candida

1. Data: 2005-11-14 21:06:44

Temat: candida
Od: "Marcin K." <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy badanie na obecność drożdzaka podane na stronie

http://www.zdrowie.klips.org/cichy_zabojca_nowy.htm
(ślina w szklance wody) jest miarodajne?
Mam również biały język, podejrzewam u siebie takie coś to do jakiego
lekarza się zgłosić,aby zrobiono mi badanie(wymaz z gardła) na obecność
tego czegoś?

2. Data: 2005-11-15 07:52:16

Temat: Re: candida
Od: xx <d...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

Marcin K. napisał(a):
> [...]
> Mam również biały język, podejrzewam u siebie takie coś to do jakiego
> lekarza się zgłosić,aby zrobiono mi badanie(wymaz z gardła) na obecność

Tak mysle ze jest w 100% miarodajne.
BO ja sie upieram ze mam wlasnie na jezyku (w gardle)
Sam sobie zrobilem z ciekawosci i tak jak opisuja.
A w labolatorium gdzie bylem na wymaz twierdza ZE NIE.
Bo w kale tez wyszlo ze nie.

Chyba bede musial zmienic przychodnie i fachowcow.
Skoro samemu sie mozna zdiagnozowac trafnie.
Ale jak sie teraz leczyc (czytnalem ten artykul)
Dluga droga!

3. Data: 2005-11-15 15:31:21

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Nov 2005 22:06:44 +0100, Marcin K. wrote:

> czy badanie na obecność drożdzaka podane na stronie
>
> http://www.zdrowie.klips.org/cichy_zabojca_nowy.htm
> (ślina w szklance wody) jest miarodajne?

Heh... Rzuciłem okiem.

Facet pisze na przykład, że objawami czegoś jest "depresja maniakalna",
jak również "hroniczny zły humor". Na podstawie tych dwóch sformułowań
można przypuszczać, że autor strony nie ma zielonego pojęcia o medycynie
(bo "depresja maniakalna" to coś takiego jak "ognisty mróz") i
ortografii.

W tej sytuacji treść tej strony można traktować raczej rozrywkowo, a i
to z trudem, bo nudne.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

4. Data: 2005-11-15 16:24:09

Od: xx <d...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ortografii.
>
> W tej sytuacji treść tej strony można traktować raczej rozrywkowo, a i

I tak tez powinien traktowac kazdy kogo problem nie dotyczy.
Dla mnie depresja maniakalna w caloksztalcie trafnych obserwacji
i duzej liczby informacji konkretnych nie jest wcale "heh"

No ale przeciez Ty chciales tylko znalezc powod do ktorego mozna sie
doczepic.

"Musze to sa kupy na firance"

5. Data: 2005-11-15 16:28:14

Od: xx <d...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek napisał(a):
> można przypuszczać, że autor strony nie ma zielonego pojęcia o medycynie
> (bo "depresja maniakalna" to coś takiego jak "ognisty mróz") i

http://www.cmha.ca/data/1/rec_docs/139_Polish_Depres
.pdf

PS.
"Inny zupełnie charakter mają samobójstwa popełnianie przez osoby z
utajoną fazą depresji, zwaną też depresją maniakalną. Faza ta cechuje
się silnym, wewnętrznym odrzucaniem negatywnych uczuć, wynikających
często z niemożności poradzenia sobie ze skutkami pierwotnej depresji
pourazowej. Dotyczy to zwłaszcza osób, które czują się współwinne
zdarzeń, które wywołały u nich uraz psychiczny, np. utrata bliskich w
wypadku samochodowym, który się samemu spowodowało. Osoby z utajoną
depresją zachowują się zupełnie normalnie i mogą nawet wyglądać na
zadowolone z życia. Jednocześnie odczuwają bardzo silną nienawiść do
siebie samych. Osoby takie planują starannie akt samobójstwa (jego czas,
miejsce i sposób). Bardzo często po pierwszym nieudanym akcie udają
pełen powrót do zdrowia psychicznego, po czym, w najmniej oczekiwanym
przez innych momencie, dokonują drugiej próby samobójczej. Depresja
maniakalna jest prawdopodobnie przyczyną ponad połowy wszystkich
"skutecznych" samobójstw."

6. Data: 2005-11-15 19:09:25

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Nov 2005 17:28:14 +0100, xx wrote:

> http://www.cmha.ca/data/1/rec_docs/139_Polish_Depres
.pdf

O ile tekst cytowany przez Ciebie mnie nie przekonuje, to po przejrzeniu
DSM IV zaczynam mieć wątpliwości czy to, co figuruje tam jako mixed mood
episode nie mógłby zostać przetłumaczony przez kogoś właśnie tak
(niestety polskiego DSM IV pod ręką nie mam). Wobec tego przepraszam i
odwołuję.

Co jednak nie zmienia mojego poglądu na temat strony od której się
zaczęło.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/