z czego?
zawor kulowy - przedluzenie
Czajnik przeplywowy ?
na lakier rozpuszczalnikowy lakier wodny
Rura gazowa w kuchni, przedłużenie