angina?

1. Data: 2002-10-11 19:31:25

Temat: angina?
Od: "p73" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mam pytanie
czy przy anginie moze wystepowac silne opuchniecie jezyka, utrudniajace
mowienie i polykanie, jesli to nie angina to co to moze byc?
prosze o pomoc
dziekuje

2. Data: 2002-10-11 19:53:24

Temat: Re: angina?
Od: "M i R F a K" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

może

--
Pozdrawiam, mirfak

http://mirfak.prv.pl
m...@w...pl
gg: 1304949

3. Data: 2002-10-11 21:49:17

Od: "p73" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M i R F a K" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> może
I jak z tym walczyc, jakies leki, plukanie moze??

4. Data: 2002-10-12 06:56:26

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może. Sam w dzieciństwie przeszedłam wiele angin, znam ból nieznośnej
lekkości bytu w tym stanie. Po pierwsze - antybiotyk (wystarczy amoxycylina
+ klawulanian, np. Augmentin, Amoxiclav) albo cefalosporyna I/II generacji.
Działa również makrolid, sulfonamid i tetracyklina i in. (Davercin, Rulid,
Sumamed, Klacid, Biseptol, Doxycyclinum).

"Angina nie leczona trwa tydzień, leczona - 7 dni."
Tak mówi mój wujek, leciwy praktyk - laryngolog. Zawsze jednak podkreśla
konieczność antybiotykoterapii (ew. powikłania paciorkowcowe - zap.
wsierdzia, nerek, gorączkę reumatyczną).
Po jednej ze zbagatelizwanych angin (6-latek, ponad 20 lat temu) dostałem
zapalenia wsierdzia. Dziś mam zaburzenia przewodnictwa, włóknienie
wszystkich zastawek, wypadanie płatka zastawki dwudzielnej, arytmie komorowe
(bigeminie i in.) i nadkomorowe (migot. i trzepot. przedsionków, również
inne, poza klasyfikacją), nie ustępujące po lekach, ktore poprawiają
wyłącznie mój komfort (Sectral) - mogę wstać z łóżka bez uczucia duszności,
kołatania serca i związanego - chyba z tym - lęku.
Jeżeli jest podejrzenie anginy - niestety, od razu trzeba walić antybiotyk,
ze wzgl. j.w. (Polecam: Amoxycylina 1,0 g + klawulanian 0,125 - 2*dz., 7-14
dni, w zal. od przebiegu choroby).

Pozdrowienia

--
Jasiek
a...@p...onet.pl

5. Data: 2002-10-12 12:43:31

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Oct 2002, p73 wrote:

> mam pytanie
> czy przy anginie moze wystepowac silne opuchniecie jezyka, utrudniajace
> mowienie i polykanie, jesli to nie angina to co to moze byc?

moze byc oczywiscie takze inna choroba (przeciez przez Internet tego
sie nie zdiagnozuje). Ale jesli lekarz uprzednio rozpoznal angine
a choroba mimo leczenia istnieje i na dodatek sa mocno opuchniete
wezly chlonne nalezy rozwazyc w pierwszym rzedzie czy nie jest
to mononukleoza zakazna

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl