aspartam szkodliwy?!

1. Data: 2003-03-14 03:26:22

Temat: Re: aspartam szkodliwy?!
Od: "Magister" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2003-03-14 20:14:42

Temat: aspartam szkodliwy?!
Od: "Goska" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

www.zigzag.pl (fenylalanina)
Co o tym myslicie?

3. Data: 2003-03-15 09:04:54

Od: "Goska" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W google wystarczy wpisać -fenylalanina i już.
To nie jest taki problem.

4. Data: 2003-03-15 10:14:34

Od: "bodzio" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
nie bede ogladal linku ale aspartam jest szkodliwy, i jest coraz bardziej
niebezpieczny jezeli jesz go coraz wiecej
bodzio

5. Data: 2003-03-15 10:59:43

Od: "Goska" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Produkty spożywcze kupuję normalne, tj. nie te dietetyczne, bez cukru dla
odchudzających się. Kawę czy cherbatę słodzę zwykłym cukrem.
Tylko napoje do picia kupuję takie słodzone aspartamem. Wypijam około 1,5 l
dziennie.
Czy aspartam w tym wypadku może mi bardzo zaszkodzić?

6. Data: 2003-03-17 21:28:59

Od: Michauer <m...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aspartam nie jest szkodliwy, udowodnily to liczne badania opisane w
fachowych czasopismach naukowych np.:
"Regul Toxicol Pharmacol 2002 Apr 35:2 Pt 2 S1-93"

Nie wierzylbym we wszystko co jest napisane w internecie, wiele z tego co
wyczytalem na http://www.zigzag.pl/jmte/nutra_sweet.htm to bujda. Nie mozna
mowic ze aspartam to 10% metanolu, bo metanol nie jest tak po prostu
uwalniany z aspartamu, lecz tworzy sie w wyniku wielu przemian, ktore takze
maja miejsce w przypadku innych produktow spozywczych zawierajacych estry
metylowe. Zreszta te ilosci sa na prawde male i nieszkodliwe. Akurat
aspartam w przeciwienstwie do innych slodzikow jest calkowicie
metabolizowany w organizmie do zwiazkow ktore organizm normalnie przyswaja
(chyba ze ma sie fenyloketonurie), wiec nie jest typowym syntetykiem, ktory
jest wydalany z organizmu w niezmienionej postaci.

Jedyne co wazne podkreslenia to iz nie nalezy uzywac aspartamu do pieczenia
ciast i wogole w przypadku podwyzszonych temperatur, gdyz moga tworzyc sie
szkodliwe dla zdrowia pochodne.

I jeszcze jedno, jesli ktos szuka w internecie to nie fenylalanina tylko
fenyloalanina albo po angielsku phenylalanine.

Pozdrawiam i zycze smacznego

--
Michal Nejman * e-mail: michauer (at) retsat1.com.pl *
http://michauer.prv.pl/

ŚLAM
jak usunać kurzajki
Depresja
ŚLAM
Do lekarzy: inhibitory ACE + moczopedne oszczedzajace potas