[alergia] BICOM - naciąganie czy pomoc?

71. Data: 2002-04-11 09:23:02

Temat: Re: [alergia] BICOM - naciąganie czy pomoc?
Od: "Jolanta Pers" <j...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Strzyga <s...@p...onet.pl> napisał(a):

[ciach wszystko]

Wiesz co... zaczynam żałować, że przy korzystaniu z newsów nie można założyć
KFa.

Dalej będę nieprzyjemna, ale najpierw wyjaśnię, dlaczego. Wczoraj rozmawiałam
z kumplem, też alergikiem, streściłam mu niniejszą dyskusję i zeznał (co nie
było mi do wczoraj wiadome), że... biorezonansem "leczył się" jego chory na
raka ojciec, który zmarł 2 miesiące temu. Zdaje się uzasadnienie było takie,
że mu pomoże, poprawi odporność, że lepiej się będzie znosił chemioterapię,
temu podobne, przepraszam za wyrażenie, pierdoły. Naciągnięto go na 10
zabiegów za w sumie 600 zł, a kiedy nie było efektów, bo i być nie mogło,
usilnie namawiano na następne, bo to "długotrwała terapia i efekty przychodzą
dopiero po jakimś czasie". Jest to najnormalniejsze w świecie sk...syństwo -
oskubać śmiertelnie chorego człowieka.

Więc bądź łaskawa pamiętać, że reklamując tych szarlatanów popierasz
szarlataństwo, sk... syństwo i okradanie chorych ludzi. Gratulacje. Dostajesz
od nich prowizję?

JoP

72. Data: 2002-04-11 09:27:52

Od: Robert Pyzel <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W news:a915ga$sq6$1@news.gazeta.pl tako rzecze Jolanta Pers

> Strzyga <s...@p...onet.pl> napisał(a):
>
> Czytałam. Ich "naukowość" jest dokladnie taka, jak słynna "pamięć
> wody". O zasadzie działania i przeglądach nie piszą, może to i
> lepiej - bo opisy zabawy takimi urządzonkami są tu:
>
> http://www.quackwatch.com/01QuackeryRelatedTopics/el
ectro.html

> JoP

W ostatnim numerze "Dziecka alergicznego" 3/02 jest wielka polemika
zgodna z tematem tego wątku. To znaczy stanowisko ZG Polskiego
Towarzystwa Alergologicznego i zażarta obrona Bicompowo-homeopatyczna
przed nim.
Jakość polemik (z obu stron) żenująca. To znaczy niby wszyscy robili
jakieś badania, ale nigdzie nie są opisane wprost (gdzie, kto,
wielkości prób, metodologia itp. ) Za to obrona Bicompu i homeopatii -
coś fantastycznego, sam mjuut :-))) Będę ciął (ale nietendencyjnie ;-)

"W sposób dość ironiczny wyrażano się o "dziwnej procedurze podawania
kropel alergicznych", zapominając, a może nie wiedząc, że chociażby
prof.C.W.Smith, przypomnijmy dyrektor CERN w Genewie, udowodnił
zdolność zapamiętywania ifnormacji przez molekuły wody"

"Z prac tych wynika między innymi, że organizmy żywe należy traktować
jako systemy otwarte, wymieniające energie i informacje z otoczeniem, o
czym najwyraźniej nie wiedział F.Cap piszą swoje uwagi m.in. o terapii
MULTICOM, które z kolei stały się jedną z podstaw "Stanowiska[1]
"Dokumentów[2] Dziwne to, zwłaszcza, że za badania w dziedzinie
"układów otwartych" Prirogine otrzymał nagrodę Nobla, a ich pierwszy
opis podał już Turing, wykazując, że kierowanie się tzw. "zdrowym
rozsądkiem" (tu:racjonalizm) w niektórych sytuacjach okazuje się
błędem"

Dalej jest długo, ale zabawniej(jeszcze) w 'Stanowisku" można
przeczytać
"Ogólny zarys koncepcji, na których próbuje się zbudować podstawy
teoretyczne terapii biorezonansem, są oparte na spekulacji, węwnetrznie
niespójne i przez to nieweryfikowalne na gruncie wspólczesnej wiedzy"

"Jest to zwrot w sferę mistyki"

Odpór był mocny:
"Wszyscy zatem wspomnieni autorzy wpsółpracujący przy wydaniu
wspomnianych opracowań biofizycznych, a oprócz nich pokaźna grupa,
którzy stworzyli dwudziestowieczną fizykę i którzy przetarli szlak,
wśród nich:
A. Einstein, N.Bohr, W.C.Heisenberg, E. Schrodinger, prof. I. Pirogine
(Nobel 1997) prof. C.Rubia (Nobel 1984) prof. H. Frohlich, odkrywca
biofotonów prof. F.A. Poppie, zostali zaliczeni tym samym do grona
wielkich mistyków."

[1][2] Robocze nazwy raportu i opracowania
--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

73. Data: 2002-04-11 09:27:53

Od: Robert Pyzel <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W news:a8uubm$jjc$1@h1.uw.edu.pl tako rzecze Darek

> "Mrowka" <m...@p...wp.pl> wrote in

> Pozwole sobie wtracic sie w dyskusje. Trudno narzekac na
> homeopaty, co jak co ale skutkow ubocznych to one nie maja ;-).
Nie do końca, czasem bywa tak

"Anaphylactic shock after subcutaneous injection of mandragora D3, a homeopathic
drug"
http://www.harcourthealth.com/scripts/om.dll/serve?a
rttype=full&article=a110793

74. Data: 2002-04-11 09:38:29

Od: p...@a...gda.pl (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

> Więc bądź łaskawa pamiętać, że reklamując tych szarlatanów popierasz
> szarlataństwo, sk... syństwo i okradanie chorych ludzi. Gratulacje.
> [...]

Jola, podobasz mi sie :)

Piotr

75. Data: 2002-04-11 09:47:05

Od: "Jolanta Pers" <j...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@a...gda.pl (Piotr) napisał(a):

> Dostajesz
>
> Jola, podobasz mi sie :)

Hm. Czy taka już moja uroda,że podobam się tylko wtedy, jak jestem mocno
wkurzona? A mówią, że złość piękności szkodzi. :->>

JoP

76. Data: 2002-04-11 14:23:14

Temat: Odp: [alergia] BICOM - naciąganie czy pomoc?
Od: "Aro" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Aro <k...@i...pl> napisał(a):
>
> Poza tym - w przeciwieństwie do Ciebie (1) - spory risercz na ten temat
robiłam,
> trochę większy niż wklepanie paru słów do wyszukiwarki (2).

1) skad masz takie informacje? Wrozka jestes czy co?
2) najwyrazniej twoj spory research wklepania tych paru slow nie objął.

> Wszystkim, których strasznie kręci nauczanie homeopatii w szkołach
medycznych
> oczywiście umknął fakt, że często są to de facto kursy organizowane lub
> sponsorowane przez koncerny homeopatyczne, jak Boiron, albo po prostu
> organizowane w salach od nich wynajętych?

Idac sladem Twojego rozumowania: kursy =/= wyklady

> Naturalne metody leczenia =/= homeopatia.
Wiesz co? Podejmij maly wysilek i zajrzyj na ta strone. Zobaczysz tam np.
haslo: wyklad z metod naturalnych i homeopatii albo nawet wylacznie z
homeopatii.

Specjalnie dla Ciebie plan zajec jednego uniwerstetu niemieckiego:
http://www.uni-kiel.de./fak/med/stundenpl/stunkli6.h
tm
Zobacz sobie z czego maja wyklad studenci medycyny w srode miedzy 17 a
18-tą.

> JoP

kAro

77. Data: 2002-04-11 14:54:36

Temat: Re: Odp: [alergia] BICOM - naciąganie czy pomoc?
Od: "Jolanta Pers" <j...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aro <k...@i...pl> napisał(a):

> 1) skad masz takie informacje? Wrozka jestes czy co?

Widzę. Jak ktoś zaczyna od argumentów nieracjonalnych, żeby potem przechodzić
do stosunkowo bardziej racjonalnych, to znaczy, że się po prostu szybko uczy
i umie szukać. Cóż, dobre i to.

> 2) najwyrazniej twoj spory research wklepania tych paru slow nie objął.

Objął, objął, tylko jakiś czas temu przy okazji innej dyskusji, więc już
wiedziałam, gdzie szukać.

> Wiesz co? Podejmij maly wysilek i zajrzyj na ta strone. Zobaczysz tam np.
> haslo: wyklad z metod naturalnych i homeopatii albo nawet wylacznie z
> homeopatii.

No i? Bo po pierwsze, nigdy nie twierdziłam, że tego się nigdzie nie uczy (a
jak wspominałam, na sytuacji w Niemczech znam się średnio, lepsze pojęcie mam
o Francji), po drugie - skąd wiesz, czego oni tam uczą - może akurat to rys
historyczny w ujęciu sceptycznym?

JoP

78. Data: 2002-04-11 17:58:54

Temat: Odp: Odp: [alergia] BICOM - naciąganie czy pomoc?
Od: "Aro" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przechodzić
> do stosunkowo bardziej racjonalnych, to znaczy, że się po prostu szybko

Ciekawa jestem na jakiej podstawie wysnuwasz takie wnioski. Bo moim zdaniem
nie masz zadnych podstaw.

> [...]
mam
> o Francji), po drugie - skąd wiesz, czego oni tam uczą - może akurat to

Caly semestr? Ciekawe czemu pomineli rożdżkarzy i bezkrawawe operacje.
Program wykladow Ci znalezc?

Jak dla mnie EOT. Wniosek nasuwa mi sie jeden:

1) Jola ma zawsze racje
2) jesli tylko istnieje cien podejrzen, ze jej nie ma, to patrz punkt
pierwszy.

pozdrawiam
kAro

79. Data: 2002-04-11 19:36:29

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aro napisał(a) w wiadomości: ...
[ciach]

>1) Jola ma zawsze racje
>2) jesli tylko istnieje cien podejrzen, ze jej nie ma, to patrz punkt
>pierwszy.

Bardzo mnie cieszy, że doszłaś do jedynie słusznych wniosków i zamiast zadać
sobie choć odrobinę trudu na znalezienie jakiegoś rzeczowego argumentu
oddajesz pole walkowerem.

JoP

--
j...@m...pl j...@u...com.pl
http://www.sf.magazyn.pl

80. Data: 2002-04-12 06:25:16

Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
|
| Więc bądź łaskawa pamiętać, że reklamując tych szarlatanów popierasz
| szarlataństwo, sk... syństwo i okradanie chorych ludzi. Gratulacje.

Gdzie pisałam o leczeniu biorezonansem ludzi chorych na raka, odpowiedziałam
tylko, że leczyłam się tą metodą na alergię i mnie pomogło w 90%.
Pozdrawiam Teresa

Pytanie dla dietetykow
VILKACORA?
nerwica lękowa (dzieciak)