ból krzyża

1. Data: 2004-02-25 02:36:09

Temat: ból krzyża
Od: "Ethan" <j...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dźwigałem drewniane klocki - dosyć ciężkie i porwałem się na jednego
karakana że aż mnie w krzyżu zabolało - no przesadziłem, a właściwie -
przeceniłem swoje możliwości. Trochę bolało i przestało. Po ok. miesiącu
musiałem coś przenieść i tylko lekko nadwyrężyłem krzyż - ból wrócił - po
ok. 2 dniach znów przeszedł. I tak już zostało. Nawet po długim czasie nie
obciążania krzyża i tak ból powraca przy małym obciążeniu. Czy coś mi tam
wyskoczyło? Nie byłem u lekarza już z 10 lat i nie pójdę bo się ich boję.
Prosiłbym o wstrzymanie się od matkowania.
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie... Fajna grupa.

2. Data: 2004-02-25 06:11:12

Temat: Re: ból krzyża
Od: "Dominik" <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

prawdopodobnie sprezentowales sobie wysuniecie sie krazka miedzykregowego
ja od wczoraj mam to samo :(

jesli nie chcesz isc do lekarza (nic ci w zasadzie nie pomoga oprocz
wreczenia recepty na prochy przeciwbolowe - wiem bo sam jestem lekarzem i w
zasadzie oprocz operacji na ktora raczej nie nalezy sie spieszyc (chyab ze
masz pewnego chirurga) - medycyna niewiele ma do zaoferowania na te
przypadlosc)

powinienes zakupic jakas ksiege dotyczaca wykonywania cwiczen wzmacnajacych
miesnie kregoslupa i powoli (POWOLI) zaczac je wykonywac robiac to
regularnie
mocne miesnie daja szanse na rzadzsze powracanie przypadlosci choc tak
naprawde jest to juz "prezent" na reszte zycia

jezeli bol cie dopadnie to kladziesz sie na twardym podlozu, wyciagasz rece
wzdluz tulowia i jak najmocniej ciagniesz palce nog w kierunku do glowy
starajac sie jednoczesnie uniesc glowe jak najbardziej w kierunku nog (w ten
sposob naprezasz miesnie kregoslupa dajac sobie nadzieje na zmniejszenie
stopnia wysuniecia krazka)
cwiczenie to robisz do czasu az bol troche zmaleje
kolejny krok to lapanie sie rekami za kolano i delikatne podciaganie go do
brody (powoli i delikatnei az do odczucia bolu) kolana ciagniesz
naprzemiennie

w razie wystapienie klopotow z kregoslupem przydaloby sie zazyc jakis srodek
rozluzniajacy miesnie np. mydocalm lub myolastan ale zastrzegam ze sa to
leki na recepte :)

pozdrowienia
dominik

3. Data: 2004-02-25 13:35:45

Od: "Ethan" <j...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za rady!

4. Data: 2004-02-25 17:19:04

Od: r...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Posłuchaj! Jak zwykle lekarze każą działać na opak. Przyciąganie kolan do
klatki piersiowej????!!!! Rób to jeśli nie chcesz powrócić do zdrowia. To
prawda że w przypadku pęknięcia tarczy i wypłynięciu jąrda miażdżystego stan
krążka międzykręgowego nigdy już nie będzie doskonały. Ale można żyć z tym
normalnie i bez bólu. Trzeba tylko dopuścić do wytworzenia się blizny w
miejscu pęknięcia tarczy. Dużo by tu opisywać, ale najważniejsze to udaćsiędo
kwalifikowanego terapeuty ( najlepiej fizjo). I unikaj gdy cię boli
przyciągania kolan do klatki piersiowej!
Ale najważniejsze jest dokładna diagnoza dlatego najlepiej żebyś się udał do
specjalisty i on powie ci jak masz postępowac. A większośc lekarzy faktycznie
przepisze ci proszki i powie że może kiedyśbędzie potrzebna operacja...
POzdrawiam

5. Data: 2004-02-25 19:49:23

Od: "Rafał" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uuuu..Panie kolego..a może najpierw diagnostyka? TK kręgosłupa a najlepiej
NMR?A jak ma prolaps ( wypadnięcie) dysku? Toż to ćwiczenia mogą pogorszyć
sprawę...Niemniej leki p.zapalne + rozluźniające trochę pomogą..Pozdrawiam.

6. Data: 2004-02-25 23:00:41

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 25 Feb 2004 03:36:09 +0100, na pl.sci.medycyna, Ethan napisał(a):

> Nie byłem u lekarza już z 10 lat i nie pójdę bo się ich boję.

A nie boisz sie porad udzielanych w anonimowym (w duzym stopniu)
internecie, przez animowe osoby?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

7. Data: 2004-02-26 03:30:38

Od: "Ethan" <j...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie boisz sie porad udzielanych w anonimowym (w duzym stopniu)
> internecie, przez animowe osoby?

Balem sie bo nie chcialem uslyszec o jakichs rodzacych sie i postepujacych
chorobach, ale po tym co ulyszalem to pojde po proszki.... ale nasenne.
Przeciez ja sie tu dowiedzialem, ze inwalida jestem! Bo ciezar dzwiglem i
mnie zabolalo. A teraz "prezent na reszte zycia", "operacje chirurgiczne",
prolapsy jakies, "wyplyniecie jadra miazdzystego"... O Boze!

8. Data: 2004-02-26 06:18:15

Od: VigoX <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Feb 2004 04:30:38 +0100, Ethan <j...@W...onet.pl>
napisał:

> [...]
> chirurgiczne",
> prolapsy jakies, "wyplyniecie jadra miazdzystego"... O Boze!

heh.. mnie ktos kiedys tu napisal ze moze mam AIDS. wiec...
Trzeba brac poprawke wieksza lub mniejsza... a na pewno isc do normalnego
lekarza.

Zdrowia życze...
Vx

9. Data: 2004-02-26 06:18:54

Od: VigoX <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

heh.. mnie ktos kiedys tu napisal ze moze mam AIDS. wiec... wie nie lam! :)
Trzeba brac poprawke wieksza lub mniejsza... a na pewno isc do normalnego
lekarza.

Zdrowia życze!!!
Vx

usuwanie "pieprzyków"