celujące na świadectwie (chwalę się)

1. Data: 2005-06-24 21:31:32

Temat: celujące na świadectwie (chwalę się)
Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiecie, że niektórzy odbijają na ksero w kolorze przód
ze swojego świadectwa i tył ze świadectwa koleżanki?

Wczoraj mieliśmy zakończenie w zerówce w przedszkolu.
Dyrektorka rozdała dyplomy podziękowania za aktywność
niektórym rodzicom. Dzieci przy rozdawaniu książeczek
zostały podzielone na dwie grupy. Niby każde dziecko
indywidualnie, a jakoś tak niezręcznie...

Dzisiaj nasza czwartoklasistka dostała świadectwo.
Ma 5 piątek (religia, historia, plastyka, technika
i WF), reszta celujące (6 szt. - włącznie z edukacją
regionalną). Okazuje się, że jej koleżanka ma jeszcze
wyższą średnią, różnią się tylko przedmiotami!
Nie powiem, żebym nie lubił celujących, ale łatwość
uzyskania celującej w podstawówce budzi we mnie niechęć.

Ta piątka z WF cieszy mnie ogromnie, bo u nas rodzinną
oceną z WF jest dobry ;-)

Pozdrawiam,
J.

2. Data: 2005-06-25 00:43:55

Temat: Re: celujące na świadectwie (chwalę się)
Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jonasz" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dzisiaj nasza czwartoklasistka dostała świadectwo.
> Ma 5 piątek (religia, historia, plastyka, technika
> i WF), reszta celujące (6 szt. - włącznie z edukacją
> regionalną).

Gratuluję :)
To ja tez się pochwalę: I-klasistka wyróżniona w klasie, jedna z trzech
najlepszych - co istotne dołączyła do tej klasy w II półroczu :)
III klasistka - wyróżniona w klasie, dwukrotnie wyróżniona przez
dyrektora na apelu, tak samo jak młodsza dołączyła do tej klasy w
połowie roku :), brak jakiejkolwiek styczności z j. niemieckim
wcześniej - ocena: opanowałaś w stopniu bardzo dobrym (ja tam jestem
tym zachwycona).
Moje córki mają na świadectwach oceny opisowe, więc o 6 nie ma mowy,
ale ich oceny to same superlatywy. Najbardziej podoba mi się jedno
zdanie w ocenie starszej córki: "Wypowiedzi pisemne zachwycają
dojrzałością....", ale cała reszta tez w podobnym tonie. Tak, że dziś
(ups ...wczoraj) mało nie pękłam z dumy... :)
Ania
--
*~*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*~*
*~*~* Chcesz zagrać? Szukaj na Kurniku: jainaproudmoore *~*~*

3. Data: 2005-06-25 20:09:45

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jonasz napisał:

> Dyrektorka rozdała dyplomy podziękowania za aktywność
> niektórym rodzicom.

Też dostałam - "Mama zawsze dostaje" ;)

> [...]
> Nie powiem, żebym nie lubił celujących, ale łatwość
> uzyskania celującej w podstawówce budzi we mnie niechęć.

Tylko na razie.
Nie chcę straszyć, ale 5. klasa to jakiś durnowaty wiek. W klasie
Martyny z 16 prymusów z czerwonymi paskami w czwartej klasie (najlepsza
klasa w szkole) w tym roku dostało jedynie 8.
MOje dziecko - za 4., nieprzyniesione na "sztukę", prace w terminie
zaliczyło dwie trójki: z plastyki i muzyki. Z plastyki jej się należało
- trzeba było prace oddać, jak było trzeba. Z muzyki.... no cóż - tu bym
polemizowała. Nie wiem czy to dobrze, że jeden przedmiot występuje potem
na świadectwie jako dwa przedmioty a ocena jednakowa. Ale niech już tak
zostanie.
Na osłodę mam resztę czwórek, piątkę z polskiego i dwie szóstki z WF i
informatyki (jako jedyna w całej klasie).

Eulalka

4. Data: 2005-06-25 21:36:48

Od: Old Rena <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jonasz napisał:
[ciach]
> [...]
> Nie powiem, żebym nie lubił celujących, ale łatwość
> uzyskania celującej w podstawówce budzi we mnie niechęć.
Nie umniejszaj zasług swojej córki. Zdolna bestia, a może jeszcze do
tego pracowita... Gratulacje.
Gdyby rzeczywiście było tak łatwo, to wszystkie dzieci w klasie by te
szóstki zdobyły przynajmniej z jednego przedmiotu.
Później (w gimnazjum) tak łatwo nie będzie, więc i niesmaku nie
doświadczysz ;)

Pozdr.
--
Old Rena, matka gimnazjalisty, który zamiast świadectwo odbierać na
Cmentarz Orląt Lwowskich pojechał

misiosite: http://42.pl/url/c8z

5. Data: 2005-06-25 22:34:46

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eulalka" ...

> Nie chcę straszyć, ale 5. klasa to jakiś durnowaty wiek. W klasie Martyny
> z 16 prymusów z czerwonymi paskami w czwartej klasie (najlepsza klasa w
> szkole) w tym roku dostało jedynie 8.

Z rozważań zramolałego belfra:
Imo nie wiek. Rok w rok najniższa średnia w 5. klasach a przed reformą
zawsze w 7ych. Przedostatnia klasa... dla dzieciaków ostatni moment, by się
wybyczyć, dla nauczycieli, by surowszą oceną nakłonić do większego wysiłku
po wakacjach. Skrócenie nauki w podstawówce do 6 klas tylko nasiliło
tendencję. Czwartoklasistę dopiero odzwyczajasz od nauczania zintegrowanego,
szóstoklasistę przygotowujesz do testu i gimnazjum. No to kiedy i kogo
uczyć? Tych w 5. klasie, oczywiście ;)
--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

6. Data: 2005-06-26 14:22:11

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eulalka" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> polemizowała. Nie wiem czy to dobrze, że jeden przedmiot występuje potem
> na świadectwie jako dwa przedmioty a ocena jednakowa. Ale niech już tak

A ja bym sprawy tak nie zostawiała, może istnieje możliwość zmiany systemu
oceniania.........
Wprowadzenie przedmiotu "sztuka" to wg mnie pomysł chory od samego początku,
a już wystawienie jednakowej oceny na świadectwie przy wyraźnym rozdzieleniu
przedmiotu na muzykę i plastykę, to jawna niesprawiedliwość.
W różnych szkołach różnie ten problem rozwiązano. W ubiegłym roku muzyka
była co drugi tydzień (na zmianę z plastyką). Powodowało to duże
zamieszanie - wypadło jakieś święto i już nieporozumienie, dzieciaki nie
zawsze pamiętały, co mają przynieść, nawet, jak były poinformowane.
Ale przynajmniej oceny były uczciwie wystawiane - osobno za muzykę, osobno
za plastykę.
W innych szkołach - po semestrze muzyki i plastyki.
Też jakieś rozwiązanie.

W szkole, w której obecnie pracuję, WSZYSTKIE klasy - zarówno szkoły
podstawowej, jak i gimnazjum - mają po jednej godzinie plastyki i muzyki w
tygodniu, czyli wg starego, dobrego systemu.
Jest to dobra wola p.dyrektor, która przeznaczyła na to godziny
"dyrektorskie" - w standardowym planie są chyba po dwie godziny sztuki na
szkołę podstawową i gimnazjum. Jak to jest dzielone - zależy od dyrektorów.
Wiem, że sytuacja taka jak w mojej obecnej szkole (gdzie przez cały cykl
kształcenia obowiązuje osobno plastyka i muzyka) jest ewenementem.
Generalnie dyrektorzy nie są skłonni przeznaczyć na te przedmioty więcej
godzin niż absolutne minimum. Efekt tego jest taki, że ani jeden, ani drugi
przedmiot nie jest wykładany, jak należy. Słonia kołderką nie przykryjemy.
Często jest tak, że mamy uczniów b. uzdolnionych plastycznie, za to
muzycznie niekoniecznie. I na odwrót. Nieporozumieniem jest wystawianie
jednej oceny z obu dziedzin.

Pozdr. Ewa - belferka w komfortowej sytuacji;)

7. Data: 2005-06-26 16:37:36

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja też się pochwalę:)
Po baaaardzo stresującej VI klasie (bo w VI klasie o szóstki już nie jest
tak łatwo:))) dziecię dostało świadectwo z czerwonym paskiem, ma średnią
4,9, za test kompetencji dostało 36 na 40 pkt (wszystkie stracone punkty za
ortografię), i dostało się do wybranej klasy w wybranym gimnazjum. Uffffff.
To był naprawdę ciężki rok. Zwłaszcza, że dziecię z gatunku 'bardzo zdolnych
leni':))))
A od wczoraj już szaleje na obozie tenisowym....
Anka & Adam (13 lat)

8. Data: 2005-06-27 07:40:57

Od: Eulalka <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W napisał(a):

> Często jest tak, że mamy uczniów b. uzdolnionych plastycznie, za to
> muzycznie niekoniecznie. I na odwrót. Nieporozumieniem jest wystawianie
> jednej oceny z obu dziedzin.

Najsmieszniejsze jest to, że Martyna jest uzdolniona plastycznie -
miesiąc temu wygrała konkurs organizowany przez miasto na GOSIRze.
Rozumiem, że pani ukarała ją za niesystematyczność. Ale co do tego ma śpiew?

Eulalka

9. Data: 2005-06-27 08:59:27

Od: "Asiunia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> To ja też się pochwalę:)

A co mi tam. Pasek, medal za b. dobre wyniki i nagroda prezydenta.
A.

10. Data: 2005-06-27 09:19:35

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eulalka" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

> Rozumiem, że pani ukarała ją za niesystematyczność. Ale co do tego ma
> śpiew?

Dlatego też nie zostawiałabym tak tej sprawy, zawsze można spróbować
porozmawiać na ten temat - i - przede wszystkim - należy się zapoznać z
wewnątrzszkolnym systemem ocenianiania oraz przedmiotowym systemem
oceniania. Tam powinny być podane kryteria, wg których ocenia się ucznia.

Pozdr. Ewa

Moda kwiatowa :)
Swoboda dziecka.
na deszczowe dni....i nie tylko
[OT] Prosba - poszukiwany nowy dom dla dalmatynczyka
Nauczyciel+prezent na koniec roku...