brązowy sos do mięs

1. Data: 2001-09-19 13:10:36

Temat: brązowy sos do mięs
Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wybaczcie ignorancję, ale w mięsach i sosach dopiero raczkuję:)
Jak zrobić sos do mięsa duszonego/pieczonego aby był ciemnobrązowy?
Ciągle wychodzą mi jasne, a co najwyżej zielone:(

Pozdrawiam Iśka

1. Data: 2001-09-19 16:50:34

Temat: Re: brązowy sos do mięs
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wybaczcie ignorancję, ale w mięsach i sosach dopiero raczkuję:)
> Jak zrobić sos do mięsa duszonego/pieczonego aby był ciemnobrązowy?
> Ciągle wychodzą mi jasne, a co najwyżej zielone:(
Z karmelem lub śliwkami suszonymi. Są też gotowe sosy - brązowe,
pomidorowy sam brązowieje jeśli trochę postoi i się utleni.
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2001-09-19 17:33:33

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

=?windows-1250?B?SZxrYQ==?= <f...@p...onet.pl> wrote:

> Wybaczcie ignorancję, ale w mięsach i sosach dopiero raczkuję:)
> Jak zrobić sos do mięsa duszonego/pieczonego aby by" ciemnobr'zowy?
> Ci'gle wychodz' mi jasne, a co najwyżej zielone:(

Jakim cudem zielone?

Trzeba mieso wstepnie obsmazyc na ostrym ogniu. Mozna je wxzesniej
proszyc maka. To co zostanie na dnie garnka zdeglasowac. Potem roznie
w zaleznosci od przepisu.

Wladyslaw

1. Data: 2001-09-19 20:39:13

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iśka <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9oahp3$a93$...@n...tpi.pl...
> Wybaczcie ignorancję, ale w mięsach i sosach dopiero raczkuję:)
> Jak zrobić sos do mięsa duszonego/pieczonego aby był ciemnobrązowy?
> Ciągle wychodzą mi jasne, a co najwyżej zielone:(
>
> Pozdrawiam Iśka
Mnie nagminnie wychodzi brazowy, choc wcale sie o to nie staram. Obsmazam
wstepnie czy sparzam - brazowy i juz. Po prostu jestem gapa i zawsze
doprowadzam do tego, ze woda, ktora podlewam mieso mi odparowuje na skutek
nieupilnowania i to co zostaje samo sie zbrazawia, na szczescie zdazam zanim
sie przypali uzupelnic. Jak to co zostaje na dnie rondla sie rozwodni to juz
jest brazowe i ma taki fajny "przypieczony" posmaczek. Przysiegam ze mieso
pomimo takiego traktowania jest bardzo dobre.
Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-09-20 06:51:20

Od: "Dorota B." <D...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iśka" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Wybaczcie ignorancję, ale w mięsach i sosach dopiero raczkuję:)
> Jak zrobić sos do mięsa duszonego/pieczonego aby był ciemnobrązowy?
> Ciągle wychodzą mi jasne, a co najwyżej zielone:(
>
> Pozdrawiam Iśka

Najlepiej brazowy sos uzyskac z suszonych grzybow. Wrzucam na poczatku do
gara garsc tychze (utluczone tluczkiem) a pod koniec zabielam delikatnie
maka.

Dorota

1. Data: 2001-09-20 07:47:15

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Racja że mięsko trzeba na początku troszkę mocniej przysmażyć. Mnie wychodzi
wtedy brązowy. Ale mój mąż uważa mocne przysmażenie mięska za grzech i jemu
też jasny wychodzi. Jak byłam w Wielkiej Brytanii to przywiozłam sobie cudo
które się nazywa "sos brązujący". To jest chyba na karmelu robione ale nie
ma smaku. Jest za to baaaaaardzo brązowe - dwie kropelki wystarczą żeby
przyciemnić sosik męża - cudny wynalazek!. Sos sojowo - grzybowy też jest
ciemno brązowy i można go dodać ale uwaga na ilość bo ma smak.
Poza tym z cielęciny zawsze wyjdzie jaśniejszy niż z wołowiny.
DominikaNM

1. Data: 2001-09-20 11:59:54

Temat: Re: brazowy sos do mies
Od: "Iska" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci

> Jakim cudem zielone?

Dodalam kostki ziolowej Knorra i zrobil sie zielonkawy:)

> proszyc maka. To co zostanie na dnie garnka zdeglasowac.

Obsmazam miesko, robi sie bialawe, a co to jest to deglasowanie?
Pozdrawiam-Iska

1. Data: 2001-09-20 12:01:14

Temat: Odp: brązowy sos do mięs
Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Z karmelem lub śliwkami suszonymi. Są też gotowe sosy - brązowe,
> pomidorowy sam brązowieje jeśli trochę postoi i się utleni.
Gotowych sosów staram się unikać (dziecię właśnie wychodzi z
alergii), to spróbuję ze śliwkami, fajny smaczek będzie:)

--
Pozdrawiam-Iśka

1. Data: 2001-09-20 12:05:52

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota B." <D...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
poczatku do
> gara garsc tychze (utluczone tluczkiem) a pod koniec zabielam

Chodziły mi grzyby po głowie tylko nie wiedziałam jak się do tego
zabrać aby nie bawić się w jakieś nocne namaczanie. Spróbuję z
tłuczkiem:) Dzięki

Pozdrawiam-Iśka

1. Data: 2001-09-21 07:37:04

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

DominikaNM <d...@a...pl> wrote:

> Racja że mięsko trzeba na pocz'tku troszkę mocniej przysmażyć. Mnie wychodzi
> wtedy br'zowy. Ale mój m'ż uważa mocne przysmażenie mięska za grzech

Dlaczego? To brazowienie miesa podczas pieczenie i smazenia to przeciez
slynna reakcja Maillarda, bez ktorej nic co pieczone nie byloby dobre.
Podczas niej powstaj rozmaite zwiazki aromatyczne nadajace smak
pieczeniom, wszelkiej smazeninie, pieczywu etc.

Wladyslaw

Suszenie pietruszki i selera
RE: Cafe Za Slupem
Bakłazany