być jak dziecko

1. Data: 2008-06-02 04:19:30

Temat: być jak dziecko
Od: Sky <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZAKLINOWANA CIĘŻARÓWKA
Duża ciężarówka przejeżdżała pod wiaduktem kolejowym i utknęła pomiędzy
drogą, a dźwigarami u góry. Wszystkie wysiłki ekspertów, żeby ją wydobyć
okazały się nieużyteczne i ruch został zatrzymany na przestrzeni mil po
obu stronach wiaduktu.
Mały chłopiec uporczywie starał się zwrócić uwagę brygadzisty, lecz
zawsze go odpychano. W końcu z czystej irytacji brygadzista powiedział:
,,Przypuszczam, że przyszedłeś nam powiedzieć, jak to zrobić?"
,,Tak, powiedział chłopak. ,,Proponuję, żebyście wypuścili trochę
powietrza z opon".

***
W umyśle laika jest wiele możliwości.
W umyśle eksperta jest ich niewiele.

2. Data: 2008-06-02 06:26:10

Temat: Re: być jak dziecko
Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Cze, 06:19, Sky <s...@o...pl> wrote:
> [...]
> "Przypuszczam, że przyszedłeś nam powiedzieć, jak to zrobić?"
> "Tak, powiedział chłopak. "Proponuję, żebyście wypuścili trochę

Przecież tak się robi od dawna - naciągany przykład.

Swego czasu widziałem śmieszniejszy przypadek - mechanik założył
kółko kierownicy na kolumnę traktora nie założywszy wcześniej baku z
zintegrowaną z nim tablicę z przełącznikami z otworem na tę kolumnę.
Kółko na wieloklinie o stożkowatym zarysie, dokręcenie z pomocą rury.
Dwie godziny trwało zbijanie tejże kierownicy z kolumny - przyniesiono
z kuźni młot 5kg, poniszczono plastik na kółku od dołu, a ona ani
drgnęła.
Nawet sam Pan Kierownik poobijał sobie kostki próbując dołożyć
swoją siłę wypływającą ze stanowiska.do wektora młotkowego. Traktor
stał na pniakach - nie miał jeszcze założonych kół. W końcu
powiedziałem - ja wam sam zdejmę to kółko - popatrzyli z
niedowierzaniem. Podszedłem, podciągnałem podnośnik łańcuchowy,
zaczepiłem hakami za kółko i uniosłem cały traktor w powietrze i
usłyszałem jęk zawodu (mogli sobie młotkami walić do usranej śmierci)
wydany na widok kołysania się traktora. Wziąłem 0,5kg młotek i
stuknałem z boku w kółko, traktor opadł na pniaki, kólko zabujało się
na hakach. Pana Kierownika mało nie trafił szlag. Posiniał, gdy
powiedziałem "SZTUKĄ WILKI TŁUKĄ".
Zniknął na resztę dnia w swojej kanciapie.

3. Data: 2008-06-02 06:28:06

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Cze, 06:19, Sky <s...@o...pl> wrote:

> W umyśle laika jest wiele możliwości.

Do ponownego odkrycia.

> W umyśle eksperta jest ich niewiele.

Gdy inwencji twórczej brak.

4. Data: 2008-06-02 09:40:46

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Cze, 12:02, "i...@g...pl" <i...@g...pl> wrote:

> I to jest właśnie to, co mnie wkurza w De Mello. Naciagane przykłady. Jak
> dla idiotów. Żaden rozumny człowiek nie wyniesie z tej lektury dobra, a
> tylko irytację z powodu traktowania go jak idioty.

Nie marudź, bez idiotów i idiotek świat były smutny i niedokończony.

Dlaczego wyzywasz mnie od fałszywców - jestem stabilny i niezmienny -
to Ty zbyt pochopnie mnie interpretujesz...

5. Data: 2008-06-02 10:02:13

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2008-06-02 10:05:06

Temat: Re: byc jak dziecko
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:g1vs87$1bu$1@news.onet.pl...

Tak, caly De Mello,
u ktorego male dziecko rozwiazuje skomplikowane problemy rzekomo "slepych"
doroslych.
Dobre na bajke, ale to nie zycie.
Ale to charakterystyczne dla bujajacych w oblakach, ktorym sie marzy proste
rozwiazanie.

Duch

7. Data: 2008-06-02 10:55:09

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Jun 2008 02:40:46 -0700 (PDT), Panslavista napisał(a):

> Nie marudź, bez idiotów i idiotek świat były smutny i niedokończony.

Pewnie, że tak. Ale nikt nie lubi być uważany za ten rodzaj koniecznego
urozmaicenia i dopełnienia...

> Dlaczego wyzywasz mnie od fałszywców

No co Ty, żartu nie poznałeś? - że też tak pochopnie mnie interpretujesz
:-)

> - jestem stabilny i niezmienny -
> to Ty zbyt pochopnie mnie interpretujesz...

Może czasem pochopnie, ale doceń, że ZAWSZE :-)
Niektórych mi się nie chce interpretować... nawet pochopnie.
;-P

8. Data: 2008-06-02 10:55:21

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Cze, 12:05, "Duch" <n...@n...com> wrote:
> [...]
> Dobre na bajke, ale to nie zycie.
> Ale to charakterystyczne dla bujajacych w oblakach, ktorym sie marzy proste

Ależ De Mello ma rację - jest tak wiele możliwości, że tylko
ograniczenia narzucone przez dorosłych (ciemniaków) nie pozwalają im
dojrzeć rozwiązań będących na wyciągnięcie ręki i to takich, które nie
muszą interferować z w/w ograniczeniami. Niektórzy bardzo boją się
myślenia.

9. Data: 2008-06-02 11:10:21

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message
a.googlegroups.com...

"Ależ De Mello ma rację - jest tak wiele możliwości, że tylko
ograniczenia narzucone przez dorosłych (ciemniaków) nie pozwalają im
dojrzeć rozwiązań będących na wyciągnięcie ręki"

byc moze, ale nowe rozwizania wymagaja myslenia, wyobrazni.
Czy dziecko potrafi wymyslec?
Twj przyklad z ciagnikiem i kierownica pokazał ze trzeba myslec elstycznie,
a nie jak dziecko - prosto.
Duch

10. Data: 2008-06-02 11:15:53

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Jun 2008 12:05:06 +0200, Duch napisał(a):

> Ale to charakterystyczne dla bujajacych w oblakach, ktorym sie marzy proste
> rozwiazanie.

Dlatego DM nie jest polecany przez KK. KK nie promuje prostych rozwiązań,
dlatego sam nie jest wzorcem dla ludzi lubiących łatwe życie i kompromisy
co krok.

Odp: Teen Pictures
Re: Gambling Psychology: impulsive vs. controlled gambling
Re: Fobie - dla każdego coś miłego
Re: Fobie - dla każdego coś miłego
VIRUS (was Re: FWD: Take a look at the critical patch