bonssai z cytrusów

1. Data: 2002-11-04 06:50:17

Temat: bonssai z cytrusów
Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś próbował wyhodować drzewko bonssai z
cytryny, pomarańczy lub podobnych egzotycznych drzew?
W książkach nie spotkałem się z miniaturowymi
drzewkami wyhodowanymi z roślin, o których piszę
powyżej. Hodowla cytrusa trwa troszkę czasu a nie
chciałbym próbować czegoś, co z góry jest skazane na
niepowodzenie. Jeżeli nikt mi nie poradzi, to spróbuję,
ale wolałbym skorzystać z doświadczeń innych.
Być może są potrzebne jakieś specjalne zabiegi,
w odróżnieniu od "typowych" drzewek rosnących
w naszym klimacie?? Dziękuję z góry za wszelakie porady :).

Pozdrawiam

Darek

2. Data: 2002-11-04 10:24:28

Temat: Re: bonssai z cytrusów
Od: "Beata Werońska" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli to ma byc bonsai niezbyt gigantyczne, takie do postawienia na
stoliku, to może
spróbuj uformowac je z kumkwatu, ma małe owoce.
Ja spotkałam się z kilkoma przykładami bonsai z cytrusów w różnych
publikacjach
(najczesciej był to rzeczywiście kumkwat), ale nie przytoczę teraz żadnego
tytułu, trzeba
poszperać, może inni grupowicze podpowiedzą?

Beata Werońska

3. Data: 2002-11-04 11:21:12

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

haha
Zadałem pytanko i sam sobie na nie odpowiem :)
Znalazłem w sieci jakie rośliny można przeznaczyć na bonsai.
Byćmoże kogoś to zainteresuje :).

Rośliny polecane na bonsai do mieszkań
azalia, bluszcz, Carmona, chryzantema, cissusy, cytrusy (cytryny,
grejpfruty, pomarańcze), fikusy, fuksja, gardenia, granat, Grevillea,
grubosz, kamelia, kawa, ligustr chiński, Malphia, mirt, Murraya, oliwka,
pelargonia, Podocarpus, Polyscias, rozmaryn, róża chińska (Hibiscus),
Sageretia, Serissa, szeflera, wilczomlecz.

Włodzimierz PIETRASZKO

KWIETNIK nr 4/1998

Pozdrawiam

Darek

4. Data: 2002-11-04 22:17:55

Od: Józef Bernal <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Heh, a poza tym to spotkałem się już z kilkunastoma opiniami że jeśli
chodzi o drzewka bonsai to cytrusy nie są zbyt dobrym materiałem.
Ale możesz próbować - w razie czego zapraszam na moją stronę - za
jakiś czas powinna być dostępna sekcja Bonsai. Mam tam zdjęcie
małej mandarynki, z której ja też uparcie chcę zrobić śliczne małe
drzewko. I kto mi zabroni :)))

Pozdro

YooZ

--------------------------------------+
...can you hear the delicate whisper of dancing waves
caused by a strange, brilliant light???

--------------------------------------+

mailto:y...@g...pl

Serdecznie zapraszam do zwiedzenia http://yooz.w.interia.pl

5. Data: 2002-11-05 06:48:36

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Możesz na priva przesłać zdjęcie tej mandarynki.
Jestem bardzo ciekaw jak wygląda.
Na twojej stronie nie ma ponieważ jak
piszesz niedługo będzie dopiero dostępna sekcja bonsai.

Pozdrawiam

Darek

> ...can you hear the delicate whisper of dancing waves
> [...]

rozane pytanko
ogloszenie Towarzystwa Malinowego Chrusniaka
wszystko o powojnikach
Ciekawy niemiecki link
jesienne pytania.