cd zabezp antywłam. - a co o tym sądzicie?

1. Data: 2003-04-23 11:42:22

Temat: cd zabezp antywłam. - a co o tym sądzicie?
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć !

Chciałbym dalej pociągnąc temat zabezpieczeń i polegając na Waszym
doświadczeniu jeszcze zapytać:

Czy oprócz rolet zewnętrznych(alum. z pianka wewnątrz), okuć
antywłamaniowych w oknach na parterze i oknie balkonowym na pietrze (chodzi
o szeregowiec) i prawdopodobnie alarmu z monitoringiem warto założyć do tych
okien z okuciami antywłam. szyby tzw. "bezpieczne" (z folią - ale to jeszcze
nie są antywłamaniowe, które kwalifikują się do ulgi przy ubezpieczeniu) ?

Gdybym miał większy budzet to bym się nie wahał i założył wzystko ale
niestety "kasa" mnie ogranicza dlatego z wszystkich wymienionych chciałbym
wybrać te najbardziej sensowne. (czyli te wspomniane bez szyb bezpiecznych).
Czy wybralibyście podobnie?

A dlaczego sobie zaplanowałem że okucia tak a szyby - do przemyślenia?; bo
powiedziano mi że złodzieje raczej unikają chałasu powodowanego zbiciem i
raczej wyważają okna niż biją szyby. Co o tym sądzicie?

Czekam z niecierpliwością na Wasze uwagi o które prosze szybko bo musze się
szybko zdecydowac.

Pozdr.
D.

1. Data: 2003-04-23 12:01:49

Temat: Re: cd zabezp antywłam. - a co o tym sądzicie?
Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Chciałbym dalej pociągnąc temat zabezpieczeń i polegając na Waszym
> doświadczeniu jeszcze zapytać:

Ostatnio do dwóch domów moich znajomych były włamania i nic nie dały
ani specjalne okucia, ani szyby antywłamaniowe :-( Jednego ustrzegł
alarm, więc praktycznie nic nie ukradli, drugi, niestety, alarm miał
wyłączony.
Nie będę tu opisywał metody, żeby nie dawać instrukcji, powiem tylko,
że jest praktycznie bezszelestna :-(.
Być może rolety by pomogły.

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2003-04-23 12:11:20

Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek pyta:
> [...]
> powiedziano mi że złodzieje raczej unikają chałasu powodowanego zbiciem i
> raczej wyważają okna niż biją szyby. Co o tym sądzicie?

Ja zrobił bym tak:

- dobre drzwi antywłamaniowe
- okucia do okien i drzwi balkonowych
- dobry alarm
- system włączający i wyłączający światła w pokojach wieczorową porą podczas
nieobecności

Kraty w oknach nie wyglądają ładnie, nawet te kute przez atystę kowala
jakiegoś. Świat zza krat też nie za szczególnie by mi się uśmiechał.

Rolety są przydatne w lecie, aby słońce mieszkania nie nagrzewało. Ale mają
wg. mnie duży minus. Jak okna są roletami zasłonięte, jest to informacja dla
złodziei, że w domu nikogo nie ma.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2003-04-23 13:05:22

Od: mirek krasnowski <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:

> Czekam z niecierpliwością na Wasze uwagi o które prosze szybko bo musze się
> szybko zdecydowac.

Tak jak napisał Chopek. Rolety w praktyce niewiele pomagają w takim
przypadku. Drzwi antywłamaniowe oraz zabezpieczenie okien i przestrzeni
wewnątrz domu systemem alarmowym dobrej klasy. Dobrej klasy oznacza
taki, który będzie generował jak najmniej fałszywych alarmów. Właśnie z
powodu kiepskiej jakości systemów alarmowych ludzie ich później nie
załączają w czuwanie. Do tego monitoring. Jeżeli założymy taką koncepcję
to nawet te specjalne okucia na okna można w ostateczności pominąć bo
one tylko utrudniają włamanie i to nie każdemu. Do tego wszystkiego
ubezpieczenie obejmujące tzw. akty wandalizmu. Chodzi o to, że jak w
trakcie włamanie intruz narobi szkody (uszkodzi okno), a następnie
zostanie spłoszony przez system alarmowy lub załoge interwencyjną to nie
było włamania i ubezpieczenie może nie wypłacić za zniszczone okno.

pzdr
mirek

1. Data: 2003-04-23 13:13:53

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> powiedziano mi że złodzieje raczej unikają chałasu powodowanego zbiciem i
> raczej wyważają okna niż biją szyby. Co o tym sądzicie?

Natomiast szyby "bezpieczne" uratują Cię choć trochę przed skutkami
prymitywnego wandalizmu - np. kamień, który poleci w szybę (lub piłka kopana
przez chłopaków na podwórku) czy rakieta, które palant z sąsiedniej klatki
na sylwestra puści poziomo ludziom po oknach zamiast w niebo.

Dominik Jan Domin

Cena m3 wody w Warszawie
Okragla dziura w oknie
brama pzesuwna vs skrzydłowa