Waga z pomiarem tkanki tłuszczowej

1. Data: 2006-03-08 16:44:53

Temat: Waga z pomiarem tkanki tłuszczowej
Od: "Rafał" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może wytłumaczyć na czym polega pomiar tkanki tłuszczowej za pomocą
wagi?

2. Data: 2006-03-08 17:03:36

Temat: Re: Waga z pomiarem tkanki tłuszczowej
Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś może wytłumaczyć na czym polega pomiar tkanki tłuszczowej za
> pomocą wagi?

Też próbowałem zgłębić ten temat i wydaje sie ze na dobrym marketingu.

Adam

3. Data: 2006-03-08 17:16:55

Od: "Jater" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też próbowałem zgłębić ten temat i wydaje sie ze na dobrym marketingu.
>
> Adam

Najbardziej rozpowszechnionym i dosc dokladnym testem jest mierzenie ilosci
thanki tluszczowej za pomoca impedancji elektrycznej. Najprosciej rzecz
biorac chodzi o mierzenie opornosci elektrycznej pomiedzy dwoma
punktami.Rozne thanki maja rozna opornosc,a przyjmujac ze ilosc tkanek
miesniowych wlasciwie jest podobna a zmienia sie jedynie zawartosc tlusczu
mierzac impedancje mozna w duzym przyblizeniu obliczac ilosc tkanki
tluszczowej w organizmie.
Podobnie z pomiarem wody.
Jezeli urzadzenie jest sensownie zrobione to i wyniki pomiarow sa dosc
wiarygodne, ale nie spodziewajmy sie cudow przy cenie wagi np 50PLN.

4. Data: 2006-03-08 18:50:11

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jater" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jezeli urzadzenie jest sensownie zrobione to i wyniki pomiarow sa dosc
> wiarygodne, ale nie spodziewajmy sie cudow przy cenie wagi np 50PLN.

jaki jest sens podawania tych wartości przez wagę?
Moja waga posiada takie funkcje i nie wiem do czego może przydać się
informacja o zawartości wody i tkanki tłuszczowej (w procentach) w moim
organiźmie.
G.

5. Data: 2006-03-08 18:54:49

Od: "Jater" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moja waga posiada takie funkcje i nie wiem do czego może przydać się
> informacja o zawartości wody i tkanki tłuszczowej (w procentach) w moim
Jak nie wiesz po co to trzeba bylo takiej wagi nie kupowac. Sa tacy co
wiedza i z tego korzystaja.

6. Data: 2006-03-08 21:14:57

Od: "Rafał" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miesniowych wlasciwie jest podobna a zmienia sie jedynie zawartosc tlusczu
> mierzac impedancje mozna w duzym przyblizeniu obliczac ilosc tkanki

A jak się ma do tego ilość potu na nodze w czasie pomiaru?
Jeśli nogi są spocone to rezystancja jest inna niż przy nogach suchych.

7. Data: 2006-03-09 10:22:46

Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak się ma do tego ilość potu na nodze w czasie pomiaru?
> Jeśli nogi są spocone to rezystancja jest inna niż przy nogach suchych.

Mysle ze ma to zwiazek z tym ze wilgotne (spocone :-))) nogi lepiej
przewodza impulsy elektryczny. Np moja waga przy suchych stopach pokazuje
error, przy wilgotnych poziom tluszczu.

Iwona

8. Data: 2006-03-09 13:01:28

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

IwonaW wrote:

> [...]
> przewodza impulsy elektryczny. Np moja waga przy suchych
> stopach
> pokazuje error, przy wilgotnych poziom tluszczu.

Ona na pewno pokazuje poziom czegoś, ale czy tłuszczu, to bym się
bardzo mocno zastanawiał. Powiedziałbym, że jest to kompletnie
nieprzewidywalna wypadkowa wszystkiego: stopnia zawilgocenia
(potem, czy wodą z kąpieli) naskórka na stopach, stopnia
zmęczenia nóg (i związanego z tym poziomu kwasu mlekowego w
mięśniach), chwilowego przepływu krwi i gdzieś tam w długim
szeregu czynników dopiero od grubości tkanki tłuszczowej. A i to
jedynie jesli ten pomiar jest wykonywany między stopami, bo jeśli
elektrody są rozłożone gęsto i mierzą impedancję jedynie
kawałeczka skóry na stopie, to wybaczcie ale z pomiarem grubości
tkanki tłuszczowej nie ma to kompletnie nic wspólnego, ponieważ
ta się jakoś na podeszwach stóp nie bardzo odkłada :-)

J.

9. Data: 2006-03-09 16:04:42

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to kompletnie nic wspólnego, ponieważ ta się jakoś na podeszwach stóp nie

Czyli tak jak napisałem - marketing w czystej postaci.

Adam

10. Data: 2006-03-10 10:34:12

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> [...]
> skóry na stopie, to wybaczcie ale z pomiarem grubości tkanki tłuszczowej
> nie ma to kompletnie nic wspólnego, ponieważ ta się jakoś na podeszwach

to jeszcze nic, widzialem wagi ktore czujnikow _zadnych_ nie maja - po
prostu wpisuje sie wzrost i plec, a na podstawie stosunku wagi do
wzrostu (i plci) wyswietla tluszczyk ;) ot taka tabelka ale
wprogramowana w wage. To juz fullmarketing, powinna jeszcze podawac na
podstawie daty aktualny horoskop...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098