byliny

1. Data: 2000-10-27 09:55:04

Temat: byliny
Od: "m.mierzejewski" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Mam pytanko odnosnie bylin, a dokladnie ich przezimowania, tzn jakie
warunki
ja slyszalem ze mozna przechowac w wilgotnym piasku w cieplym miejscu?

2. Data: 2000-10-27 11:44:12

Temat: Re: byliny
Od: " " <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozdrawiam
> A jakie to byliny? Jezeli wrażliwe na mróz (trytoma, jukka i kilka innych) to
można wykopać i zabezpieczyć tak jak piszesz, chociaż ja tego nie robię a tylko
zabezpieczam bez wykopywania, podobnie jak inne wrażliwe rośliny. Większość
bylin jest jednak odporna na mróz.

3. Data: 2000-10-27 11:47:32

Od: "m.mierzejewski" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> można wykopać i zabezpieczyć tak jak piszesz, chociaż ja tego nie robię a tylko
> zabezpieczam bez wykopywania, podobnie jak inne wrażliwe rośliny. Większość
> bylin jest jednak odporna na mróz.

jest to kanna, nie wiem czy jest wrazliwa na mroz ?

4. Data: 2000-10-27 12:06:22

Temat: Odp: byliny
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...
> można wykopać i zabezpieczyć tak jak piszesz

Cześć Basiu!
Można wiedzieć, gdzie to trzeba zabezpieczać jukkę przed mrozem?

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2000-10-27 12:07:44

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik m.mierzejewski <m...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...com.pl...
> jest to kanna, nie wiem czy jest wrazliwa na mroz ?

Wykopać i przechować w CHŁODNYM miejscu (np. piwnica, garaż), zabezpieczoną
przed mrozem i wysychaniem (torf, piasek itp.). Górę oczywiście obciąć. No i
wykopać jak najszybciej:)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2000-10-28 05:38:31

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli wrażliwe na mróz (trytoma, jukka i kilka innych)

Jukka, w warunkach Mazur jest całkowicie odporna na mróz.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2000-10-28 09:34:31

Od: " " <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:7...@n...onet.pl...
> innych) to
>
> Cześć Basiu!
> Można wiedzieć, gdzie to trzeba zabezpieczać jukkę przed mrozem?
>
> Pozdrawiam, Basia.
> Nie zabezpieczona jukka (trytoma też) zmarzła mi pamiętnej zimy 96 roku, od
tego czasu zabezpieczam, chyba mam uraz bo inni tego nie robią i jest dobrze.
Mam też oprócz "zwykłej" odmianę o pasiastych żółtozielonych liściach i innym
kształcie kwiatu, która nie wiem jak się nazywa - ta jest naprawdę wrażliwa i
wymaga okrycia.

8. Data: 2000-10-29 17:15:37

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2000-10-30 06:06:50

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <p...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> Niektorzy zwiazuja Jukke u gory jak snopek i to podobno pomaga
przezimowac.
> (bardzo smieszne ;))

W tym zabiegu nie chodzi o uchronienie przed wymarznięciem. Jest to ochrona
przed sniegiem. Robi się to w celu uzyskania ładniejszego wyglądu rośliny w
przyszłym roku.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2000-10-31 11:26:32

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przed sniegiem.  Robi się to w celu uzyskania ładniejszego wyglądu rośliny w

Skorzystam z waszych rad i zaryzykuję - tej zimy po raz pierwszy nie okryję
moich jukk. Mam nadzieję, że moja odważna decyzja nie sprowokuje kolejnej zimy
stulecia.... Ze "snopka" nie rezygnuję, dzięki niemu liście nie gniją pod
śniegiem. Pozdrawiam - Barbara Guzek

Woda
WAZNE - kaukaz
sklep z pompą