Narkoza

31. Data: 2001-11-29 20:19:18

Temat: Re: Narkoza
Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ja" <ja@tu_i_tam.pl> napisał w wiadomości
news:9tuadn$ag0$1@korweta.task.gda.pl...
> mam pytanie natury technicznej, otórz jak została rozwiązana kwestia
potrzeb
> fizjologicznych (innego dobrego okreslenia nie znalazlem:) podczas
zabiegu,
> w ktorym pacjent zostal ogolnie znieczulony?

Witam

Zwykle nie ma koniecznosci dbania o potrzeby fizjologiczne u chorych
znieczulanych ogolnie . Przy dlugich lub krwawych zabiegach zaklada sie
cewnik Foley'a - w celu oceny funkcji nerek. W miare mozliwosci unika sie
tego jdnak ze wzgledu na powiklania - najczesciej zakazenie dr. moczowych.
W przypadku podazy lekow moczopednych ( np. mannitol w okulistyce) czasem
stosuje sie tez pampersy.
Oczywiscie drobne zabiegi laryngologiczne nie sa wskazaniem do zalozenia
cewnika. Polecam przy tym znieczulenie ogolne , ktore u zdrowej osoby nie
pozostawia zadnych skutkow ubocznych.

Pozdrawiam
regen

32. Data: 2002-01-02 20:50:02

Temat: cewnik (bylo narkoza)
Od: --6--MARshALL--9-- <6...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Nov 2001 22:22:28 +0100, "ja" <ja@tu_i_tam.pl> wrote:

>poza tym cewnikowanie jest niebezpieczne, znam przyklad (w rodzinie) kiedy
>cewnik sie urwal(?) albo cos sie z nim stalo takiego ze kawalek zostal w
>srodku. lekarze "dopchneli" to nastepnym , nie przejmujac sie wcale.

ale to chyba zalezy od tego czy kobieta czy meszczyzna nie
bo przeciez facetowi to trzeba isetam tych centymetrow wsadzic i to
przelazenie moze byc nieprzyjemne,
a u kobiety ten pechez lezy bardzo blisko pow. cialai sie ladnie
operuje, pozatym jesti chodzi o (nie) przyjemnosc to kobieta raczej
jest przyzwyczajona ze tam sie cos wklada (chociaz to niedokladnie
tam) i ma jakies skojazenie z przyjemnoscia, a co do meszczyzn to
chyba nikt nie proboje sobie tam zeczy wkladac, co przy zabiegu moze
spowodowac nieprzyjemna niezeczywistosc doznan

jak myslicie, czy ktos w ogoole mial "przyjemnosc" doswiadczenia
czegos takiego ?

33. Data: 2002-01-02 20:50:04

Od: --6--MARshALL--9-- <6...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Nov 2001 19:21:33 +0100, "wm" <i...@w...com.pl>
wrote:

>ja <ja@tu_i_tam.pl> wrote in message

>prostu
>
>Mam wrazenie, ze chyba masz jakis problem z tym cewnikiem.
>
>Powiem szczerze, ze mialam narkoze 3 razy w zyciu i nawet nie domyslilam
>sie, ze mialam jakis cewnik %(
>Hmmm, to chyba ma jakis zwiazek ze zwiotczeniem miesni?

chyba raczej z anatomia, on jest facetem, poprostu.

34. Data: 2002-01-02 20:50:05

Od: --6--MARshALL--9-- <6...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Nov 2001 00:09:04 +0100, Kaja <f...@f...pl> wrote:

>Co się martwisz...I tak będziesz spał, a lekarze wiedzą jak się zachowują
>pacjenci podczas operacji w narkozie i poczynią wszystkie odpowiednie starania,
>żeby nie mieć z Tobą kłopotów....a Ty będziesz sobie w tym czasie spał i będą
>Ci się śniły miłe sny :-)

sny, raczej niebyt, to jest tak jak jakas smierc przez ten czas, nie
ma niczego, nie ma swiata...

35. Data: 2002-01-04 12:45:00

Temat: Re: cewnik (bylo narkoza)
Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

Hello All!

02 Jan 02 21:50, --6--MARshALL--9-- pisal do All:

IMO bzdura. Na każdym oddziale chirurgii spory procent pacjentow jest
cewnikowanych i naogół brak jakichkolwiek powikłań, czy nawet drobnych
dolegliwości _z tego powodu_.

Ciekawe jak cos może sie urwać co jest "wpychane"? Urwać cewnik to mógły co
najwyżej pacjent probujący go osunąć na siłę bez wiedzy jak to zrobić, ale jak
sądzę prędko by zrezygnował z takich prób. Radziłbym zweryfikować powwyższą
rewelacje.

M> facetowi to trzeba isetam tych centymetrow wsadzic i to przelazenie
M> moze byc nieprzyjemne,

Jeśli nie ma _stanów zapalnych_ w przewodzie moczowym, _powiekszenia prostaty_
lub _innych schorzeń_ w układzie moczowym, to zarówno założenie cewnika jak i
jego usunięcie jest bezbolesne. Po wyjęciu cewnika może wystąpic lekkie
pieczenie podczas oddawania moczu, które zwykle bardzo szybko ustepuje.

Cewnikowanie bywa niezbedne także dlatego, poniewaz niektore kombinacje
składników kroplówek i inych podawanych środków niekiedy powodują zablokowanie
możliwości naturalnego oddawania moczu, co przy stałym podawaniu płynow
(kroplówki) niemal dosłownie rozsadza pecherz, co dopiero bywa koszmarem.

Pozdrawiam!
Mariusz -=maVox=-

Przytć
wlasciwy dobor lekow