barszcz ukraiński

1. Data: 2004-03-31 13:08:36

Temat: barszcz ukraiński
Od: "Jola" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podajcie mi proszę przepis na barszcz ukraiński.

1. Data: 2004-03-31 21:18:56

Temat: Odp: barszcz ukraiński
Od: "Victoria" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c4eg0n$hhc$...@n...news.tpi.pl...

> Podajcie mi proszę przepis na barszcz ukraiński.

Wywar z mięsa jak do każdej zupy.

- buraczki czerwone
- marchew, pietruszka, seler, kalafior
- kapusta biała

Wszystko najpierw dusimy na maśle (buraczki i kapustę oddzielnie), wrzucamy
do rondla i delikatnie krótko gotujemy.
Dodajmy ziele angielskie, ziarna pieprzu i liść laurowy.
Doprawiamy do smaku winnym ocetm, dodajemy śmietanę kremówkę, koperek

Taki barszcz gotowała pani rodem ze Lwowa.

Victoria

1. Data: 2004-04-01 10:04:05

Temat: Re: barszcz ukraiński
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Victoria napisał(a):
> - buraczki czerwone
> - marchew, pietruszka, seler, kalafior
> - kapusta biała
===
A gdzie pozostałe składniki? To jakaś oszczędnościowa wersja? I co z tym
kalafiorem?!

waldek
===

1. Data: 2004-04-01 15:24:36

Od: "Victoria" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek <x...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c4gpdf$flp$...@i...gazeta.pl...
> ===
> A gdzie pozostałe składniki? To jakaś oszczędnościowa wersja? I co z tym
> kalafiorem?!
>
> waldek
> ===

O pozostałych składnikach nie napisałam, bo to każdy wie.

Victoria

1. Data: 2004-04-02 07:35:37

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Victoria napisał(a):
> Użytkownik waldek <x...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:c4gpdf$flp$...@i...gazeta.pl...

> O pozostałych składnikach nie napisałam, bo to każdy wie.
===
Jola nie wie.

waldek
===

1. Data: 2004-04-02 07:50:44

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W barszczu ukraińskim kalafior i kapusta?
U mnie musi być fasolka i nie dodaję octu!
Zakwaszam żurkiem lub druga wersja - dodaję pomidory i koncentrat pomidorowy...
Marianka

1. Data: 2004-04-04 07:24:12

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <2...@n...onet.pl> Marianka wrote:

> W barszczu ukraińskim kalafior i kapusta?
> U mnie musi być fasolka i nie dodaję octu!
> Zakwaszam żurkiem lub druga wersja - dodaję pomidory i koncentrat
> pomidorowy... Marianka

W broszurce "Borszczi", S.Petersburg-Moskwa 2003, do nabycia m.in. w
warszawskim "Traffic" za 3 zł, znajduje się, w rozdziale "Barszcze
mięsne" 6 przepisów na barszcz pod nazwą ukraiński, a nadto na barszcz
kijowski, czernichowski, lwowski, galicyjski, wołyński (i sporo innych).

Na podstawie tej broszury (i innych źródeł), można wnosić, że

Kapusta jest jak najbardziej tradycyjnym składnikiem barszczu
ukraińskiego.
Kalafiorów nie spotkałem, ale nie wydaje mi się, żeby nie pasowały. W
barszczu ukraińskim mogą się znaleźć wszelkie warzywa sezonowe. NP. Olga
Franko, autorka klasycznej "Kuchni ukraińskiej" z 1929 r. wymienia w
swoim przepisie bakłażany.
Barszcz ukraiński zwykle wcale nie musi być zakwaszany, ale bywa żurkiem,
kwasem buraczanym, kwaśną kapustą, cytryną. Octu nie spotkałem, ale z
pewnością są i takie przepisy, zwłaszcza w kuchni polskiej, która
tradycyjnie ocet lubi.
We wszystkich przepisach na barszcz ukraiński dodaje się do zupy mięso
na którym gotowało się wywar.

Władysław

sałata
tapioka - do czego?