celujące na świadectwie (chwalę się)

11. Data: 2005-06-27 09:48:04

Temat: Re: celujące na świadectwie (chwalę się)
Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d9ofon$k7d$1@opat.biskupin.wroc.pl>,
"Ewa W" <e...@b...wroc.pl> wrote:

> Użytkownik "Eulalka" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

> Dlatego też nie zostawiałabym tak tej sprawy, zawsze można spróbować
> porozmawiać na ten temat - i - przede wszystkim - należy się zapoznać z
> wewnątrzszkolnym systemem ocenianiania oraz przedmiotowym systemem
> oceniania. Tam powinny być podane kryteria, wg których ocenia się ucznia.

Chyba wczoraj w telewizji (zabij, ale kanału nie pamiętam) było coś o
możliwości odwoływania się od ocen. Podane jako nowość, ale bez podstawy
prawnej. Może ktoś wie coś więcej?

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

12. Data: 2005-06-27 12:01:32

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Spirydowicz" ...
> Chyba wczoraj w telewizji (zabij, ale kanału nie pamiętam) było coś o
> możliwości odwoływania się od ocen. Podane jako nowość, ale bez podstawy
> prawnej. Może ktoś wie coś więcej?

Spóźniony prima aprilis? ;)
U źródła, czyli na stronie menis nic nowego. Podobnie w projektach
rozporządzeń. 'Wieść gminna' również milczy. Co oczywiście nic nie znaczy,
bo nie takie kwiatki już menis wypuszczał. Ogłaszamy coś w marcu, obowiązuje
od stycznia, a co. :(

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

13. Data: 2005-06-27 12:17:50

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
znaczy,
> bo nie takie kwiatki już menis wypuszczał. Ogłaszamy coś w marcu,

Prawdopodobnie o tym mówili w telewizji:
1. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić
zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna
(semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna
ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z
przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia
mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć
dydaktyczno-wychowawczych.

2. W przypadku stwierdzenia, że roczna (semestralna) ocena
klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna
zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi
trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która:

1) w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć
edukacyjnych - przeprowadza sprawdzian wiadomości i umiejętności
ucznia, w formie pisemnej i ustnej, oraz ustala roczną (semestralną)
ocenę klasyfikacyjną z danych zajęć edukacyjnych;

2) w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania - ustala
roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w drodze głosowania zwykłą
większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos
przewodniczącego komisji.

W temacie głównym nie mam nic do powiedzenia, mam całkiem przeciętne
dziecko z całkiem przeciętnymi ocenami, które wystarczyły do
"załapania się" na czerwony pasek i z kalkulatorkiem z logo "Kangura".
Ale nie ukrywam, że jestem z niego (dziecka, nie kangura) bardzo
dumna, bo jak sobie przypomnę moje świadctwo z 4 klasy...
;-)

Pozdrawiam,

Agnieszka w przelocie

14. Data: 2005-06-27 12:28:06

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d9oq4t$ovb$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Harun al Rashid" <a...@o...pl> wrote:

> Użytkownik "Jarek Spirydowicz" ...
> >

> Spóźniony prima aprilis? ;)

Może :)
Materiał był zrobiony tak, że równie dobrze mogła to być indywidualna
inicjatywa jakiegoś dyrektora szkoły.

> [...]
> bo nie takie kwiatki już menis wypuszczał. Ogłaszamy coś w marcu, obowiązuje

A nie, tu akurat była mowa, że "teraz będzie można". Ale też niczego
konkretnego nie znalazłem, wliczając serwis sejmowy i projekty ustaw.
Stąd pytanie.

15. Data: 2005-06-27 17:08:53

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

> Chyba wczoraj w telewizji (zabij, ale kanału nie pamiętam) było coś o
> możliwości odwoływania się od ocen. Podane jako nowość, ale bez podstawy
> prawnej. Może ktoś wie coś więcej?

Nic nie będę odwoływać. Na ostatnią chwilę wyciągała historię i
przyrodę. O sztuce, że będą kłopoty nawet nie pomyslala. Z jednej strony
szkoda, bo masę pracy włożyła i miała nadzieję nie mieć trój, a z
drugiej..... musi się kiedys dowiedzieć, że akcja rodzi reakcję. Nie
zawsze miłą. Może w przyszłym roku nie będzie musiała mieć takiego
stresu na koniec roku, bo zadba o to wcześniej.
Tragedia - jak dla mnie - się nie stała, to jej wstyd byc powinno.
Szczególnie, że po testach kompetencji dostała opinie bardzo zdolnego
lenia. Myślę, że wynikami tego testu wszystkich zaskoczyła, bo od
wychowawcy usłyszałam, że "cicha woda" potrafi znacznie więcej niż pokazuje.

Eulalka

16. Data: 2005-06-28 08:35:36

Od: "Patka" <e...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia
> mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć

To jest prawie doslowne zdanie z:
"Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 7 września 2004 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i
promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania
sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych"

Do lektory zachecam -
nawet jesli dzieci otrzymaly doskonale cenzurki :)
http://www.menis.gov.pl/prawo/wszystkie/rozp_301.php

pozdr
dumna z cenzurki Misi [juz drugoklasistki ]

Patka

17. Data: 2005-06-28 08:50:58

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Patka" <e...@W...com> napisał w wiadomości

> [...]
> promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania
> sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych"

Gorzej, to jest dosłowne zdanie z tego rozporządzenia, metodą ctrl+c
ctrl+v przeklejone ze stron menis :-)

Pozdrawiam,
Agnieszka znów w przelocie, ale to już chyba ostatni raz przed
sierpniem

18. Data: 2005-06-28 13:08:33

Od: "Asiunia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eulalka" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lenia. Myślę, że wynikami tego testu wszystkich zaskoczyła, bo od
> wychowawcy usłyszałam, że "cicha woda" potrafi znacznie więcej niż

U mojej odwrotnie. Najlepsza uczennica, a z testow 31. Cieniutko.

19. Data: 2005-06-28 13:23:37

Od: Eulalka <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

Basia Z. napisał(a):

> Maciek (I gimnazjum) - tylko jeden celujący - matematyka. Poza tym 5 ze
> wszystkich przedmiotów scisłych, 4 polski i historia, 3 - plastyka. No i
> niestety "poprawny" z zachowania (za wagary). Mam nadzieję ze zmądrzeje.
> Odbyliśmy już zasadniczą rozmowę na ten temat.

He, he....
Dzis moje dziecko w magazynie od rana metkuje towar. Chciałam jej
pokazać, że jak się nie będzie uczyć, to tylko metkowanie jej pozostanie.
I chyba poniosłam porażkę wychowawczą - dziecko stwierdziło, że bardzo
jej się podoba i mogłaby całe zycie to robić :(

Eulalka

20. Data: 2005-06-28 13:31:38

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to ja też:

[...]

Michał matura angielski - 100 % podstawowy i coś ponad 90 % rozszerzony.
Chemia - 92 % podstawowy i chyba 84 % rozszerzony.
Biologia - ponad 90 % podstawowy i ponad 80 % rozszerzony.

Najsłabiej mu wyszła matematyka 80 % podstawowy i 42 % rozszerzony.
Niemniej wystarczy do startu na wymarzone studia (Międzywydziałowe na UJ)
Czy wystarczy aby się dostać - nie wiem.
Oprócz tego startuje na Biofizykę tez na UJ i tam ma chyba większe szanse.

A w razie czego na Biologię już ma zaklepany indeks bo był finalistą
Olimpiady Ekologicznej.

Uff, jeszcze 2 tygodnie nerwówki.
Jak dla mnie - zdecydowanie większej niż matura.

Pozdrowienia.

Basia

Moda kwiatowa :)
Swoboda dziecka.
na deszczowe dni....i nie tylko
[OT] Prosba - poszukiwany nowy dom dla dalmatynczyka
Nauczyciel+prezent na koniec roku...