biały tort na komunie

1. Data: 2003-04-30 05:35:12

Temat: biały tort na komunie
Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o oryginalne przepisy na biały tort komunijny.

emma

1. Data: 2003-04-30 08:16:32

Temat: Odp: biały tort na komunie
Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo proszę o oryginalne przepisy na biały tort komunijny.
>
> emma

Ja 2 lata temu zrobilam tort Magdaleny B z ananasem - pychota.
Teraz tez mam komunie i nie chcialabym sie powtarzac, dlatego tez chetna
jestem na propozycje grupowiczow.

Saman_tha

1. Data: 2003-04-30 09:44:45

Temat: Re: biały tort na komunie
Od: "Gosiaczek" <g...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

na moim slubie byl bielutki tort z bita smietana zamiast kremu - biszkopty
przelozone musem truskawkowym i banananowym a na wierzchu byla bita
smietana - pycha i rozplywal sie w ustach
jedna wada - tort nieodporny na wysokie temperatury dlatego koniecznie musi
byc szybko pokawalkowany i do lodowki

1. Data: 2003-04-30 10:07:16

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosiaczek" <g...@n...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:hWMra.90694$v62.958163@news.chello.at...
> [...]
> smietana - pycha i rozplywal sie w ustach
> jedna wada - tort nieodporny na wysokie temperatury dlatego koniecznie

O oooo! Fantastyczny pomysl! A mozesz cos wiecej o tym musie bananowym? Jak
go sie robi? Do miksera babany, tak? ale co dalej? Co sie dodaje?

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-04-30 10:14:40

Od: "Gosiaczek" <g...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O oooo! Fantastyczny pomysl! A mozesz cos wiecej o tym musie bananowym?
Jak
> go sie robi? Do miksera babany, tak? ale co dalej? Co sie dodaje?

niestety nie mam bladego pojecia ale smakowalo jak zmiksowane z odrobina
cukru i zelatyny banany

1. Data: 2003-04-30 10:31:06

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosiaczek" <g...@n...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:kmNra.91046$v62.963417@news.chello.at...
> niestety nie mam bladego pojecia ale smakowalo jak zmiksowane z odrobina
> cukru i zelatyny banany

Zelatyna! No przeciez :)) Fajowo, dzieki za inspiracje :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-04-30 10:45:40

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo proszę o oryginalne przepisy na biały tort komunijny.
>
> emma

Wg mnie idealne jest Rafaello - biale, przepyszne i bardzo dekoracyjne.
Dla mnie rewelacja.
Jesli potrzebujesz przepis, to daj znac (byl pare razy na grupie).

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-04-30 11:11:51

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Poprosze o przepis :) przeszukałam grupe i znalazłam kilka różnych przepisów na
rafaello wiec nadal nie bardzo wiem jak je zrobic ;-)
pozdrawiam

emma

1. Data: 2003-04-30 11:36:50

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Poprosze o przepis :) przeszukałam grupe i znalazłam kilka różnych przepisów
na
> rafaello wiec nadal nie bardzo wiem jak je zrobic ;-)
> pozdrawiam

Przejrzalam przepisy z archiwum i ten, wg ktorego robie najbardziej zblizony
jest do tego:

RAFAELLO
============
Skladniki:

1 biszkopt (ja robie z 6 jaj - przyp. Ani)
2 paczki "Sniezki"
2 paczki wiórków kokosowych (razem 200 g)
2-3 biale czekolady
1 paczka platków migdalowych (lub startych migdalów) - 100 g

Przepis:
Sniezki ubic z mlekiem. Czekolade stopic i po lekkim przestudzeniu dodac do
mleka ze sniezka. Do masy dodac 1 1/2 paczki wiórków oraz migdaly.
Mase wylac na biszkopt wlozony do formy, posypac pozostalymi wiórkami i
wstawic do lodówki.
Wskazówki i uwagi:
Rafaello najlepsze jest nastepnego dnia.
Nadeslal(a): Rena , dnia: 2001-02-02
Zródlo / autor: gr.dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor:"damen"

Ja robie z 2 czekolad i bez migdalow. Jest rewelacyjne.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-04-30 19:49:14

Od: "Mira Z. \(Wrocław\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten przepis jest sprawdzony, a ciasto naprawdę wspaniałe. Robię często, bo
bardzo je lubię i zawsze mi się udaje, czego nie mogę powiedzieć o innych
ciastach.
Biszkopt (na dużą blachę)

5 jajek

15 dkg krupczatki

15 dkg cukru

1/3 łyżeczki proszku do pieczenia

Ubić pianę na sztywno ze szczyptą soli, wsypać cukier (zwykły)

i razem z pianą zmiksować, aż się rozpuści. Dodać żółtka, przemieszać łyżka,
dodać przesianą mąkę z proszkiem. Lekko przemieszać łyżką, wylać na blachę,
wstawić do piekarnika nagrzanego do 160o C. Podczas pieczenia nie zaglądać,
nie otwierać piekarnika. Kiedy odchodzi od blaszki, wyciągnąć. Piec około 1
godziny.

Kiedy biszkopt ostygnie, zedrzeć wierzchnią skórkę i odłożyć.

Masa
0,5 litra kremówki

2 śmietany (śnieżki) w proszku

tabliczka białej czekolady

10 dkg wiórków kokosowych

10 dkg płatków migdałowych

skórka z biszkoptu (drobno pokrojona)

Kremówkę zmiksować (na drugim biegu). Wsypać dwie śnieżki i zmiksować na
gęsty krem. Wsypać 3 łyżki wiórków kokosowych, 100 g płatków migdałowych.
Rozpuścić na parze w odrobinie mleka białą czekoladę, ostudzoną dodać do
kremu. Skórkę z biszkoptu rozdrobnić i dodać do kremu. Biszkopt nasączyć
alkoholem. Nałożyć masę na biszkopt i posypać resztą wiórków. Ciasto włożyć
do lodówki. (Najlepsze na drugi dzień).

Smacznego!!!

Uwaga

Przy biszkopcie na każde jajko zawsze przypada po 3 dkg cukru, 3 dkg mąki.

Pozdrawiam.

Mira Z. (Wrocław

Pizza ze szpinakiem i migdałami!
Pilne