Re: autonomia czy egoizm

From: Lebowski <lebowski@*****.net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: autonomia czy egoizm
Date: Wed, 31 Aug 2011 08:17:07 +0200
<0...@e...googlegroups.com>
<j3i4qk$8ic$1@speranza.aioe.org>
<f...@f...googlegroups.com>
<j3i6mc$dri$1@speranza.aioe.org>
<a...@b...googlegroups.com>

W dniu 2011-08-30 21:42, Hanka pisze:

> Ale wiesz, że stawiasz na głowie wszelkie tak zwane
> zasady współżycia społecznego.
> Zaczynając od treści niemerytorycznej pt CHCWD,
> albo coś w stylu "bełkoczesz" - oczekujesz od
> rozmówcy, aby spokojnie odniósł się do ewentualnych
> merytorycznych zdań, które potem następują?
> Hmm, doprawdy interesujące podejście do adwersarza.

No widzisz. I znowu wylaczylas myslenie na dziendobry.
Zasady wspolzycia spolecznego?
Czym jest moje jednostkow HWDP czy belkot wobec bluzgow globa czy cb, na
ktore chetnie odpowiadasz, a Vilar to wrecz podziwia, czy kolezenskich
kurew trena?
Ewidentnie pomylilo ci sie spoleczenstwo z przypadkowa zbieranina
wulgarnych swin i popaprancow.
Wiec co, mam moze kultywowac jakie protokoly w tym chlewie
obyszajowo-intelektualnym?

> A z ciekawości spytam - w realu też tak robisz?...

Gdybys w ralu tolerowala takie odzywki do ciebie lub twoich znajomych
jakie tu maja miejsce to miedzy nami komunikacja bylaby jednokierunkowa.
Ja mowie, a ty robisz, albo idziesz w swoja strone.
Mozesz mi wierzyc, ze nie trzeba reki, zeby dotknac kogos
niesubordynowanego i to do zywego.

> Uznanym przez Ciebie za prawidłowy - podkreślę.

Rozsadek jest powszechnie uznawany za prawidlowy kierunek.

> Czy mamy jakieś prawa do "naprawiania" emocji innych ludzi?

Jesli to ludzie z naszego otoczenia i jest spora szansa na sukces, to
Imo mamy prawo komus pomoc.

> Nikt nas nie uczy panowania nad emocjami.
> Owszem, w niektórych domach przywiązuje się
> do tego wagę - taką kindersztubę od razu widać -
> ale na pewno nie jest to powszechne.
> Ponadto - hasło "my, Słowianie" kojarzone jest
> z emocjonalnym podejściem do życia.

No jesli ktos kurczowo trzyma sie zdezaktualizowanych stereotypow to
faktycznie moze tak kojarzyc.
Poza tym w dobie, w ktorej neuroasocjacie sa czyms oklepanym i wiedza o
praktycznie dowolnym ksztaltowaniu emocji jest powszechnie dostepna
uczenie panowania nad emocjami, a wiec ich represjonowanie to imo jest
juz straszne zacofanie.
W dodatku na dluzsza mete szkodliwe.