Re: albertanism a aborcja ?

From: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: albertanism a aborcja ?
Date: Fri, 27 Jun 2003 23:44:23 +0200
Sender: a...@p...onet.pl@chello062179044078.chello.pl

alt.religion.albertanism wrote:
> [...]
> zachowanie madre i madrzejsze.
>
> Religia Madrosci opiera sie na Teorii Madrosci a w Teorii Madrosci jest
> zapisane, ze "Wszystko jest jakos religijne."
> Dlatego i przerywanie ciazy tez jest jakos religijne.
>
> W Teorii Madrosci jest tez zapisane, ze "Objekty maja ich specyficzne
> zestawy wartosci atrybutow np. madry/glupi, dobry/zly".
>
> Z tego wynika logicznie, ze kazde przerwanie ciazy ma jakis specyficzny
> stosunek dobre/złe, madre/głupie. Bardzo wiele zalezy od okolicznosci,
> przyczyn, motywacji. Przerwania ciazy moga byc wiec i madrzejsze i leprze,

masz racje. Ale kurcze blade, tak naprawde nikt poza kobieta, ktora
bezposrednio jest zaangazowana w problem nie moze nic w tej kwestii
powiedziec. Bo albo to beda uczelniane dysputy, albo jad, ktory chce sie
przelac w zwiazku checia zajecia jakiegos stanowiska badz naciskow
religijnych etc. Szczerze mowiac denerwuje mnie, gdy w kwestii abotcji
wypowiadaja sie faceci badz politycy. To naprawde problem bardziej
zlozony i z pewnoscia strona, ktora moze tu cokolwiek powiedziec jest
kobieta, ktorej sprawa dotyczy bezposrednio.

> Albertanism nie ma wiec jednego, jednoznacznego stosunku do zabijania
> embrionow i płodow ludzkich. Zalecam, tak jak we wszystkim, postepowanie
> madrzejsze i lepsze, kierowanie sie rozsadkiem, religijnoscia albertanowa,
> wiekszymi korzysciami dla rodziny i spoleczenstwa.

no i pieknie. tyle tylko, ze w pewnym momencie nastepuje jednak
"uczlowieczenie". To nie jest na tyle proste, ze wlaczy sie sposob
myslenia "albertanskiego" i ma sie rozwiazanie.
Wszystko to o czym piszesz jest teoria. A czy tak naprawde masz pojecie,
co czuje kobieta w momencie kiedy staje przed dylematem aborcji?
To bardzo proste ujac w slowa i do tego bardzo piekne slowa swoje
przekonania. Tyle tylko, ze zwroc uwagwe, ze Ciebie nigdy taki wybor nie
bedzie dotyczyl bezposrednio. Jestes niejako obserwatorem z boku i to,
co piszesz jest o tyle wlasnie prostsze, ze nigdy nie bedzie Twoim
problemem.

> Nie jest wielkim problemem naplodzic potomkow - wielu nawet glupszych i
> gorszych nastolatkow to potrafi! Problemem i sztuka jest wychowac potomkow
> i dzieci na madrzejszych i lepszych, zdrowszych, szczesliwszych,
> przedatnych spoleczenstwu ludzi.

jak to mowia, "zeby miec prawo jazdy, trzeba zdac egzamin". Zeby miec
dzieci nie trzeba....
To samo zreszta tyczy sie posiadania zwierzat.
Oczywiscie - kwestia najwazniejsza w tym temacie jest odpowiedzialnosc i
swiadomosc podejmowania decyzji, pewna dojrzalosc emocjonalna.

> "Jeśli nie wspierasz dobra, to wspierasz zło."
>
> Z dobrymi życzeniami,
na wzajem,
Anka