aparat ortodontyczny

11. Data: 2007-02-14 23:18:44

Temat: Re: aparat ortodontyczny
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> tak - metalowy jest tanszy
>
> pozdrawiam, shia

no tak tyle to i ja wiem, ale slyszalam ze z takim szybciej sie mozna
rozstac, prawda to? A moze ktos moglby doradzic jaki kolor ligatur
(czy jak im tam) najbardziej minimalizuje "razenie aparatu".

12. Data: 2007-02-14 23:56:00

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> no tak tyle to i ja wiem, ale slyszalam ze z takim szybciej sie mozna
> rozstac, prawda to? A moze ktos moglby doradzic jaki kolor ligatur
> (czy jak im tam) najbardziej minimalizuje "razenie aparatu".

przeroczyste zamki metalowe i niewidoczne ligatury, witaj w swiecie 23 wieku.
Metalowy jest tanszy, mozna przylozyc wieksze sily. Proste.

13. Data: 2007-02-15 07:54:32

Od: "Lathander" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> poza tym czy ktos ze znawcow tematu moglby mnie przekonac o wyzszosci
> aparatu metalowego nad estetycznym?

Nie pisz posta pod postem, to nie czat.

14. Data: 2007-02-15 10:16:11

Od: Katarzyna Żmuda <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-02-2007 o 00:02:06 <a...@o...pl> napisał(a):

> poza tym czy ktos ze znawcow tematu moglby mnie przekonac o wyzszosci
> aparatu metalowego nad estetycznym?

Metalowy jest trwalszy, estetyczny ma większe zamki.

Zajrzyj na to forum:
http://www.forum.dentonet.pl

Do poczytania na ten temat znajdziesz dużo, a i jak zapytasz to otrzymasz
konkretniejsze odpowiedzi niż na ogólnej grupie dyskusyjnej.

Pozdrawiam,
Kasia

15. Data: 2007-02-15 11:45:58

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> Czy ktoś miał zakładany jakiś drucik na podniebieniu

Wyróżniamy
1. Przeróżne ustrojstwa do rozszerzenia szczęki.
2. Zwykły drucik do trzymania szóstek na miejscu, podczas ściągania innych
zębów do tyłu. Mniej uciążliwy.

Nosi się go przez okres, który ortodonta uzna za stosowany. Liczony w
miesiącach raczej ; )

> czy to bardzo uciążliwe?

Da się przyzwyczaić :)))

Pozdrawiam
Jola

16. Data: 2007-02-15 11:47:40

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
> Tak jest konieczne, pretensje miej
> do rodzicow tylko

Chodzi Ci o to, że rodzice zmuszają? :)
Bo czasem bywa tak, że aparat stały jest najlepszym wyborem (z tego co
wiem).

Pozdrawiam
Jola

17. Data: 2007-02-15 11:56:54

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Żmuda" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> Zajrzyj na to forum:
> http://www.forum.dentonet.pl

Oraz fora:

Jola

18. Data: 2007-02-15 12:07:10

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przeroczyste zamki metalowe i niewidoczne ligatury, witaj w swiecie 23
wieku.

Jeśli metal to raczej kolorowe gumnki są na topie :))

> Metalowy jest tanszy, mozna przylozyc wieksze sily.

Moja orto nic na temat tych sił nie mówiła.
Owszem - ortodonta musi bardziej uważać, bo kosmetyczne zamki są zwykle
delikatniejsze.

Ale fama metalowych, jako mocnej działających istnieje :)
Niektórzy twierdzą, że mocniej działają tylko te "normalne" metalowe (nie
mini-zamki) ze względu na powierzchnię styku. A inni, że Damony. A całkiem
spora grupa twierdzi, że to nie ważne, bo liczy się fachowość ortodonty :)

Metal jest tańszy, mini-zamki (a chyba tylko takich się już używa?) mniejsze
i łatwiejsze w utrzymaniu higieny.
Kosmetyczne są większe, ale mniej widoczne. Z uwagi na budowę zamków
kosmetycznych, na niektórych zamkach kosmetycznych trudniej jest zamocować
wszystkie "ustrojstwa", które ortodonta mocuje w czasie leczenia.

Podobno w modzie są mini-zamki z kolorowymi ligaturkami dla młodych osób, a
tym bardziej dojrzałym wypada zakładać raczej aparat kosmetyczny :)

Pozdrawiam
Jola

19. Data: 2007-02-15 19:21:59

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za pomoc :) Te stronki naprawdę fajne. Wiem już
wszystko :) Pozdrawiam! Szczególnie gorąco Kasię i Jolę :)

20. Data: 2007-02-15 20:06:12

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Mermaind wrote:
> Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
>
> Chodzi Ci o to, że rodzice zmuszają? :)

nie zadbaja o dziecko za wczasu, np jak jest na NFZ, mozna leczenie
przeprowadzic najszybciej, nie wszystkie wady da sie wyleczyc w wieku np 20lat
jak juz wzrost kosci sie skonczyl no i sp... produkt swoj, sa ludzie ktorym
rosna proste i piekne bez ingerencji osob trzecich :)

wodniak jader
Lekarze- władcy zycia i śmierci ?
Reumatyzm, zakażenia bakteryjne i wirusowe...
Helikobacter pylori IgG - prosba o interpretację
kupie proviron