bez piwnicy?

1. Data: 2003-01-31 10:58:03

Temat: bez piwnicy?
Od: "kanojo" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień Dobry Wszystkim:

Czy dom bez podpiwniczenia jest cieplejszy? Czy taki sam dom z piwnicą 1,5
metra pod ziemią będzie zachowywał dodatnią temperaturę nawet zimą?
--
bishojo senshi - Kanojo

1. Data: 2003-02-01 13:15:09

Temat: Re: bez piwnicy?
Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry Wszystkim:

> Czy dom bez podpiwniczenia jest cieplejszy? Czy taki sam dom z piwnicą 1,5
> metra pod ziemią będzie zachowywał dodatnią temperaturę nawet zimą?
> --
> bishojo senshi - Kanojo
***Na pewno jest droższy ale wygodniejszy. Właśnie jestem na półmetku
budowy. Piwnica pod całym domem+pod garażem który jest na ścianie
szczytowej.
Brakuje tylko tynków i podłóg na parterze i poddaszu. Nie ma ogrzewania.
Bezwładnośc duża, ale przemarzło po jakimś czasie.
Jak będzie ogrzewny to ci powiem, na razie daję izolacje na stropy, ca 10
cm, z tego 5 cm styropian.
Mietek

1. Data: 2003-02-03 07:10:33

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mietek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dobry Wszystkim:

W całym budynku nie koniecznie będzie dodatnia temp., ale w samej piwnicy
raczej tak. Mam piwnice po całym budynkiem i nawet przy największych mrozach
i bez ogrzewania piwnic mam ok. 8 stopni

> ***Na pewno jest droższy ale wygodniejszy.

Nie koniecznie droższy. Ta sama powierzchnia gospodarcza nad ziemią kosztuje
podobnie ... - Kiedyś była dyskusja na grupie i konsensus był taki, że
powierzchnia gospodarcza w piwnicy jest tańsza niż nad ziemią.

1. Data: 2003-02-03 09:26:46

Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> raczej tak. Mam piwnice po całym budynkiem i nawet przy największych
mrozach
> i bez ogrzewania piwnic mam ok. 8 stopni

*** no to nie grzej przez cały sezon, ciekaw jestem ile będziesz miał wtedy
stopni na termometrze w piwnicy ?

> [...]
> podobnie ... - Kiedyś była dyskusja na grupie i konsensus był taki, że
> powierzchnia gospodarcza w piwnicy jest tańsza niż nad ziemią.

*** czyli z piwnicami wg ciebie dom będzie tańszy ?
Czy tańsza powierzchnia w piwnicy ? Zależy jaki jest standard jej wykonania.
W moim przypadku wcale nie jest taniej. Ale jak zrobisz tylko betonową
wylewkę na podłogę, dasz zwykłe tynki i tylko je pobiałkujesz, nie dasz
ogrzewania, założysz zwykłą żarówkę w oprawce to na pewno będzie taniej niż
na parterze :)
Mietek

1. Data: 2003-02-03 09:58:12

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mrozach
>
> *** no to nie grzej przez cały sezon, ciekaw jestem ile będziesz miał
wtedy
> stopni na termometrze w piwnicy ?

Nie grzeje cały sezon ! I mam 8 st.

> *** czyli z piwnicami wg ciebie dom będzie tańszy ?

Nie koniecznie tańszy, ale porównywalny, jeżeli oczywiście porównywać z
podobnym domem gdzie ta sama powierzchnia byłaby nad ziemią.

> [...]
> wylewkę na podłogę, dasz zwykłe tynki i tylko je pobiałkujesz, nie dasz
> ogrzewania, założysz zwykłą żarówkę w oprawce to na pewno będzie taniej

Z reguły standard piwnic jest niższy, ale nawet jak będzie podobny to koszt
też będzie podobny, ale oczywiście zależy to jeszcze od wielu innych
czyników.

1. Data: 2003-02-03 10:43:02

Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

*** nie zrozumiałeś mnie. Pisałem, że budując dom już drugi sezon nie
ogrzewam go. Po pewnym czasie, gdy dłuższy czas jest mroźno w piwnicy
temperatura spada poniżej zera. Najmniej było -4 st.
Te twoje +8 st, jest w nieogrzewanej piwnicy w zasiedlonym, ogrzewanym domu.
Mietek

1. Data: 2003-02-03 11:26:10

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> temperatura spada poniżej zera. Najmniej było -4 st.
> Te twoje +8 st, jest w nieogrzewanej piwnicy w zasiedlonym, ogrzewanym

No to się nie zrozumieliśmy - mam 8 st. "w nieogrzewanej piwnicy w
zasiedlonym, ogrzewanym domu". :-)

1. Data: 2003-02-03 11:50:51

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mietek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:b
1lh37$lk2$...@n...tpi.pl...
> [...]
> temperatura spada poniżej zera. Najmniej było -4 st.
> Te twoje +8 st, jest w nieogrzewanej piwnicy w zasiedlonym, ogrzewanym

A dom buduje się, aby był niezasiedlony i nieogrzewany? ;-))

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl

1. Data: 2003-02-03 12:38:27

Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dom buduje się, aby był niezasiedlony i nieogrzewany? ;-))
>
> Pozdrowienia
>
> --
> Aleksy Kordiukiewicz
*** dom buduje się albo na kredyt, albo nie.
Ja nie brałem i nie wezmę kredytu, więc budowa będzie długa i mozolna. Za
2-3 tygodnie, gdy będę miał w piwnicy skończone ściany, sufit i podłogę ( na
razie bez płytek) planuję powiesić kaloryfery i odpalić kocioł gazowy i
grzać tylko piwnicę.
Mietek

weranda i malowanie
stęchlizna
węgiel
Dziękuje:spocone okna, zawilgocony monitor
stalowa plyta gazowa - czyszczenie