Re: boli od 5 dni

Data: 2003-04-27 14:33:13
Temat: Re: boli od 5 dni
Od: "Jeremy Pool" <j...@p...com>

To zakażenie pęcherza moczowego występujące dosyć często u kobiet,
które rozpoczęły współżycie seksualne (za starych dobrych czasów
bywało to często poprzedzone ślubem, stąd przywołanie miodowego
miesiąca). Objawia się jako pieczenie przy oddawaniu moczu, zwykle bez
innych objawów (może być stan podgorączkowy czy ból w podbrzuszu).
Leczy się to różnymi antybiotykami (zwykle nie penicyliną) i
chemioterapeutykami (często chinolony). Partner nie jest winien - nie
jest on źródłem zakażenia, ale jedynie się do niego przyczynia
biorąc udział w aktywności seksualnej, na którą mają przecież
chęć obydwie strony ;-). Ponieważ czynnikiem zakażającym są bakterie
obecne w okolicy odbytu i wejścia do pochwy, możliwe jest wystapienie
tego zakażenia jedynie na skutek uprawiania seksu oralnego (bywają
staroświeccy medycy uważający, że "honey moon cystitis" nie występuje
u dziewic - naiwni).

JB