automatyka wagowa w pralce - jak to działa?

1. Data: 2006-03-09 07:53:04

Temat: automatyka wagowa w pralce - jak to działa?
Od: " Zeberka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie czym naprawde jest ta osławiona automatyka wagowa? jak to działa, co to
jest to "ważenie" wsadu?

Pozdrawiam i liczę na odpowiedź
zeberka

2. Data: 2006-03-09 08:23:47

Temat: Re: automatyka wagowa w pralce - jak to działa?
Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zeberka <z...@g...pl> napisał(a):

> Czy ktoś wie czym naprawde jest ta osławiona automatyka wagowa? jak to
działa,
> co to
> jest to "ważenie" wsadu?
To najprostsza rzecz w pralce i ma to każda. Polega to na tym, że jak woda
wsiąkne w pranie i poziom wody opadnie, to regulator poziomu (hydrostat)
przełączy sie na pobieranie wody. Pralka po prostu dolewa sobie wody. To,
jak dokładnie to zrobi, zależy _wyłącznie_ od tego jak jest wyregulowany
hydrostat. Niektóre marki ostatnio celowo pogarszają czułość hudrostatów, po
to tylko, żeby zmieścić się w tej zasranej klasie A. Innym sposobem jest
zaprogramowanie ruchów bębna w trakcie pobierania wody. Zanim się zbiornik
napełni - pranie jest nasącząne wodą i nie trzeba nic dolewać.
Jest jeszcze pokrewne pojęcie - wyważanie wsadu, ale to już zupełnie co
innego i chodzi o odpowiednie ułożenie prania przed wirowaniem.

3. Data: 2006-03-09 08:42:56

Od: " Zeberka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję, nie chwaląc się, właśnie tak sobie to wyspekulowałam :)
rótko mówiąc, jeszcze jedno wielkie słowo.

Pozdrawiam Zeberka

4. Data: 2006-03-09 09:32:57

Od: "Krzysztof" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A w mojej pralce jest tak, że po włączeniu a jeszcze przed pobraniem wody
włącza się wirowanie na około 1 min. Czemu to służy ?

5. Data: 2006-03-09 12:49:10

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To najprostsza rzecz w pralce i ma to każda.

lepsze modele Miele maja prawdziwa automatyke, ktora faktycznie wazy suche
pranie i stosownie do niego informuje uzytkownika ile detergentu nalezy
dodac oraz dobiera sobie odpowienia ilosc wody

Tomasz

6. Data: 2006-03-09 13:02:22

Od: "Pietrek" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" napisał::

> Jest jeszcze pokrewne pojęcie - wyważanie wsadu, ale to już zupełnie co
> innego i chodzi o odpowiednie ułożenie prania przed wirowaniem.

No właśnie. Ostatnio zbuntowała mi się Elecrtolux EWT 1011, bo po praniu nie
chciała odwirować dywanika łazienkowego(solo). A obracała, kombinowała i na
obracaniu się skończyło. Ręczne ustawienie na wirowanie dało taki sam efekt
czyli dywanik nieodwirowany.
Dla mnie ta cała elektronika w pralkach to pomyłka i gdybym kupował ponownie
to wybrał bym sterowanie stare poczciwe mechaniczne. Co do wyświetlaczy w
pralkach to chyba też jakieś nieporozumienie.
A szkoda, że pralecka nie ma COM-a to bym ją przepalił na inne firmware i z
głowy ;)

P.
-----
Kobiety też powinny mieć wbudowanego COM-a ;)

7. Data: 2006-03-09 13:14:19

Od: Karol S <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pietrek wrote:

> [...]
> obracaniu się skończyło. Ręczne ustawienie na wirowanie dało taki sam efekt

A czy tu nie chodzi aby o ochronę pralki przed zniszczeniem wibracjami?
Przy prędkościach jakie osiągają współczesne pralki jeden samotny ciężki
dywanik przyklejony gdzieś na obwodzie bębna mógłby chyba rozwalić
łożyska albo amortyzatory bębna. Co innego gdy pranie jest równomiernie
rozłożone w całym bębnie.

Karol

8. Data: 2006-03-09 16:45:07

Od: "Piotrek" <e...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <S...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to wybrał bym sterowanie stare poczciwe mechaniczne. Co do wyświetlaczy w
> pralkach to chyba też jakieś nieporozumienie.

ja mam pralkę z elektroniką i wyświetlaczem i uważam że jest super:
1) pokazuje czas do końca prania
2) można opóźnić załączenie prania
3) od razu widać, które funkcje są włączone a które nie
4) nie muszę zapalać swiatła w łazience by stwierdzić jej stan
5) elektronika nie pozwala na zrobienie głupoty (oczywiście przy zalożeniu
właściwego ustawienia głównego programu) jak np. włączenie programu "wełna"
i 60st. Celsiusza
6) pokazywanie błędów wprost na wyświetlaczu (np. H2O - problem z wodą (brak
lub zamknięty zawór)
7) prostsza obsługa (możliwość ustawienia parametrów najaczęstszego
programu - mogą być nietypowe, jak np. dodatkowe płukanie)
8) bajerski wygląd ;)

Wiem że fachowcy od pralek (zayzayer) nie polecają "elektronicznych" ale
muszę przyznać że mnie się moja po prostu spodobała, potrzebowałem szybko, a
nie mogłem szybko kupić jakiej chciałem...:)

Piotrek

9. Data: 2006-03-09 18:10:15

Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mialem to samo w Aristonie AVSF109 Tyle ze pralem 2 jaski i tez nie
odwirowalo ani w programie ani w osobnym odwirowywaniu > Mylalem ze pada
pralka ale narazie pierze inne rzeczy ok :))

10. Data: 2006-03-09 19:35:05

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek <e...@w...net> napisał(a):

> Wiem że fachowcy od pralek (zayzayer) nie polecają "elektronicznych"
No teraz, to przypie....ś jak łysy gajowy w sosnę :D
Kiedy ja nie polecałem pralek sterowanych elektronicznie? Teraz przecież nie
ma w sprzedaży dobrych pralek sterowanych programatorem mechanicznym. A ja
polecam tylko dobre :D
Fakt, że zdecydowana większość mechaników nie poleca pralek sterowanych
elektronicznie, bo po prostu na tym się nie znają.

siemens VSR 8000 vs. electrolux trilobite
kabina - sauna parowa
Wyciąg zasysa- normalka ???
Waga z pomiarem tkanki tłuszczowej
pęknięta ścianka w lodówce