buraki gorzkie

1. Data: 2000-11-07 06:53:24

Temat: buraki gorzkie
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki błąd robię przy gotowaniu buraków, że mam zawsze gorzkie (mniej lub
bardziej gorzkie)?
Gotuję je tak:
- po wyszorowaniu z piasku zalewam gorącą wodą i gotuję pod przykryciem,
- gdy są miękkie odlewam wodę i pozostawiam do odparowania i wystygnięcia w
garnku,
- obieram ze skórki.
Próbuję i co na ogół maja goryczkę.
Buraki najczęściej są z mojej działki. Wykopuję jej przed nastaniem
przymrozków, podobno przemarznięte są gorzkie.
I tak jest już od lat.
Pozdrawiam Krystyna
..

1. Data: 2000-11-07 08:51:06

Temat: Re: buraki gorzkie
Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha wrote:

> Jaki błąd robię przy gotowaniu buraków, że mam zawsze gorzkie (mniej lub
> bardziej gorzkie)?
> Gotuję je tak:
> - po wyszorowaniu z piasku zalewam gorącą wodą i gotuję pod przykryciem,

Ja wkladam buraki do zimnej wody. Nie wiem jak sie powinno robic, ale
moje nigdy nie sa gorzkie. Reszta tak jak opisujesz.

Dorota

1. Data: 2000-11-07 10:54:26

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha wrote:

> Jaki błąd robię przy gotowaniu buraków, że mam zawsze gorzkie (mniej lub
> bardziej gorzkie)?
> Gotuję je tak:

Gotuję tak samo i nigdy nie są gorzkie
Może rosna na żyle wodnej :))
A poważnie - może to zależy od odmiany/gleby/nawożenia
Skoro masz je ze swojej dziełki to prawdopodobnie uprawiasz je za każym
rokiem tak samo.
Ja kupuje "przy szosie" i jeszcze nie trafiłem na kiepskie

sadyl

1. Data: 2000-11-08 09:52:52

Od: "Aga" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8u88q1$72o$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Buraki najczęściej są z mojej działki. Wykopuję jej przed nastaniem
> przymrozków, podobno przemarznięte są gorzkie.

ja wrzucam do zimnej i gotyje potem nie zostawiam w skorce tylko na cieplo
(bardzo cieplo) obieram i stygna bez skorki. moze w tym tkwi problem sprobuj

pozdrawiam aga

1. Data: 2000-11-08 10:02:53

1. Data: 2000-11-08 12:54:21

Od: "Anka" <A...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest jeszcze jeden sposób na przygotowanie buraków, żeby nie babrać się z
gotowaniem. Po dokładnym umyciu trzeba je zapakować w folie aluminiową,
pozawijać jak ten świstak sreberka i do pieca. Jak się upieką (zawsze robię
to na oko, więc nie wiem ile czasu, trzeba próbować) i wystygną - skórka
zdejmuje się bajecznie prosto. Potem można pokroić, zamiast ścierać na
tarce - zetrzeć w młynku do sera. wychodzą takie same cienkie pasemka jak z
tarki, a człowiek się nie zabarwi na buraczkowo. Potem można je juz
przygotować na gorąco i jeść.....
Nigdy nie były gorzkie
Anka

1. Data: 2000-11-09 10:43:39