antyperspiranty a rak piersi

1. Data: 2001-09-10 06:53:10

Temat: antyperspiranty a rak piersi
Od: "chat" <c...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,
jakis czas temu po sieci krążył mail dotyczący wpływu uzywania
wntyperspirantów na pozniejsze zachorowania na raka piersi
Przeczytajcie proszę treść tego maila i powiedzcie co o tym sądzicie

pozdr

"Moja kolezanka, ktora z powodu raka piersi przeszla chemioterapie i
teraz przyjmuje promieniowanie/ naswietlanie w Princess Margaret
Hospital zadzwonila do mnie, zeby opowiedziec o co ostatnio odkryto
na temat przyczyn raka piersi.
A potem dzis wieczorem otrzymalam te same informacje od innej
kolezanki z Montrealu. Osobie z rakiem powiedziano w szpitalu zeby stosowala
dezodoranty, a nie antyperspiranty. Przyczyny sa przedstawione w ponizszym
liscie.
Mysle, ze warto podzielic sie ta wiadomoscia.Elizabeth Morin ."
". Jakis czas temu bralam udzial w seminarium popularyzujacym wiedze o raku
piersi. W czasie dyskusji zapytalam, dlaczego najczestszym miejscem
wystepowania raka piersi jest pacha. Na moje pytanie nie mozna bylo wtedy
udzielic odpowiedzi. Wlasnie dostalam ten e-mail i uwazam za bardzo
interesujacy fakt,ze znalazla sie odpowiedz na moje pytanie. Prosze was
wszystkie o zastanowienie sie na nad codziennym stosowaniem produktu, ktory
ostatecznie moze doprowadzic do smiertelnej choroby. Ja od dzisiaj przestane
go uzywac. Przeslala go do mnie kolezanka, a kiedy pokazalam go przyjaciolce
ktora przechodzi wlasnie chemioterapie, powiedziala mi ze dowiedziala sie o
tym ostatnio w grupie wsparcia. Szkoda, ze nie wiedzialam tego 14 lat temu.
Dostalam wlasnie te informacje z seminarium nt. zdrowia i chcialabym sie nia
podzielic z innymi. Glowna przyczyna raka piersi jest stosowanie
antyperspirantAow. Dlaczego? Koncentracja toksyn prowadzi do zmian w
komorkach, czyli do RAKA. Tak, chodzi tu o ANTYPERSPIRANTY. Wiekszosc tego
rodzaju produktow jest kombinacja antyperspirantu i dezodorantu, sprawdz
wiec w domu, czego uzywasz. Dezodorant jest w porzadku, antyperspirant nie.
Oto dlaczego: W ludzkim ciele jest kilka obszarow do usuwania z organizmu
toksyn-pod kolanami, za uszami, w pachwinach, pod pachami. Toksyny wydalane
sa przez pocenie sie (perspiration). Antyperspirant, jak wyraznie wskazuje
jego nazwa, zapobiega poceniu, a tym samym powstrzymuje cialo od pozbywania
sie toksyn z miejsc pod pachami. Te toksyny tak po prostu nie znikaja.
Zamiast je wypocic, organizm deponuje je w wezlach limfatycznych pod
pachami. Prawie wszystkie guzy raka piersi wystepuja w gornej zewnetrznej
cwierci obszaru piersi. Wlasnie tam zlokalizowane sa naczynia limfatyczne.
Poza tym mezczyzni sa mniej narazeni (chociaz nie calkowicie wykluczeni)na
zachorowanie na raka piersi z powodu stosowania antyperspirantow, poniewaz
duza czesc antyperspirantu zatrzymywana jest przez wlosy i nie jest
nakladana bezposrednio na skA3re. Kobiety stosujace antyperspirant zarazpo
goleniu zwiekszaja jeszcze bardziej ryzyko, poniewaz golenie pozostawia
prawie niezauwazalne zarysowania na skorze, przez ktore srodki chemicznemoga
wniknac do organizmu pod pacha.
PROSZE, przekazcie to dalej kazdemu, na kim wam zalezy. Rak piersi
staje sie przerazajaco powszechny.Wiedza o tym moze ocalic zycie.
Jesli jestes co do tych odkryc sceptyczna/y,zachecam do zrobienia
poszukiwan/ badan na wlasna reke. Moze
dojdziesz do tych samych wnioskow.

2. Data: 2001-09-10 07:48:47

Temat: Re: antyperspiranty a rak piersi
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik chat <c...@j...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9nhnrk$2moo$...@n...ipartners.pl...
> [...]
> pozdr

> PROSZE, przekazcie to dalej kazdemu, na kim wam zalezy.

dales/dalas sie zlapac na tzw. lancuszek sw.Antoniego no i poszlo dalej....
odpusc sobie i nam....

Jola

3. Data: 2001-09-10 07:54:45

Od: "chat" <c...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

prosiłam tylko o opinie a tekst byl w cudzysłowie, więc nie rozumiem
dlaczego jestes oburzona
opinie wyrazilas - więc dziekuję bardzo
Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9nhr9s$i04$...@n...tpi.pl...

4. Data: 2001-09-10 09:13:23

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik chat <c...@j...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9nhrf4$2pfe$...@n...ipartners.pl...
> prosiłam tylko o opinie a tekst byl w cudzysłowie, więc nie rozumiem
> dlaczego jestes oburzona
> opinie wyrazilas - więc dziekuję bardzo

no dobrze, to masz...
cytat Cienia z archiwum o dokladnie tym samym poscie....

Jola

Re: RAK PIERSI

"...
Posiadanie i uzywanie samochodu z silnikiem diesla jest znacznie bardziej
kancerogenne niz srodki kosmetyczne.
Mysle, ze nie przeczytales dokladnie tego postu :)
Rak piersi w zadnym wypadku nie zaczyna sie w naczyniach limfatycznych. Rak
piersi to zmiany nowotworowe komorek nablonka gruczolu mlekowego. Inwazyjna
odmiana raka piersi charakteryzuje sie miedzy innymi tym, ze zmienione
nowotworowo komorki nablonka gruczolu mlekowego zasiedlaja naczynia
limfatyczne.
Detoksykacja poprzez pocenie sie jest praktycznie nieistotna w calkowitym
bilansie detoksykacji. Gruczoly potowe nie maja zadnych specyficznych
mechanizmow usuwania toksyn. Drogi detoksykacji prowadza przez watrobe i
nerki.
Oczywiscie wiele jest substancji, ktore mozna podejrzewac o dzialanie
kancerogenne.
Kancerogeneza w raku piersi zajmuje sie zawodowo i moge Cie zapewnic, ze jak
do tej pory poza genetycznymi uwarunkowaniami rodzinnymi (spowodowanymi
mutacjami w genach BRCA) nie ma ZADNYCH potwierdzonych danych o przyczynach
tego nowotworu. Kilka duzych badan epidemiologicznych wskazuje co prawda na
pewne zwiazki z duza iloscia spozywanego tluszczu, alkoholem i paleniem
tytoniu a zachorowalnoscia na rak piersi, ale zadne z tych badan nie
interpretuje tluszczu, alkoholu i palenia jako przyczyny, ale jako niezbyt
wysokie czynniki ryzyka w raku piersi.

pozdrowienia

Cien

Autor: Cien <c...@p...onet.pl>
Data: 17 maja 2001 14:44:10

....."

5. Data: 2001-09-10 09:40:46

Od: "amelia" <a...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedz:)

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ni094$p3i$...@n...tpi.pl...

6. Data: 2001-09-10 10:05:26

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik amelia <a...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ni1lt$2tvg$...@n...ipartners.pl...
> bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedz:)
> amelia

nie ma za co :))))

Jola

PS: a tak dla chata i innych : jak dostajesz posta ze slowami :
" PROSZE, przekazcie to dalej kazdemu, na kim wam zalezy "
lub
" rozeslij to do jak najwiekszej liczby swoich znajomych "
to wyrzuc go do kosza .
Rozne bywaja formy lancuszka, a to o wirusie wlasnie atakujacym
zawiadom...)
a tu antyperspirantom sie dostalo :)))....i sie kreci....

7. Data: 2001-09-10 23:40:58

Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Sep 2001 11:40:46 +0200, "amelia" <a...@b...gnet.pl>
wrote:

>bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedz:)
A ja i mój modem podziękujemy Ci, gdy raczysz nie cytować 60 linijek
tekstu, aby dopisać JEDNĄ :-(
--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
W wieku 90 lat adepci Tai Chi poruszają się tak samo szybko,

[ot] jacki
Obrzęk całej ręki, jak pomóc???
Usunięcie blizny.
Bialy jezyk