awokado - omszałe pestki

41. Data: 2011-12-12 15:06:18

Temat: Re: awokado - omszałe pestki
Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ponieważ zawierają cukier i inne węglowodany oraz ponieważ powszechnie
> bytują na nich i w nich drożdże oraz bakterie octowe i mlekowe, zwłaszcza
> dostając się prez mikrouszkodzenia - wszystko to są typowe tlenowce.

Zacznijmy od tego, co to jest fermentacja:
Fermentacja - proces_beztlenowych_przemian enzymatycznych związków
chemicznych.
Idąc dalej:
Fermentacja alkoholowa - proces rozkładu węglowodanów pod wpływem enzymów
wytwarzanych przez drożdże z wytworzeniem alkoholu etylowego i dwutlenku
węgla.
I to się tyczy naszych owoców.
Jest też oczywiście masa innych fermentacji, ale one nie mają nic wspólnego
z tym, co się dzieje we wnętrzu owoców.
Np. fermentacja octowa, o której wspominasz to biochemiczny proces
powstawania kwasu octowego z
alkoholu etylowego i nie jest procesem właściwej fermentacji (zachodzi w
warunkach tlenowych). Nie zachodzi ona w świeżych owocach.

> Psują się.

"Psucie się" to bardzo ogólne sformułowanie, w zakres którego wchodzą różne
procesy.
Mi chodziło konkretnie o gnicie:
Rozpad gnilny - zachodzący w warunkach beztlenowych proces rozkładu związków
białkowych

> ponieważ o zgrozo istnieją także bakterie gnilne tlenowe i głownie takie
> atakują owoce.

Gnicie owoców akurat powodują głównie grzyby i wydzielane przez nich enzymy,
a nie bakterie.

> Psucie się owoców nie świadczy o tym, że tam nie ma wcale tlenu.

Fermentacja alhoholowa zachodzi w warunkach beztlenowych.
Octowa nie ma prawa zajść w świeżym owocu, bo skąd miałby się tam znaleźć
etanol?

> Ponadto owoce są kwaśne, więc nie zachodzi w nich typowe gnicie:

Jak wyżej. Ty piszesz o gniciu wywołanym przez baktrie.

N.

42. Data: 2011-12-12 15:06:46

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O niczym takim nie pisałam. Pisałam o OBECNOŚCI tlenu w owocach.

Ale napisałaś, że ten tlen wewnątrz owocu awokado (nie w komórkach!) jest
potrzebny, by owoc mógł oddychać.
No więc tak właśnie nie jest. Wewnątrz awokado (w gnieździe pestki) nie ma
tlenu, a na pewno nie ma go w ilościach niezbędnych do rozwoju pleśni. To
raz. A dwa - nawet jeśli by tam był, to raczej na skutek uszkodzeń skórki i
miąższu, a nie naturalnych procesów. A trzy - o krwi napisałam właśnie
dlatego, że nie wszędzie tam, gdzie występuje tlen, tam automatycznie
istnieje zagrożenie wystąpienia pleśni. Poukładaj to sobie teraz wszystko w
całość, bo jaśniej już nie potrafię :)

N.

43. Data: 2011-12-12 15:19:19

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> napisał

> MÓJ tok rozumowania jest zupelnie inny, niż Twój - mój jest taki, że tlen
> ZNAJDUJE się TAKŻE w owocach, ponieważ jest pobierany przez roślinę i
> transportowany do jej wszystkich organów.

To wytłumacz mi w jaki sposób owoc awokado pobiera tlen z atmosfery i
transportuje go do gniazda nasiennego.

> Nigdzie nie pisałam, że tlen z przestrzeni międzykomórkowych jest używany
> do oddychania,

To do czego jest używany?
I dlaczego na moje pytanie:
"A w jaki sposób ten tlen miałby się dostać do wnętrza owocu?"
Odpisałaś:
"całe rośliny, więc i owoce też oddychają. To się dostaje."
To raz ten tlen jest bo rośliny oddychają, a raz jest bo jest?

> tylko że on tam JEST, tworząc środowisko tlenowe.

Skoro tylko "on tam JEST" to skąd się tam wziął i po co tam jest?

> ROTFL

No ROTFL, ale raczej z Ciebie.
Powiedziałam - prześledź sobie procesy oddechowe u roślin (jest ich kilka) i
dopiero potem pisz.

> Oddychaniem roślin nazwa się pobieranie przez nie tlenu z _atmosfery_ i
> wydalanie do niej dwutlenku węgla, z uwalnianiem energii, zachodzi głównie
> w ciemnościach, gdy niemożliwa jest fotosynteza".

Tak, rośliny, która_rośnie_i pobiera tlen poprzez liście (a konkretnie
znajdujące się tam organy).
My zdaje się rozmawiamy cały czas o oddychaniu owoców.
Dlatego naprawdę weź sobie jakąś pożądną książkę z biochemii i prześledź
takie zagadnienia jak wymiana gazowa u roślin, w tym oddychanie
mitochondrialne.

N.

44. Data: 2011-12-12 15:49:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Dec 2011 16:06:18 +0100, Nixe napisał(a):

> [...]
> białkowych

> Gnicie owoców akurat powodują głównie grzyby i wydzielane przez nich enzymy,

LIZĘ komórek powoduje. A gnicie jest wtórne - powodują je bakterie.

> Fermentacja alhoholowa zachodzi w warunkach beztlenowych.
> Octowa nie ma prawa zajść w świeżym owocu, bo skąd miałby się tam znaleźć
> etanol?

Zapewne muszki octówki o tym nie wiedzą, że są głupie i bezpodstawnie lecą
owoców w domu, a ludzie jeszcze głupsi, bo bezpodstawinie im nadali taką
durną nazwę z niczym niezwiązaną :->

> Jak wyżej. Ty piszesz o gniciu wywołanym przez baktrie.

Gnicie zawsze jest wywołane przez bakterie.
Ty piszesz o lizie komórek => psuciu się owoców i ich fermentacji, a nie o
gniciu.
Dyskusja z Tobą nie ma sensu - wykręcasz kota ogonem i tyle.

--
XL

45. Data: 2011-12-12 15:50:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Dec 2011 16:06:46 +0100, Nixe napisał(a):

> Ale napisałaś, że ten tlen wewnątrz owocu awokado (nie w komórkach!) jest
> potrzebny, by owoc mógł oddychać.

BZDURA. Cytat proszę, to uwierzę, że nie wiem, co piszę :->
--

XL

46. Data: 2011-12-12 15:53:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Dec 2011 16:19:19 +0100, Nixe napisał(a):

> "XL" <i...@g...pl> napisał

> To wytłumacz mi w jaki sposób owoc awokado pobiera

"Owoc pobiera"? - to Twój twór, nie mój. Jakże Ci mogę tłumaczyć Twoje
własne wytwory?.

> tlen z atmosfery i
> transportuje go do gniazda nasiennego.

Vide wyżej:
"(...)tlen ZNAJDUJE się TAKŻE w owocach, ponieważ jest pobierany przez
roślinę i transportowany do jej wszystkich organów."
Czytać, zwierzak, czytać!

--
XL

47. Data: 2011-12-12 16:12:27

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BZDURA. Cytat proszę, to uwierzę, że nie wiem, co piszę :->

To przejrzyj sobie cały wątek od początku.
Zaczęło się od tego, że ja stwierdziłam, że wewnątrz awokado nie ma tlenu, a
Ty na to, że jest, bo rośliny przecież oddychają. Nie wiem co miałaś na
myśli uzasadniając obecność tlenu koniecznością oddychania przez rośliny,
ale tak mniej więcej wygląda Twoja argumentacja i tak ją zrozumiałam.

N.

48. Data: 2011-12-12 16:13:01

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapewne muszki octówki o tym nie wiedzą, że są głupie i bezpodstawnie lecą
> owoców w domu, a ludzie jeszcze głupsi, bo bezpodstawinie im nadali taką
> durną nazwę z niczym niezwiązaną :->

Muszki nie lecą do_świeżych_owoców, tylko do tych, w których zaszły/zachodzą
już procesy fermentacji alkoholowej na skutek obecności różnego rodzaju
drożdży na powierzchni owoców.
Dlaczego się upierasz, skoro fakty mówią ewidentnie coś innego?

> Gnicie zawsze jest wywołane przez bakterie.

Weź sobie zajrzyj, choćby i do googli, bo nie mam czasu kłócić się z Tobą o
pierdoły w sytuacji, gdy ewidentnie nie masz racji. Gnicie to_proces_. A
wywoływać ten proces mogą zarówno bakterie jak i grzyby.

> Ty piszesz o lizie komórek => psuciu się owoców i ich fermentacji, a nie
> gniciu.

Ja piszę i o fermentacji i o gniciu.
Rozdzielnie. Bo to różne procesy, ale oba zachodzą w warunkach beztlenowych.
A że Ty wrzucasz wszystko do jednego wora pt "psucie się" owoców, to już nie
moja wina.

N.

49. Data: 2011-12-12 16:16:16

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> napisał

> "Owoc pobiera"? - to Twój twór, nie mój. Jakże Ci mogę tłumaczyć Twoje
> własne wytwory?.

To zapytam inaczej, bo widzę, że nie załapałać - w jaki sposób roślina
transportuje tlen do gniazda nasiennego owocu awokado? Także tego zerwanego.
I co ważniejsze - w jakim celu ten tlen jest tam transportowany?

N.

50. Data: 2011-12-12 18:12:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Dec 2011 17:12:27 +0100, Nixe napisał(a):

> tak mniej więcej wygląda Twoja argumentacja

Skupmy się na "mniej więcej".

> i tak ją zrozumiałam.

I na tym się skupmy.

--
XL

Nadzienie do ruskich
Elektroniczna książka kucharska
Zaczynamy święta
czemu
Przygotowanie do wędzenie - czy można mrozić?