badanie słuchu

1. Data: 2002-06-19 08:51:26

Temat: badanie słuchu
Od: "maczko" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Nie bardzo wiem, jak takie badanie się fachowo nazywa (ubytek słuchu ???),
słyszałem natomiast, że sprzęt jest dosyć specjalistyczny (?). Chodzi po
prostu o to, że wydaje mi się, że słyszę mniej niż kiedyś, szczególnie w
zakresie wyższych częstotliwości. Wiek < 30 więc to chyba jeszcze nie pora
:)

Proszę o informację gdzie na Śląsku (Katowice, Bytom może ,w co szczerze
wątpię) mogę zbadać _porządnie_ mój słuch.

Dziękuję.

maczko

2. Data: 2002-06-19 11:55:12

Temat: Re: badanie słuchu
Od: Carrie <c...@w...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Jun 2002 10:51:26 +0200, "maczko" <m...@a...pl>
napisał(a):

>Witam
>
>Nie bardzo wiem, jak takie badanie się fachowo nazywa (ubytek słuchu ???),

Chodzi Ci chyba o badanie audiometryczne.

> [...]
>zakresie wyższych częstotliwości. Wiek < 30 więc to chyba jeszcze nie pora

W takim razie złgoś się do laryngologa, który skieruje Cię na takie
badanie :) Też tak miałam i niestety okazało się, że to początki
niedosłuchu, czego Ci nie życzę...

>Proszę o informację gdzie na Śląsku (Katowice, Bytom może ,w co szczerze
>wątpię) mogę zbadać _porządnie_ mój słuch.

Na Śląsku to nie wiem, ale aparaturę do takich badań powinni mieć przy
każdym większym gabinecie laryngologicznym - szukaj pracowni
audiometrycznych. I na pewno są takie też w firmach, gdzie sprzedaje
się aparaty słuchowe, z tym, że nie wiem, na jakich zasadach można z
nich korzystać, jeśli się nie jest klientem firmy.
A naprawdę dobrą placówką jest Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu
w Warszawie, tylko na wizytę można czekać nawet miesiąc :(

Pozdrawiam, Carrie

PS. Ja tu pierwszy raz, więc dzień dobry wszystkim :)

3. Data: 2002-06-19 15:59:47

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carrie" <c...@w...pf.pl> napisał w wiadomości

> Chodzi Ci chyba o badanie audiometryczne.

A otoz, wlasnie w tym wieku moze sie rozwinac otoskleroza, czyli
zesztywnienie kosteczek sluchowych. Idz jak najszybciej do audiologa (chocby
prywatnie, bez skierowania, on wykona audiogram i bedzie wszystko jasne). A
czy przypadkiem nie lubisz sluchac glosno muzyki na walkmenie, ew.
uczeszczac do glosnych dyskotek itp.? Tak mi sie nasunelo, w zwiazku z
wysokimi czestotliwosciami...

Na pewno sa gabinety audiologiczne. Podzwon, poszukaj w ksiazce
telefonicznej, albo spytaj w swojej przychodni.

> A naprawdę dobrą placówką jest Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu
> w Warszawie, tylko na wizytę można czekać nawet miesiąc :(

Jest bardzo dobra placowka, ale pierwsze badanie mozna wykonac gdziekolwiek.
W razie watpliwosci, klopotow mozna myslec o Instytucie.
Pozdrawiam
Iza

4. Data: 2002-06-21 07:49:58

Od: "maczko" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <c...@o...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aeq9pi$jqu$...@n...onet.pl...
<...>
> [...]
> czy przypadkiem nie lubisz sluchac glosno muzyki na walkmenie, ew.
> uczeszczac do glosnych dyskotek itp.? Tak mi sie nasunelo, w zwiazku z

Słyszałem o wpływie wieku na zakres słyszalnych częstotliwości ale myślałem,
że mnie (27) to jeszcze nie dotyczy :((
_Muzyki_ słuchać uwielbiam. Dlatego właśnie nie mam walkmana i nigdy z
bliska nie widziałem dyskoteki. Dlatego także jest to dla mnie poważny
kłopot. Szczegóły umykają.
Czy to sztywnienie kosteczek to proces odwracalny ??? Logika podpowiada:
"nie", cała reszta krzyczy: "tak, tak, tak"

> [...]
gdziekolwiek.
> W razie watpliwosci, klopotow mozna myslec o Instytucie.

Liczyłem właśnie na info o placówce tego typu. Miałem tylko nadzieję, że
znajdzie się gdzieś bliżej.

Dziękuję i pozdrawiam
maczko

5. Data: 2002-06-21 07:58:32

Od: "Clio [bylo Iza]" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maczko" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

> Słyszałem o wpływie wieku na zakres słyszalnych częstotliwości ale
myślałem,
> że mnie (27) to jeszcze nie dotyczy :((

No, coz "obciecie" wysokich czestotliwosci jest charakterystyczne przy tzw.
gluchocie starczej (to uszkodzenia ucha wewnetrznego), ale zdarza sie i
mlodszym, zwlaszcza sluchajacym glosnej muzyki, a walkmany sa dla uszu
zabojcze.

> Czy to sztywnienie kosteczek to proces odwracalny ??? Logika podpowiada:
> "nie", cała reszta krzyczy: "tak, tak, tak"

Teraz otoskleroze (czyli to sztywnienie) leczy sie operacyjnie, wstawia sie
teflonowe kosteczki (to dla odmiany uszkodzenie ucha srodkowego). W pewnym
sensie wada latwiejsza do korekcji, bo przewodzeniowa, wystarczy wzmocnic
dzwieki aparatem i juz. W wadach odbiorczych masz zaklocony odbior
poszczegolnych czestotliwosci i nie tak latwo korygowac.
I jeszcze o wieku-otoz, wiek ok. trzydziestki jest charakterystyczny dla
wystepowania otosklerozy.
Ale nie chce Cie straszyc, lec jak najszybciej do audiologa, a wiele sie
wyjasni.
Pozdrawiam
Iza

6. Data: 2002-06-21 08:00:42

Od: "Clio [bylo Iza]" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Clio [bylo Iza]" <c...@o...net.pl> napisał w wiadomości

Jeszcze jedno przyszlo mi do glowy...
A moze masz po prostu zatkane uszy woskowina???
To sie zdaza i powoduje spore obnizenie slyszalnosci (ok. 30dB), wystarczy
przeplukac u laryngologa.
Iza

7. Data: 2002-06-21 08:46:47

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos w rodzinie nie chorowal na nerki ?
--
--------------
Krzysiek, EBP

8. Data: 2002-06-21 09:35:51

Od: "maczko" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik suzuki nakai <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:M...@n...cyf-kr.edu.p
l...

> Czy ktos w rodzinie nie chorowal na nerki ?
> --
> --------------
> Krzysiek, EBP

Jestem tu pierwszy raz, nie znam ludzi i nie wiem czy nie jestes przypadkiem
etatowym żartownisiem. Z mojego laickiego punktu widzenia pytanie
podejrzane, ale niech tam. Jjeśli to nie żart to z pokorą uwierzę w związek
tych rzeczy ze sobą.
Jeśli kamienie (pewnie się to jakoś fachowo nazywa) to poważna choroba
nerek, to mój ojciec a także jego matka mieli takie historie.

Clio: Że też o tym nie pomyślałem. Wprawdzie specjalnym brudasem nie
jestem ale nigdy takiego "profesjonalnego" czyszczenia nie zaliczyłem. Ha!
No to nastrój mi się troszkę poprawił. Mam nadzieję, że mam całe uszy
zapchane woskowiną :)

pozdrawiam
maczko

9. Data: 2002-06-21 09:50:23

Od: "Clio [bylo Iza]" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Clio: Że też o tym nie pomyślałem. Wprawdzie specjalnym brudasem nie
> jestem ale nigdy takiego "profesjonalnego" czyszczenia nie zaliczyłem. Ha!

To nie kwestia "brudasnosci":-))) Czasem po prostu jest nadmierne
wydzielanie i taki czop sie w malzowinie zbiera. Laryngolog bierze wielka
strzykawe z ciepla woda i wyplukuje toto. Sam nie wymyjesz i nie dlub
przypadkiem w uszach, zebys sobie blony bebenkowej nie przerwal! :-)

> No to nastrój mi się troszkę poprawił. Mam nadzieję, że mam całe uszy
> zapchane woskowiną :)

Moze tak byc, a od kiedy to gorsze slyszenie? I mniej wiecej o ile gorzej
slyszysz? Np, tykanie zegarka slyszysz? TV ustawiasz glosniej niz inni?
Tez pozdrawiam
Iza

10. Data: 2002-06-21 10:19:39

Od: "maczko" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Clio [bylo Iza] <c...@o...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aeust1$3re$...@n...onet.pl...

<..>
> Moze tak byc, a od kiedy to gorsze slyszenie? I mniej wiecej o ile gorzej
> slyszysz? Np, tykanie zegarka slyszysz? TV ustawiasz glosniej niz inni?

Mniej wiecej od 2 miesiecy. Nie, nie lekcewazylem tego tak dlugo - to po
prostu sie powoli nasila.
Na zegarek nie zwrocilem uwagi (nosze w torbie) a TV nie mam bo nie
przepadam.
Coraz czesciej zdarza sie, ze przebywajac z kims w jednym pomieszczeniu
(pokoju) ale nie bezposrednio blisko, musze prosic o powtarzanie. tzn.
slysze, ze mowi, nawet jesli robi to cicho; nie rozumiem tylko czasem co
mowi. Szczegolnie w malo zagraconych pomieszczeniach. No i z tym sluchaniem
muzyki. Na dobrze znanych plytach brakuje szczegolow. subtelnych wprawdze
ale brakuje.
Aha, jeszcze jedna rzecz wazna. Kompletna cisza nie jest niestety kompletna.
szumi i ciezko to zignorowac. przeszkadza. Myslalem, ze to oswietlenie,
kaloryfer, rury ale niestety to ja sam.

No ale pojde sie "przeczyscic" i zobaczymy

pozdrawiam
maczko

Gronkowiec - czy da sie go wyleczyc
tabletki antykoncepcyjne
Prawa pacjeta
Bol w podbrzuszu.
Gdzie znaleść podanie o wydanie nowych recept ?