ceny robót

1. Data: 2009-08-28 07:04:38

Temat: ceny robót
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej
czy moglibyście pomóc w określeniu, jakie ceny usług wykończeniowych obecnie
są na rynku?
(wiem, że jest w googlach, jednak potrzebuję pilnie przedłożyć taki
kosztorys rzeczoznawcy przed weekendem)

chciałabym w kosztorycie uwzględnić 'największe' sprawy wykończeniowe:
- podłoga (panel typ 5)
- łazienka - (glazura/terakota/armatura)
- ogrzewanie podłogowe łazienka (nie mam pojęcia jakie :/)
- kuchnia - (zabudowa na zamówienie)

jakie są szaunkowo ceny za m2 (czy też inaczej liczone)

baaardzo dziękuję za pomoc

2. Data: 2009-08-28 20:13:36

Temat: Re: ceny robót
Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał

> czy moglibyście pomóc w określeniu, jakie ceny usług wykończeniowych
> obecnie są na rynku?

> - podłoga (panel typ 5)

nie wiem, co to panel typ 5, ale za montaż paneli zwykłych trzeba zapłacić
ok. 15 zł/m2. rozejrzyj się jednak po firmach np. z allegro. często montaż
dają "gratis".

> - łazienka - (glazura/terakota/armatura)

ceny z reguły ryczałtowe ("za całą robotę"), ale można z grubsza policzyć 50
zł/m2 glazury i terakoty (zwykłej - bez wodotrysków), biały montaż ok. 100
zł/szt.

> - ogrzewanie podłogowe łazienka (nie mam pojęcia jakie :/)

mi wyceniali 350zł/m2

> - kuchnia - (zabudowa na zamówienie)

ile jesteś w stanie zapłacić, tyle wydasz ;)
są kuchnie, które można kupić za 1000 złotych, są takie na które trzeba
liczyć 10 tysięcy... a są i takie, na które 100 000 zł nie starczy ;)
myślę, że na standardową kuchnię (powiedzmy do kuchni o pow. ok. 12m2)
trzeba liczyć jakieś 15 000 - 25 000 złotych - za meble + sprzęt agd.

> jakie są szaunkowo ceny za m2 (czy też inaczej liczone)

z reguły kuchnie liczone są na podstawie projektu - każda szafka, front,
blat, itp. inaczej kosztują.

3. Data: 2009-08-30 09:09:36

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> nie wiem, co to panel typ 5, ale za montaż paneli zwykłych trzeba zapłacić
> ok. 15 zł/m2. rozejrzyj się jednak po firmach np. z allegro. często montaż
> dają "gratis".

U nas (Pomorze) cena w granicach 6zł za mkw

> ceny z reguły ryczałtowe ("za całą robotę"), ale można z grubsza policzyć
> 50 zł/m2 glazury i terakoty (zwykłej - bez wodotrysków)

50zł to cena z przed dwóch lat.
Teraz 25zł za mkw

,>> - ogrzewanie podłogowe łazienka (nie mam pojęcia jakie :/)

Liczą od tzw punktu. Każda pętla podłogówki to 1tzw punkt.
Cena za punkt to od 50zł. Ale nie umawiaj się na punkty- umawiaj się na
całość robót

> ile jesteś w stanie zapłacić, tyle wydasz ;)

Racja

> blat, itp. inaczej kosztują.
U nas licza za robocizne wg metra kwadratowego frontu. Plus cena materiału
oczywiście.

Kris

4. Data: 2009-08-30 19:18:17

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U nas (Pomorze) cena w granicach 6zł za mkw

no ja zdecydowanie Pomorze - to co mam mówić, jak fachowiec zaśpiewa 'cenę
sprzed 2 lat'?
btw, myślałam, że ceny usług nie maleją ..

5. Data: 2009-08-30 20:22:50

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> no ja zdecydowanie Pomorze - to co mam mówić, jak fachowiec zaśpiewa 'cenę
> sprzed 2 lat'?,

Szukać kolejnego.

> btw, myślałam, że ceny usług nie maleją ..

Zmalały i to sporo.

Kris

6. Data: 2009-08-30 21:03:53

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

Ukladanie paneli to tak prosta sprawa że jak tylko masz czas to rób to sam.
Za jeden średniej wielkości pokój fachura skasuje Cie na 150-200zł a samemu
zrobisz to spokojnie przy piwku w jedno popołudnie. Praca czysta i przyjemna
narzedzia jakieś specjalne niepotrzebne- to takie składanie klocków jest.
15zł/mkw to cena jakaś z kosmosu za tak nieskomplikowaną pracę.

Kris

7. Data: 2009-08-31 07:27:59

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris wrote:

> 50zł to cena z przed dwóch lat.
> Teraz 25zł za mkw

ostatnio widziałem płytki kładzione za małe pieniądze... koszmar:)

imho inna cena będzie za samą łazienkę z bajerami a inna za całość domu z
podłogami (duże powierzchnie)

> [...]
>
> Liczą od tzw punktu. Każda pętla podłogówki to 1tzw punkt.
> Cena za punkt to od 50zł. Ale nie umawiaj się na punkty- umawiaj się

buachacha 50 zł za punkt CO? 120zł to już cena na granicy zysku.

ponadto trzeba patrzeć na coś takiego: inna cena jest za zrobienie całej
instalacji wody i kanalizacji co i gazu w jednym kawałku a inna za zrobienie
jednej pętli w łazience.

Trzeba pamiętać o kosztach rozruchu i zakończenia robót które dla dużej
roboty rozkładają sie na cały zakres prac.

co do umawiania sie to tak umawiamy sie na całość robót ale i tak cena
wynika z punktu i jest określona dla ustalonej ilości punktów, jeśli są
podczas roboty zmiany to cena sie zmienia wg realnej ilości punktów,
przecież jeśli zrezygnujesz z czegoś to chciałbyś aby instalator ci odliczył
to od ceny (oczywiście jeśli jeszcze nie zdążył tego zrobić)

8. Data: 2009-08-31 07:49:57

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ostatnio widziałem płytki kładzione za małe pieniądze... koszmar:)

Ja widziałem łazienke i salon robione wiosną tego roku za 20zł za mkw-
zrobione bardzo dobrze.
Są u nas tez tacy co liczą sobie 50zł za mkw. Ale zleceń mają coraz mniej.
W zeszłym roku za kostkę brukową gość liczył mi 110-120zł za mkw(robocizna
+materiał)- na szczęście dla mnie zrezygnowałem z robienia podjazdów wtedy.
Teraz ten sam człowiek(a własciwie ta sama Firma- bo jest to spora lokalna
firma) układają kostke za 80zł za mkw.
Ceny kostki, obrzeży itp raczej nie spadły. Zjechali więc z kosztów
robocizny. Kupując materiał samemu troche jeszcze z tej ceny zjadę w dół.
Opłacało się wiec dla mnie odczekac ten rok bo dzięki temu mam taniej o
prawie 3000zl

> imho inna cena będzie za samą łazienkę z bajerami a inna za całość domu z
> podłogami (duże powierzchnie)

Dlatego trzeba się dogadywac za całość robót a nie tzw metry

> buachacha 50 zł za punkt CO? 120zł to już cena na granicy zysku.

Półtora roku temu u mnie robili za 80zł za tzw punkt. Była to wtedy u nas
cena obowiazująca. Teraz sporo ekip nie ma zleceń i można za 50zł znależć.

> ponadto trzeba patrzeć na coś takiego: inna cena jest za zrobienie całej
> instalacji wody i kanalizacji co i gazu w jednym kawałku a inna za
> zrobienie jednej pętli w łazience.

A to fakt.

> Trzeba pamiętać o kosztach rozruchu i zakończenia robót które dla dużej
> roboty rozkładają sie na cały zakres prac.

No już bez przesady z tym rozruchem- cały ten szumnie nazwany rozruch to
maks jeden dzień pracy dla jednej osoby.

> [...]
> przecież jeśli zrezygnujesz z czegoś to chciałbyś aby instalator ci
> odliczył to od ceny (oczywiście jeśli jeszcze nie zdążył tego zrobić)

Oczywiście zgoda. Umawiiać się tzreba za całość robót. Pokazać instalatorowi
co ma być i gdzie zrobione i niech instalator sobie sam te punkty policzy i
pomnozy razy swoją stawkę. Inwestorowi powinien podac cenę za całość robót.
A ew dodatkowo zlecane przez inwestora prace rozlicza się osobno.

Krzysiek

9. Data: 2009-08-31 08:01:23

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kris wrote:

> Półtora roku temu u mnie robili za 80zł za tzw punkt. Była to wtedy u
> nas cena obowiazująca. Teraz sporo ekip nie ma zleceń i można za 50zł
> znależć.

ale gdzie ty mieszkasz? imho za 50 zł za punkt nie opłaca sie prowadzić
działalności ba tego sie nawet nie opłaca robić na czarno. Już pomijajac że
ekipa będzie chyba dochodziła peichota na budowę albo dojeżdżała rowerami i
to ze złomu.

> A to fakt.

> No już bez przesady z tym rozruchem- cały ten szumnie nazwany rozruch
> to maks jeden dzień pracy dla jednej osoby.

rozruch budowy a nie instalacji :) pierwszy dzień to chaos organizacyjny
przywiezieni narzędzi sprzętu ustawienie sie ludzi do roboty dla drobnej
fuchy masz dzień chaosu i pół dnia pracy.

> [...]
> te punkty policzy i pomnozy razy swoją stawkę. Inwestorowi powinien
> podac cenę za całość robót. A ew dodatkowo zlecane przez inwestora

czyli i tak na końcu musi być jakaś podstawa rozliczania robót dodatkowych
lub zaniechanych :)

10. Data: 2009-08-31 11:34:30

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale gdzie ty mieszkasz?

Pomorze.

>mho za 50 zł za punkt nie opłaca sie prowadzić działalności ba tego sie
>nawet nie opłaca robić na czarno.

Widocznie sie opłaca skoro robią. Sa to raczej tzw Hweńki ale z
doświadczeniem w branzy i zrobią czasami lepiej jak legalna Firma
zatrudniająca żółtodziobów

>Już pomijajac że ekipa będzie chyba dochodziła peichota na budowę albo
>dojeżdżała rowerami i to ze złomu.

E no bez przesady. Byle kombi wystarczy aby cały sprzet pomieścić.

> rozruch budowy a nie instalacji :) pierwszy dzień to chaos organizacyjny
> przywiezieni narzędzi sprzętu ustawienie sie ludzi do roboty dla drobnej
> fuchy masz dzień chaosu i pół dnia pracy.

E bez przesady. Jakiś blok jakbys robił to jest tak jak mówidsz. Ale domek
jednorodzinny? Dwie łazienki, kuchnia kilka pokoi.
Ustalasz z inwestorem co gdzie ma być zostawiasz dwóch ludzi i działają.;)))

> czyli i tak na końcu musi być jakaś podstawa rozliczania robót dodatkowych
> lub zaniechanych :)

Musi być to fakt. Ale ostrzegam wszystkich przed rozliczeniami typu:
bierzemy 50zł za punkt/metr po robocie mierzymy metry, liczymy punkty i
wychodzi cena.
To jest pole do nadużyć dla wykonawcy. Przeważnie wtedy okazuje się że ten
punkt to podwójnie, sufit to potrójnie a skosy razy 1,5.;)))
A gruntowania i kucia to w umowie nie było za to kasujemy dodatkowo;))0 Znam
wiele takich przypadków.
Dodając do tego jeszcze materiały wykonawcy i niezorientowany inwestor jest
cyckany dokładnie.

Krzysiek

Światełka LED Osram DOT-IT w kuchni
podłączenie kabla do wtyczki
włamania - jak zapobiegać?
Kuchnia indukcyjna - przejściówka pod garnki aluminiowe
montaż żaluzji do okna pcv witryny