alternatywa dla pogrzebu

1. Data: 2004-05-25 07:24:51

Temat: alternatywa dla pogrzebu
Od: "Klimek" <W...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
poprosiła mnie o pomoc pewna starsza pani, wprawiajac mnie w "lekkie"
oslupienie. Jest kobieta samotna, niezamozna i z racji wieku zaczela myslec
o swoim pogrzebie. Pyta, czy mozna "z gory" oddac (a najlepiej sprzedac)
swoje cialo.Za wszelkie odpowiedzi dziekuje. Tylko nie karzcie mi dzwonic z
tym koszmarnym pytaniem do AM.

2. Data: 2004-05-25 08:18:07

Temat: Re: alternatywa dla pogrzebu
Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <c8usd1$68h$1@atlantis.news.tpi.pl> Klimek tako rzecze:

>Za wszelkie odpowiedzi dziekuje. Tylko nie karzcie mi dzwonic z
> tym koszmarnym pytaniem do AM.

To chyba Ci wiele wyjaśni
http://polityka.onet.pl/162,1162972,1,0,2452-2004-20
,artykul.html

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

3. Data: 2004-05-25 08:30:03

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://polityka.onet.pl/162,1162972,1,0,2452-2004-20
,artykul.html

> --
to swietny pomysł , jestem jak najbardziej za.
oczywiscie polskie katolickie społeczenstwo uzna to za fuj i be ,podobnie
jak nie zgadzaja sie na pobranie narzadów zmarłego do przeszczepu ale cóz
nasze zakłamanie jest znane na całym swiecie.
moge sie założyc ze rodzina bedzie chciala kase za oddanie caiła .
p.

4. Data: 2004-05-25 08:48:42

Od: "P58" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nasze zakłamanie jest znane na całym swiecie.
> moge sie założyc ze rodzina bedzie chciala kase za oddanie caiła .

No tak - ostatnie zdanie wstępu, jedno z pierwszych zdań w artykule oznajmia,
że proceder ofiarowania zwłok na potrzeby nauki cieszy się aprobatą Kościoła,
ale zoologicznu atykatolicy chyba czytać nie umieją, bądź czytają wszystko
odwrotnie, niż napisano, aby tylko pasowało do ich imaginacji.

P58

5. Data: 2004-05-25 09:06:36

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana wrote:

> [...]
> jak nie zgadzaja sie na pobranie narzadów zmarłego do przeszczepu ale cóz
> nasze zakłamanie jest znane na całym swiecie.

To nie zakłamanie tylko niewiedza na temat tego, że KK popiera oddawanie
swojego ciała do nauki czy przeszczepy. IMO za mało się o tym mówi.

> moge sie założyc ze rodzina bedzie chciala kase za oddanie caiła .

Nie każdemu chodzi o "kasę". Rodzinie może być bardzo ciężko
zaakceptować deklarację osoby, która zmarła, że chciałaby oddać swoje
ciało. Ciężko też jest zaakceptować (szczególnie osobom ze starszego
pokolenia), wyrażoną chęć do kremacji swojego ciała. Śmierć bliskiej
osoby to bardzo złożona i trudna sytuacja, a sam pochówek odgrywa w niej
dużą i szalenie istotną rolę. Jest to forma wstępnego pożegnania.
Dlatego warto osobom, które nie mogą z różnych przyczyn pochować swojego
bliskego, dać coś w zamian - coś w formie symbolicznego pogrzebu - aby
nie dopuścić do syndromu pustego grobu.
Jakby się o tym więcej mówiło, więcej osób by było w stanie to
zaakceptować, a nawet widzieć w tym coś wyjątkowo wartościowego, tak jak
przeszczep daje komuś szansę na życie. W "Życie jako śmiertelna choroba
przenoszona drogą płciową" było to dość cennie pokazane.
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

6. Data: 2004-05-25 09:38:22

Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jak nie zgadzaja sie na pobranie narzadów zmarłego do przeszczepu ale cóz
> nasze zakłamanie jest znane na całym swiecie.

Zastanow sie co piszesz. Chyba niewiele wiesz o wierze Katolickiej i stad te
brednie.

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl

7. Data: 2004-05-25 09:49:31

Od: "A." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Klimek wrote:

> [...]
> oddac (a najlepiej sprzedac) swoje cialo.Za wszelkie odpowiedzi
> dziekuje. Tylko nie karzcie mi dzwonic z tym koszmarnym pytaniem

Opcja moim zdaniem obrzydliwa, ale jak ktos chce... Ja tego
ogladac na pewno nie bede. Poszukaj sobie w google haslo
'plastination' lub 'plastynacja':

http://artandbusiness.onet.pl/1032960,0,1,artykul.ht
ml
http://kiosk.onet.pl/art.html?DB=162&ITEM=1012327

http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&q=plasti
nation&spell=1

W niemieckiej TV bylo o tym glosno przed paroma
tygodniami/miesiacami - gosciu (Gunther von Hagens -
Koerperwelten) jest mocno kontrowersyjny. Ale byc moze pani, o
ktorej piszesz, bylaby sprawa zainteresowana... :-/

A.
Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special
Olympics. Even if you win, you're still a retard. -- Kenny
McCormack on comp.editors.

8. Data: 2004-05-25 09:59:48

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanow sie co piszesz. Chyba niewiele wiesz o wierze Katolickiej i stad
te
> brednie.
>

> --
wiara a to co mówią księża sie rózni ,przecietny katolik nie czyta pisma
swietego tylko słucha ksiedza i robi tak jak kaze aborcja be ,antykoncepcja
be ,sex przed slubem be,oddanie ciała be .
p.>

9. Data: 2004-05-25 11:59:07

Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

np.: http://anatom.slam.katowice.pl/Content.asp?opcja=don
acja3

pzdr.
M.

--
Życie zawsze weryfikuje marzenia.

10. Data: 2004-05-25 12:01:00

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiara a to co mówią księża sie rózni ,przecietny katolik nie czyta pisma
> swietego tylko słucha ksiedza i robi tak jak kaze aborcja be
,antykoncepcja
> be ,sex przed slubem be,oddanie ciała be .

Dziwne, bo ja nigdy nie slyszalam, zeby Kosciol mial cos przeciwko oddawaniu
organow do przeszczepu, a ksiezy znam wielu i w kosciele jestem czesto.
Basiek.

Re: Sposob na raka
Czy jest jakiś sposób żeby zmniejszyć mdłości podczas ciąży?
Książka przygotowująca 3-latka na pobyt w szpitalu (operacja serduszka)
Rozstępy? aaaa POMOCY!
Wytrysk a przetrzymywanie moczu