automatyka wagowa w pralce - jak to działa?

11. Data: 2006-03-09 19:56:49

Temat: Re: automatyka wagowa w pralce - jak to działa?
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przełączy sie na pobieranie wody. Pralka po prostu dolewa sobie wody. To,
> jak dokładnie to zrobi, zależy _wyłącznie_ od tego jak jest wyregulowany
> hydrostat. Niektóre marki ostatnio celowo pogarszają czułość hudrostatów, po
> to tylko, żeby zmieścić się w tej zasranej klasie A. Innym sposobem jest
> zaprogramowanie ruchów bębna w trakcie pobierania wody. Zanim się zbiornik
> napełni - pranie jest nasącząne wodą i nie trzeba nic dolewać.
> Jest jeszcze pokrewne pojęcie - wyważanie wsadu, ale to już zupełnie co
> innego i chodzi o odpowiednie ułożenie prania przed wirowaniem.

a co ma na celu "miedzywirowanie", "wirowanie posrednie", czy jak tam je zwac,
wykonywane w niektorych programach? Bo myslalem, ze wlasnie do wazenia wsadu
(przynajmniej przed plukaniem), ale chyba bylem w bledzie. Dodam, ze nie chodzi
o pralke Miele ;-)

pozdrawiam -

Stanley

12. Data: 2006-03-10 14:00:43

Od: Andrzej Seneczko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pietrek napisał(a):

> No właśnie. Ostatnio zbuntowała mi się Elecrtolux EWT 1011, bo po praniu nie
> chciała odwirować dywanika łazienkowego(solo). A obracała, kombinowała i na
> obracaniu się skończyło. Ręczne ustawienie na wirowanie dało taki sam efekt
> czyli dywanik nieodwirowany.

ciekawe jak miala go rowno wywazyc ??
oczywiscie moj stary polar by sie wlaczyl i skakal po calej lazience
a ma tylko chyba 500 oborotow/min
to teraz sobie wyobraz co by sie stalo gdyby twoja sie wlaczyla z 1000
obr/min

--
Pozdrawiam Andrzej
Puławy

13. Data: 2006-03-10 17:12:13

Od: "Pietrek" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Seneczko" napisał: napisał(a):

> [...]
> a ma tylko chyba 500 oborotow/min
> to teraz sobie wyobraz co by sie stalo gdyby twoja sie wlaczyla z 1000

Starałem się go rozłożyć na długość i nie pomogło. Co do wirowania z 1000rpm
to pralka od razu przecież nie startuje. Zanim się rozpędzi na pełne1000rpm
najpierw przechodzi przez dwie mniejsze prędkości tak jakby +/- 500-
800-1000 a w tym czasie woda również jest odsączana.
Miałem kiedyś ładowaną od góry Ardo 600X - totalny , rdzewiejący niewypał z
huczącymi łożyskami ale tamta była prostsza i nie "myślała" co ma w środku
tylko robiła zadaną robotę. Była dobrze wypoziomowana i chyba miała dobre
siłowniki + ten betonowy balast, bo nie skakała po całej łaziemce.

P.

14. Data: 2006-03-10 17:38:01

Od: "Grzegorz" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja przez elektronikę musiałem pozbyć się 2-letniego Whirlpoola 6th Sense.
Elektronika była tak zaawansowana, że pralka praktycznie nigdy niczego nie
odwirowywała, często też nie udało się jej wypłukać prania. W efekcie poszła
do utylizacji. Teraz mamy Mastercooka, również naładowanego elektroniką,
która jednak nie przeszkada mu działac jak pralka. Myślę, że Whirlpool po
prostu zastąpił trwałe i solidne części ostrożnym oprogramowaniem.

15. Data: 2006-03-11 00:13:18

Od: "Piotrek" <e...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> No teraz, to przypie....ś jak łysy gajowy w sosnę :D
> Kiedy ja nie polecałem pralek sterowanych elektronicznie? Teraz przecież
> nie
> ma w sprzedaży dobrych pralek sterowanych programatorem mechanicznym. A ja
> polecam tylko dobre :D
> Fakt, że zdecydowana większość mechaników nie poleca pralek sterowanych
> elektronicznie, bo po prostu na tym się nie znają.

nie chodziło mi o "sterowanie" elektroniczne tylko oparcie kontaktu z
użytkownikiem na elektronice
przeczytałem tu już mnóstwo narzekań na "przeładowanie" pralek elektroniką,
która rzekomo jest zawodna
u mnie sprawuje się super :) i nie wyobrażam już sobie pralki lub np.
zmywarki bez funkcji "ile do końca"... :)

Piotrek

16. Data: 2006-03-16 10:34:38

Od: "Pete" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-11, Piotrek napisał/a/o:

>i nie wyobrażam już sobie pralki lub np. zmywarki bez funkcji "ile do
>końca"... :)

Pewnie zacznie się flejm, ale zapytam: do czego Ci ta wiedza potrzebna? :)

--
Pete

17. Data: 2006-03-16 11:36:37

Od: magia <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pete napisał(a):

> Pewnie zacznie się flejm, ale zapytam: do czego Ci ta wiedza potrzebna? :)

Do tego, zeby wiedziec ile do konca :)
Zeby wiedziec czy mam czekac 5 min. i dopiero wyjsc na zakupy, czy wyjsc
teraz i wywiesic za 1h, bo dopiero wtedy pranie sie skonczy :)
Nie znam na pamiec dl. poszczegolnych cykli prania a uzywam roznych i
zaleznosci od tego ile mam czasu np. wlaczam taki jakiego dlugosc mi
odpowiada akurat.
Tez mam taki wyswietlacz i tez nie wyobrazam sobie teraz, ze moglabym go
nie miec.

--
m.

18. Data: 2006-03-16 11:38:11

Od: magia <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pete napisał(a):

> [...]
odpowiada akurat.
Tez mam taki wyswietlacz i tez nie wyobrazam sobie teraz, ze moglabym go
Za to w zmywarce ta wiedza jest mi zbedna, wlaczam ja zwykle na noc i to
jeden, gora 2 programy.
--
m.

19. Data: 2006-03-17 07:24:00

Od: " Zeberka" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

magia <m...@w...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> odpowiada akurat.
> Tez mam taki wyswietlacz i tez nie wyobrazam sobie teraz, ze moglabym go

Właśnie uświadomiłaś mi, że nie chcę wyświetlacza, nigdy :), to właśnie jego
brak spowodował, że przestałam być niewolnikiem pralki. Wciskam przycisk
pozostawienia prania w wodzie i.....pralka se pierze ile chce a ja sobie robię
co chce. Jak mnie najdzie chęć, przyciskam odwirowanie i wieszam.
Heh, a spoczątku wydawało mi się, że to nie do końca sprawdzony zakup.

20. Data: 2006-03-17 07:58:18

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie uświadomiłaś mi, że nie chcę wyświetlacza, nigdy :), to właśnie jego
> brak spowodował, że przestałam być niewolnikiem pralki. Wciskam przycisk
> pozostawienia prania w wodzie i.....

Zeberka, nastepnym razem kup sobie równiez telewizor bez ekranu ;-)

pozdrawiam -

Stanley

siemens VSR 8000 vs. electrolux trilobite
kabina - sauna parowa
Wyciąg zasysa- normalka ???
Waga z pomiarem tkanki tłuszczowej
pęknięta ścianka w lodówce