będzie działać czy padnie?

1. Data: 2003-07-24 08:34:02

Temat: będzie działać czy padnie?
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o lampki halogenowe na klatce schodowej w ścianie (cegła
silikatowa) tuż
nad stopniami schodów.

Analuzując problem, w trakcie ewoluowała koncepcja zakupu osprzętu do tego
typu oświetlenia.

Najpier miały być jakieś tam specjalne lampki -ale takowych nie
znaleźliśmy - a obecnie powiedziano nam w Leroy Merlin że mogą być zwykłe
halogeny na 220 V tyle tylko że ze specjalnymi żarówkami które emitują 80 %
energii cieplnej "do przodu" a tylko 20% do tyłu.

Czy zatem to rozwiązanie jest bezpieczne (dla instalacji i użytkowania) czy
jednak "tył" takiej lampki ze względu na jej umiejscowienie w litym murze
może się przegrzewać a nie daj boże topić kable instalacji lub cos podobnego
?!

Czy znacie jakieś specjalne lampki do tego typu oświetlenia?

Poradźcie jakie rozwiązanie wybrać ?

Dzięki z góry
d.

1. Data: 2003-07-24 09:14:49

Temat: Re: będzie działać czy padnie?
Od: "huck" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

cze halogeny grzeja sie mniej
sparwność zarówki zarnikowej wynois ok 4 % tzn. ze 25 watowa zarówka
oddaje 24 w postaci ciepła 1 W w swiatło
sprawnosc halogenowej jest 4 razy wyższa czyli 16% to 25 watowy
halogen grzałby z moca 21 w dajac 4 watyu wsietle czyli
w przyblizeniu jesli porównay swiatło to 25 watowa zarowka swieci tak
jak 5 watowy halogen
przy czym zarówka daje 21 W ciepła a halogen 4 W
a tera konkluzja 21 w ciepla to nie jest znowu tak wiele
samochodowa żarówka swiatła przeciwmgielnego oddaje ponad 20 W ciepła
a jest zamknieta w małej plastkiwej obudowie
huck

1. Data: 2003-07-24 09:54:51

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> samochodowa żarówka swiatła przeciwmgielnego oddaje ponad 20 W ciepła
> a jest zamknieta w małej plastkiwej obudowie

Chyba pomyliles halogeny ze swietlowkami.
?

1. Data: 2003-07-24 13:25:04

Od: "huck" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba pomyliles halogeny ze swietlowkami.
no walnołem byka :) sprawność halogenu jest tylko dwukrotnie wyzsza od
zwykłez żarówki
swietłowka jest lepsza ponad pieciokrotnie
żąrówka 13 lumenów z Wata
halogen 25 lumenów z Wata
świetlówka 100 lumenów z Wata
sorki huck