burek

1. Data: 2007-12-10 15:42:40

Temat: burek
Od: "Gosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.
Bedąc swego czasu na wakacjach w Chorwacji skosztowałam wielu tamtejszych
potraw. Miedzy innymi placek z farszem mięsnym lub serowym (biały ser)
smażonym w głębokim tłuszczu, czy ktoś może wie co to za ciasto? Z farszem
powinnam sobie poradzić, natomiast ciasto mnie intryguje, coś po między
francuskim a kruchym? Nazywali to "burek"

2. Data: 2007-12-10 18:54:22

Temat: Re: burek
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia pisze:
> [...]
> powinnam sobie poradzić, natomiast ciasto mnie intryguje, coś po między
> francuskim a kruchym? Nazywali to "burek"

Zobacz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Burek
pozdr. Jerzy

3. Data: 2007-12-10 19:06:38

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia pisze:
>Z farszem
> powinnam sobie poradzić, natomiast ciasto mnie intryguje, coś po między
> francuskim a kruchym? Nazywali to "burek"

Bałkański burek robi się z ciasta francuskiego.
--
BBjk

4. Data: 2007-12-10 19:32:21

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Bałkański burek robi się z ciasta francuskiego.

:-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Phyllo
pozdr. Jerzy

5. Data: 2007-12-10 19:36:47

Od: "Gosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo za pomoc, będę próbowała .

6. Data: 2007-12-10 21:02:10

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> :-)
> http://en.wikipedia.org/wiki/Phyllo

Ta... ale gdzie kupić ciasto filo?

Qra, Polska, Łódź

7. Data: 2007-12-10 21:13:12

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Ta... ale gdzie kupić ciasto filo?

Zrobić.
To bardzo podobne ciasto do francuskiego. Phyllo robi się podobnie, jak
ciasto na strudel, czyli ciasto kluskowe rozwałkowane cieniutko i
smarowane roztopionym masłem między warstwami.
Ale w Chorwacji burek to robią z francuskiego raczej, o ile rozeznałam.
--
BBjk

8. Data: 2007-12-10 21:14:06

Od: "Gosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Ta... ale gdzie kupić ciasto filo?
>
> Qra, Polska, Łódź

tu jest kilka adresów, nie wiem skąd jesteś, ale może coś ci podpasuje.
http://www.kuchnia.tv/forum/?topic/12-512

9. Data: 2007-12-11 20:03:53

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> Panslavista pisze:
> .
>>

> i od sralni

i od szczalni

robię obiad, potrzebuję surówki ;-)
Gotować wódę w czajniku elektrycznym czy gazowym ?
Trwalosc kruchych ciasteczek - pytanie
co na obiad ?
wynalazek - pomocy