Re: alkohol w rodzinie

From: "Małgorzata Majkowska" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: alkohol w rodzinie
Date: Wed, 11 Dec 2002 14:40:02 +0100
Sender: m...@p...onet.pl@pj136.dhcp.adsl.tpnet.pl

Osoba znana wszem jako
<i...@p...onet.pl>, drżącą z
emocji ręką, skreśliła te oto słowa:

> Jesli
> dzieci juz od malego widza jak dorośli upijaja sie na religijnych
> obrzedach (chrzciny, komunia, wesela, stypy, imieniny (od
> Świętych patronów!), knajpa po mszy..), to jest to
> 'wprogramowanie' okreslonych wzorcow zachowan i myślenia w
> młodych ludzi. Potem mlodzi stają się dorośli i powielaja te
> wzory ale juz we wlasnych rodzinach.
>
> Ja najwieksze ilości alkoholu widywałem właśnie na obrzędach
> religijnych!

Jeśli widzą. Ale wystarczy wyeliminować alkohol po religijnych
obrzędach. To ludzie wprowadzili tradycję "opijania" chrztu, komunii
itd. W nauce kościoła pijaństwo jest grzechem głównym. W mojej
rodzinie ani na wigilii ani przy śniadaniu wielkanocnym alkohol nie
jest podawany. W żadnej postaci. Obiad który przygotowałam z okazji
chrztu Magdaleny nie był zakrapiany alkoholem. Wiele osób miało mi
to za złe. Ale prawdę mówiąc mam to w nosie. Knajp w Warszawie
dostatek. Sklepów z alkoholem również. Po wspólnej wigilli każdy z
gości może sobie polecieć do sklepu nabyć stosowny artykuł i
spożywać do wypęku, ale na własnych śmieciach. Moje maluchy nie
miały nigdy kontaktu z dorosłymi będącymi pod wpływem alkoholu.

--
Małgorzata