bezy?

1. Data: 2002-02-12 03:30:55

Temat: bezy?
Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

po paczkach (ponczkach) zostalo mi 8 bialek, wiec pomyslalam - moze
bezy (bo maz lubi). ubilam bialka z cukrem jak kazali w kuchni
polskiej i... za rzadkei wyszlo. co prawda suszy sie w piekarniku na
wyrob bezopodobny, ale jakos tak niemrawo, mimo ze ogien w piecyku
malusienki i drzwiczki piekarnika otwarte. rece opadaja. czy ktos z
was ma jakis magiczny sposob na bezy, zeby sie wreszcie udaly?

pozdrowienia,
kamila
--
kids are for people who can't have cats.

1. Data: 2002-02-12 04:24:13

Temat: Re: bezy?
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

kamila slawinska wrote:

> [...]
> malusienki i drzwiczki piekarnika otwarte. rece opadaja. czy ktos z
> was ma jakis magiczny sposob na bezy, zeby sie wreszcie udaly?

Acha, wreszcie ktos spytal. Cala sie trzese, zeby podac moj przepis na
bezy, ktory, dla odmiany, zawsze sie udaje :))))

Z mojago archiwum:

BEZY
6 bialek
1 szklanka cukru (250 gr)
Ubic bialka az beda puszyste, dodac powoli 2/3 ilosci cukru. Ubijac
przez 3 minuty, az lsniace i geste jak krem. Dodac reszte cukru, juz bez
ubijania, wymieszac lyzka, wlozyc mase do worka cukierniczego i wyciskac
ksztalty na posmarowanej blasze. Piec 1.5 godziny w 135C/275F az bezy
zmienia kolor. Ja lubie chrupkie w srodku, nie ciagnace, wiec po
poltorej godzinie wylaczam cieplo, i zostawiam bezy w zamknietym
piekarniku do wystygniecia.
Z jakiegos powodu (nie wiem, dlaczego, ale zawsze dziala) wymieszanie
tej 1/3 cukru na koncu, bez ubijania,powoduje, ze bezy nie siadaja.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-02-12 06:37:36

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z wyrazami szacunku dla talentów kulinarnych P.Bassett - robiłam i musze
przyznać iż udały się i są bardzo smaczne..

Eva T.

1. Data: 2002-02-12 06:44:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>malusienki i drzwiczki piekarnika otwarte. rece opadaja. czy ktos z
>was ma jakis magiczny sposob na bezy, zeby sie wreszcie udaly?

Bialka sa z natury tak bezczelne, ze jak nie chca zesztwyniec to
nie zesztywnieja...moze to byc, bo miska do bicia ma jakies
minimalne resztki czegos na sobie, albo machina do ubijania, albo
w bialkach sa kawalki zoltka...albo cukier dodany od razu...
Np jak ciasto zaklada, ze m miec ubite bielka, to ubijam je
najpierw, zeby sie potem nie musiec wyglupiac i myc trzepaczki po
innych rzeczach.bezy schna/niby pieka sie bardzo dlugo - mnie to
i do 2 godzin idzie...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-12 07:08:21

Od: "szanna" <s...@g...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podstawa - dobrze ubic bialka. Kilka sposobów aby to wspomóc
- bialka zimne z lodówki
- kilka kropel cytryny
- odrobina zimenj wody
ania
kamila slawinska napisał(a) w wiadomości:
<2...@4...com>...
[...]
:
:pozdrowienia,
:kamila
:--
:kids are for people who can't have cats.

1. Data: 2002-02-12 10:41:37

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

żytkownik szanna <s...@g...gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a4af3n$f5h$...@n...tpi.pl...
> Podstawa - dobrze ubic bialka. Kilka sposobów aby to wspomóc
> - bialka zimne z lodówki
> - kilka kropel cytryny
> - odrobina zimenj wody
Zasady z zimna woda nie znam. Wrecz przeciwnie, wysłuchałam w telewizyji i
wyczytałam w jakichś gazetach, że białka się nie ubiją, jeśli:
będą w nich drobinki żóltka
miska będzie mokra

To jak to jest w końcu?

Wkn

1. Data: 2002-02-12 18:05:26

Od: "Aleksandra" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

> Acha, wreszcie ktos spytal. Cala sie trzese, zeby podac moj przepis na
> bezy, ktory, dla odmiany, zawsze sie udaje :))))

Bezy wedlug przepisu Magdy sa rewelacyjne. Rzeczywiscie,
zawsze sie udaja. Al.

pommes Los
Łosoś po mojemu, czy to nie profanacja?
Toż to skandal wielki!... [ogloszenie bezplatne]
poledwica po angielsku i na zimno
Czatowac nie czatowac