brrr mikrofalom!!!

1. Data: 2001-08-26 17:32:10

Temat: brrr mikrofalom!!!
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

20 sierpnia, w odpowiedzi na jedna z wiadomosci, skrytykowalem (choc moze to
nieladnie) temat frytkownic i mikrofalowek. Zostalem poproszony o wytlumaczenie
sie z tego "brrrr!", ale niestety z powodu wyjazdu na Kaszuby czynie to dopiero
teraz.

Dla mnie gotowanie to cos wiecej niz przygotowanie szybkiego posilku. Oczywiscie
wielce doceniam "szybkie" potrawy i sam takie takze przygotowuje ale
niekoniecznie w mikrofalach, frytkownicach itp. Pitraszenie w moim przypadku to
caly rytual, poczawszy od kupowania czasami dosc nawet wyszukanych skladnikow,
poprzez dobor odpowiednich trunkow (czyt. najczesciej win), a skonczywszy na
delektowaniu sie widokiem dodawanych do tradycyjnego (!!!) naczynia kolejnych
skladnikow, przyprawami, aromatem tego wszystkiego z osobna i razem itd. Nikt
mnie nie przekona, by wspomniany osprzet mogl w jakimkolwiek stopniu
zagwarantowac owe doznania. To kwestia tego, czy po prostu lubi sie gotowac i
wklada w to serce.

Pozdrawiam

Wok

P.S. I bynajmniej nie chodzilo mi o wzgledy zdrowotne, bo w koncu samo zycie
jest niezdrowe...

1. Data: 2001-08-26 17:45:19

Temat: Re: brrr mikrofalom!!!
Od: "Quefear" <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:6...@n...onet.pl...
> [...]
> mnie nie przekona, by wspomniany osprzet mogl w jakimkolwiek stopniu
> zagwarantowac owe doznania. To kwestia tego, czy po prostu lubi sie

Doskonale rozumiem o czym mówisz, wolę zjeśc coś nawet jesli się nie uda,
ale zrobiłem to sam, niż dobrze przyrządzony półprodukt

Pozdrawiam

Quef

1. Data: 2001-08-26 18:18:26

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Doskonale rozumiem o czym mówisz, wolę zjeśc coś nawet jesli się nie uda,
> ale zrobiłem to sam, niż dobrze przyrządzony półprodukt

Wok

P.S. I oby Ci sie udawalo jak najczesciej

1. Data: 2001-08-26 18:27:38

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Quefear" <q...@i...pl> napisał w wiadomości
> Doskonale rozumiem o czym mówisz, wolę zjeśc coś nawet jesli się nie uda,
> ale zrobiłem to sam, niż dobrze przyrządzony półprodukt

Zupełnie nie rozumiem, dlaczego utożsamiłeś używanie kuchenki mikrofalowej
z przyrządzaniem pólproduktów. Mógłbyś to rozwinąć?

--
Konrad J. Brywczyński

"Nie tylko rozmiar sie liczy! Każda dziewczyna ci to powie."
Ł. Jakubowski

1. Data: 2001-08-26 19:36:59

Od: "Quefear" <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9...@K...Brywczynski...

> Zupełnie nie rozumiem, dlaczego utożsamiłeś używanie kuchenki
mikrofalowej
> z przyrządzaniem pólproduktów. Mógłbyś to rozwinąć?

Nic innego przyrżadzonego w tym mspaniałym urządzeniu nie jadłam

Quef

1. Data: 2001-08-26 20:02:29

Od: "Ewa" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Warzywa ugotowane w mikrofalówce są świetne. Poza tym gotuje się je o wiele
krócej niż tradycyjnie i przy tym ten sposób przyrządzania gwarantuje
najmniejsze straty witamin, na drugim miejscu jest gotowanie na parze.

1. Data: 2001-08-26 20:21:45

Od: "Ewa N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ale przecierz nie chodzi o tkzw. obrobke termiczna, ale o gotowanie..

Tez Ewa

--
Niesz !

1. Data: 2001-08-26 20:25:28

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie nie przekona, by wspomniany osprzet mogl w jakimkolwiek stopniu
> zagwarantowac owe doznania. To kwestia tego, czy po prostu lubi sie

A wiesz, że ja bardzo lubię ryby z mikrofali, wychodza bardzo smaczne,
kapustka z mikrofali też. I bardzo ją lubię za odgrzewanie zupki dla jednej
osoby w talerzu. Aha, jabłko z cukrem tez jest niezłe.
Wiecej grzechów nie pamiętam ;-)))

Wkn

1. Data: 2001-08-27 04:52:07

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

<w...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> owe doznania. To kwestia tego, czy po prostu lubi sie gotowac i wklada w

Wiec co do frytownicy -- to w ogole nieporozumienie. Frytownica to po
prostu elektryczne urzadzenie do tradycyjnego smazenia w glebokim
tluszczu. Jest lepsza niz garnek z tluszczem na ogniu, bo umozliwia
dokladne ustalenie temperatury, a w lepszych i czasu smazenia. Ponadto
lepsze frytownice maj filtr, ktory usuwa z tluszczu drobne czasteczki
usmazonych juz potraw, wiec tluszcz mozna uzyc o kilka razy wiecej niz
przy frytowaniu tradycyjna metoda.
Mikrofalowka z kolei to zupelnie inna od trdycyjnych metoda gotowania.
Najardziej przypomina gotowanie na parze, tyle ze para powstaje niejako
wewnatrz potrawy. Poza tym, ze mikrofalowka swietnie sie nadaje do
odgrzewania niektorych potraw, to mozna w niej tez znakomicie gotowac
liczne potrawy zamiast stosowac tradycyjne metody, a w koncu uzyskiwac
nowe smaki, nieosiagalne w zwykly sposob. Trzeba tylko poznac zasade
dzialania mikrofalowki i nauczyc sie nia poslugiwac.
W koncu mikrofalowka pozwala gotowac bardziej zdrowo, niz przy uzyciu
tradycyjnych metod.

Wladyslaw

1. Data: 2001-08-27 07:49:26

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dzialania mikrofalowki i nauczyc sie nia poslugiwac.
> W koncu mikrofalowka pozwala gotowac bardziej zdrowo, niz przy uzyciu

O to to. Ale jak ktoś tylko podgrzewa w niej pizzę z mrożonki, to trudno.
Tylko niech głupot nie gada.

--
Konrad J. Brywczyński "Okienka, które nie działają,
b...@w...pdi.net to się za duże pieniądze

to i ja sie melduje
rokola-pojawila sie w wwie
Prażona cebulka