cd. Krasnolowoogrodowy koszmar - epitafium

21. Data: 2003-05-21 10:14:14

Temat: Re: cd. Krasnolowoogrodowy koszmar - epitafium
Od: "aira" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bafhd7$ab3$1@news.onet.pl...

> Ty chcesz żeby było tak jak sobie to wymyśliłaś

oczywiście, że tak, a kto nie chce?

chcę, żeby otaczał mnie piękny, harmonijny krajobraz, chce zachwycać się
polskimi ogrodami i zielenią publiczną
chcę, żeby ludzie nie stawiali gniotowatych domów, żeby nie szpecili
krajobrazu betonowymi płotami
chcę, żeby ich ogrody budziły wspaniałe emocje, chcę podziwiając ogrody czuć
taki sam dreszcz, jaki czuje się w kontakcie z dziełami sztuki i z
naturalnymi krajobrazami
więcej, chcę żeby ogród łączył w sobie harmonię natury ze sztuką człowieka
co w tym jest złego?

i nie zamierzam godzić się na brzydotę
pocieszę Cię jednak, że mimo to, nie zorganizuję akcji burzenia betonowych
płotów, może wtedy przestaniesz się tak emocjonować

w sprawach estetyki wolę być nietolerancyjna niz bezkrytyczna

pozdrawiam
Magda

22. Data: 2003-05-21 10:14:24

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

aira wrote:
> jestem zdecydowaną przeciwniczką krasnali, grzybków zrobionych z
> pomalowanych misek i sztucznych bocianów

Wlasnie, te bociany gipsowe wybily mi z glowy koszmarek, ktory smignal
za szyba samochpodu chwile wczesniej. A bylo to piekna wierjscka chata,
piekny ogrodek i....piekno zniszczone cala chmara (chyba tak ze 30) tych
grzybkow z misek. ogrodek maly, wiec gesto bylo. Fe!

Pozdrawiam,
robal.

23. Data: 2003-05-21 10:20:39

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no właśnie, więcej tolerancji dla szukających harmonii w krajobrazie

za to mniej dla producentów takich "dekoracji"!
A tu znane czasopismo ogrodniczo-projektanckie jakiś czas temu zamieściło
artykulik o krasnalach ( bynajmniej nie o wymowie pejoratywnej), kiedy
indziej przedstawiło betonowe straszydła jako przykład możliwości
zastosowania gotowych paneli - i mechanizm jest następujący: ktoś się waha,
nie wie do końca, czy powinien - ale jak zobaczy w opiniotwórczej gazetce,
to już nie bedzie miał wątpliwości. I postawi, założy, zastosuje. Bo
przecież w gazecie pokazali...

Pozdrawiam

Ewa

24. Data: 2003-05-21 10:22:08

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:3ECB5059.9020103@gazeta.pl Gamon'
<r...@g...pl>napisał(a):

> PS. Wezmy np. taka gre w golfa: tez mi sztuka trafiac w dziurki na
> przystrzyzonym trawniku ;)

Hejka. Już Cię widzę, jak trafiasz - za 158-mym razem. :-)
Pozdrawiam celnie Ja...cki

25. Data: 2003-05-21 10:28:38

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak. Jeszcze jeden, który nie zrozumiał argumentów

Stary ty masz jakiś problem , skoro Twierdzisz że wielu,
Cię nie rozumie. Ja bym się zastanowił nad sobą jeżeli uważał bym że któraś
osoba z rzędu mnie nie zrozumiała.
I jakich argumentów?? Twoje subiektywne poczucie piękna (akurat tak się
składa
że z tego co przeczytałem nasze gusta jeśli chodzi o naturę niewiele się
różnią ale zdanie stanowczo),
ma być wyznacznikiem i argumentacją?

>(może nawet nie przeczytał)

czytam, czytam!

>a chce wyrzucić z kraju każdego, komu nie podoba się jego ogród i
> jego poczucie estetyki.

wyrzucić?? gdzieś Ty to przeczytał?
Ja proponuje niezadowolonym żeby dobrowolnie poprawili
warunki własnej egzystencji, ale nie mam nic przeciwko aby
trwali w cierpieniu jeśli taką droge sami wybrali.

> Nigdy, w żadnym kraju i w żadnej epoce tzw. szerokie masy nie kształtowały
> trendów (i mód) w architekturze, estetyce czy wzornictwie. Dlatego dzisiaj
> możemy oglądac piękne obiekty (również ogrody) tworzone dawniej.

Zrozum, piękno jest czymś względnym, zależnym od kultury, wychowania
indywidualnego poczucia estetyki.
A to że pozostało z przeszłości coś co jest obiektywnie pięknie, niczego nie
dowodzi.
Poprostu to był przypadek, gdyby władza się zmieniła itd, być może tego by
nie było
a pozostała by tandeta (Twoim zdaniem).

>Pozostało
> jednak tylko to co było obiektywnie piękne. A co pozostanie po betonowo-
> plastikowej estetyce? Tyle samo co po dawnych dworskich czworakach.
> Przypomnę z początku dyskusji: nie ma szczegółowej recepty na piękno, ale
> harmonia nie jest wartością względną. Nie jest w muzyce i nie jest w
> architekturze.

Takkk? Poproszę spójną i jednoznaczną definicję.

Pozdrawiam
Darek

26. Data: 2003-05-21 10:31:39

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie było
> a pozostała by tandeta (Twoim zdaniem).

> Takkk? Poproszę spójną i jednoznaczną definicję.

Widzę, że mówimy różnymi językami. Co do harmonii to daruj, sam się poucz.
Leszek

27. Data: 2003-05-21 10:44:01

Od: "Dorota" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzie jak świat światem zawsze bedą tacy, ktorzy kochają krasnale i tacy,
którzy ich nienawidzą.Jeżeli nie lubisz nie postawisz, jak je kochasz to
nikt nie jest w stanie Ci ich obrzydzić i niech tak zostanie.
Pozdrawiam serdecznie
Dorota (po dłuższej przerwie na grupie)

28. Data: 2003-05-21 10:45:26

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a niby dlaczego nie można krytykować? poza tym, jaka jest różnica pomiędzy
> mówieniem głośno, że coś się nie podoba, a krytyką?

Miałem na myśli ostrą krytykę. A różnica, jeżeli wyrażam moje zdanie że
ogród p. Henka mi się nie podoba bo krasnale nie są w moim guscie, ale
pomimo wszystko to toleruję.
Ale jeżeli powiesz, że p. Henek jest totalnie pozbawiony gustu
i że szpeci jego ogród krajobraz i poza tym w ogóle p. Henka powinno się
albo opłotować albo jeszcze lepiej żeby się wyprowadził....

No to sama oceń, a właśnie od mniej tolerancyjnych dyskutantów padały
tego typu słowa.

> nie zamierzam nikomu narzucać swojego gustu
> ale nie muszę się cieszyć, że ludzie podchodzą bezkrytycznie do spraw
> estetyki otoczenia
> jest mi wszystko jedno, co ktoś trzyma w swoim domu czy ogrodzie,

No tak, ale tu popadasz w sprzeczność, jak coś jest ci wszystko jedno
to jak może cokolwiek budzić Twój sprzeciw?

>ale jeżeli
> betonowe paskudztwo ciągnie się metrami wzdłuż drogi to budzi to mój
> zdecydowany sprzeciw i owszem.... przenoszę się w inny zakątek świata

I to jest najrozsądniejsze rozwiązanie sprawy.

Pozdrawiam
Darek

29. Data: 2003-05-21 10:51:48

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i nie zamierzam godzić się na brzydotę

a są testy na stwierdzenie brzydoty i pięknoty bezwzględnej?

> pocieszę Cię jednak, że mimo to, nie zorganizuję akcji burzenia betonowych

Ale mimo wszystko cieszę się że nie mam takowego, bo za
rok zmienisz zdanie i było by po moim płocie :)))

> płotów, może wtedy przestaniesz się tak emocjonować

Ja? :)))))) Nawet mi powieka nie drgnęła :)

Pozdrawiam
Darek

30. Data: 2003-05-21 10:54:50

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzę, że mówimy różnymi językami. Co do harmonii to daruj, sam się poucz.

I to uzasadnienie własnego zdania jest najdoskonalsze :))

Pozdrawiam
Darek

rok kreta trwa
Klon, lipa