antykoncepcja,pomóżcie!

11. Data: 2003-01-01 21:31:47

Temat: Re: antykoncepcja,pomóżcie!
Od: malgosia <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie boisz się dawać takich rad, nie będąc ginekologiem?
> A ty Małgosiu nie boisz się zrobić sobie krzywdę, przyjmując bez
> konsultacji z lekarzem, po kilka tabletek środków hormonalnych? Czy
> niewłaściwe ich zastosowanie nie może się skończyć źle dla twojego
> organizmu?

Boję się i dlatego nie czynię.....dziękuje za troskę...pozdr...m....

12. Data: 2003-01-01 21:32:36

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam ponownie.Mozesz zobaczyc serwis www.antykoncepcja.pl to co Ci
podalem to
> nie sa informacje wyssane z palca.

huehue widze ze tu za momi plecami ludzie sobie moja stronke polecaja ;)
a to mile calkiem ;)

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

13. Data: 2003-01-01 22:03:39

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam ponownie , gdybym nie wiedzial co pisze to bym nie pisal!Pozdrawiam!
swoja droga warto troche myslec naprzod!(to oczywiscie nie do Ciebie pani
Wiewiorko!)

14. Data: 2003-01-01 22:04:42

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

dradam wrote:

> Jezeli ktos poszukuje srodka , ktory ma obydwa dzialania to polecan
> Alesse (dobrze tolerowany i skuteczny w obu kierunkach).

Alesse nie jest dostepne w Polsce. Generalnie nie jest dostepna pigulka
20ug EE + 110 LNG.
Vlad

15. Data: 2003-01-01 22:15:30

Od: Yellow Peril <xanda@wytnij_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pozolklej kartce <auvkje$otl$1@szmaragd.futuro.pl>, datowanej: Wed, 1
Jan 2003 21:57:44 +0100, Wiewióra naskrobalo...
> [...]
> z lekarzem, po kilka tabletek środków hormonalnych? Czy niewłaściwe ich
> zastosowanie nie może się skończyć źle dla twojego organizmu?

Kazdy lekarz powinien miec podstawowa wiedze na temat antykoncepcji
hormonalnej... dlaczego wiec zadajesz takie pytania? Czy tylko ginekolog
ma umiec dzialac w sytuacji awaryjnej?
Tak bardzo pacjenci narzekaja na brak wszechstronnosci lekarzy, na ich
zawezona wiedze, a jesli ktos wie cos spoza swojej specjalnosci to ma
byc podejrzane?
Wiewioro, bedac _zona weterynarza_ znasz sie lepiej od lekarza na
antykoncepcji hormonalnej?

--
Yellow Peril
Nigdy zlej woli nie przypisuj tego, co znacznie latwiej wytlumaczyc

16. Data: 2003-01-01 23:28:33

Od: "Joasia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiewiorko,
nie powodu sie bac, czasem lekarze robia gorsze eksperymenty niz domorosli
lekarze, niestety......
Joasia

17. Data: 2003-01-02 02:14:04

Temat: Re: antykoncepcja,pomó?cie!
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 01 Jan 2003 20:05:05 +0100, malgosia
<t...@p...onet.pl> wrote:

>Dzi?ki za pocieszenie:)...ca?y s?k w tym,ze przepisal mi je lekarz...

Nie bede komentowal. Nie moja broszka.

Wytworca Diane 35 oficjalnie sie wycofal w USA/Kanadzie ze wskazan dla
Diane 35 jako srodka antykoncepcyjnego. PO prostu pozycja (argumenty)
HPB/FDA byla taka, ze nie pozostalo im nic innego zrobic.

Wytworca ktory zaleca ( w Ameryce Polnocnej) jakies zastosowanie swego
produktu, ktore nie jest oficjalnie, przez wladze zaakceptowane, moze
sie liczyc z tym, ze sprzedaz leku zostanie zakazana. A w najlepszym
przypadku moze sie liczyc , ze bedzie placil ciezkie odszkodowania jak
jakas Pani pozwie firme do sadu.

Czy jest w Anglii stosowany jeko BCP - nie jest moim problemem. Jest
to problem dla wytworcy, wladz bytyjskich i sadow brytyjskich. Co kraj
to obyczaj.

>Prosi?abym, jesli móg?by?,o bardziej szczegó?owe wyja?nienie mi tego , co
>masz na mysli....by?abym wdzi?czna...

Alesse jest/moze byc stosowane rownoczesnie jako "birth control pill"
oraz do zwalczania tradziku i to wlasnie mialem na mysli. To drugie
zastosowanie zostalo niedawno zatwierdzone przez HPB bo wytworca
udowodnil wynikami badan, ze takie zastosowanie wypelnia wymogi
skutecznosci i bezpieczenstwa . I dostal taka aprobate.

Co do zalecania " emergency contraception" (czyli YUZPE method a takze
innych sposobow). Radze po prostu zagladnac pod :

http://www.ama-assn.org/special/contra/library/readr
oom/other96/gutt4t3.htm

http://www.ama-assn.org/special/contra/library/scan/
96arch/contra1.htm

http://www.findarticles.com/cf_dls/m3225/3_62/650775
10/p1/article.jhtml

http://www.who.int/inf-pr-1998/en/pr98-58.html ( ten ostatni raport
grupy ekspertow WHO zwraca uwage na wyzszysc stosowania
levonorgestrelu jako wylacznego srodka do "emergency contraception).

Nie za bardzo widze mozliwosc dyskutowania na ten temat na lamach tej
newsgroup. Jezeli w Polsce jest tylu ginekologow, ze kazda kobieta
moze sie z nim spotkac w ciagu 12 godzin, kiedy emergency
contraception jest najskuteczniejsze - no to fajnie. W Kanadzie/USA
"emergency contraception" przepisuje lekarz domowy, bo ten jest zawsze
osiagalny. Nie idzie sie na "pogotowie", bo w pogotowiu lekarzy nie
ma.

Jak to wyglada w Polsce -, w praktyce, to nie wiem. Moja wiedza opiera
sie na materialach mego znakomitego Kolegi :
http://www.antykoncepcja.pl/postkoit1.html

Natomiast w szeregu stanach/prowincjach US/Kanady farmaceuta moze
wydac bez recepty lekarza wspomniane srodki , po odpowiednim
"poinstruowaniu" pacjentki co i jak.

Zreszta tak w ogole przepisywanie BCP nalezy tutaj do obowiazkow
lekarza domowego. W razie trudnosci/powiklan etc. w gre wchodzi
konsultacja ginekologa z zainteresowaniami endokrynologicznymi. Ale
dzieje sie to raczej rzadko.

Pozdrawiam

dradam

18. Data: 2003-01-02 21:19:18

Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yellow Peril" <xanda@wytnij_to.wp.pl> napisał w wiadomości
.

> [...]
> byc podejrzane?
> Wiewioro, bedac _zona weterynarza_ znasz sie lepiej od lekarza na

Tak się składa, że będąc_żoną lekarza weterynarii_ jestem z wykształcenia
endokrynologiem ze specjalnością rozrodu zwierząt i na ich antykoncepcji
znam się nieźle. Dlatego nie udzielam rad Małgosi a jedynie pytam, czy zdaje
sobie sprawę z konsekwencji przyjęcia dużych dawek hormonów za poradą
dyskutanta z grupy, który pisze, iż nie jest ginekologiem.
Z bezmyślnym podawaniem hormonów, często prowadzącym do okaleczenia
zwierząt, walczę na pl.sci.weterynaria.

Wiewióra
l...@p...onet.pl
pisząc na priva z adresu usuń .spam.

19. Data: 2003-01-02 21:56:32

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli ktos poszukuje srodka , ktory ma obydwa dzialania to polecan
> Alesse

Takie male pytanko: czy jest istotna przewaga Alesse (LNG/EE:100/20) nad np.
Minisistonem (LNG/EE:125/30) jezeli chodzi o zastosowanie w leczeniu
tradziku?
Myslalem, ze w tym akurat zastosowaniu komponenta estrogenowa jest
istotniejsza, co wskazywaloby na ten drugi preparat jako skuteczniejszy
(oczywiscie teoretycznie).

--
Jasiek
a...@p...onet.pl

20. Data: 2003-01-03 00:02:42

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 2 Jan 2003 22:19:18 +0100,"Wiewióra" <l...@p...onet.pl>,
napisał/a:

> [...]
> dyskutanta z grupy, który pisze, iż nie jest ginekologiem.
> Z bezmyślnym podawaniem hormonów, często prowadzącym do okaleczenia

Masz rację,ale tamten postowicz przepisał te słowa ze strony
Waldima-ginekologa,czyli po prostu podał informację.

--
Pozdrawiam;
Kaja

Stymulator serca a pasy bezpieczeństwa