katar, nisamowity :(

1. Data: 2001-11-26 15:14:37

Temat: Re: katar, nisamowity :(
Od: Bartosz 'briest' Stepien <b...@b...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mistrz szumek rzekł:
> jest piata rano, druga noc juz nie moge zasnac przez ten p.... katar. Nie
> moge zyc bez kropli do nosa. Moze opisze jak to wszytsko sie zaczyna :

Skąd ja to znam...

> 1. najpierw zaczynam sie przeziebiac, kicham i pojawia sie normalny katar,
> przed snem zapodaje sobie kropelki zeby moc spokojnie spac.
> 2. na drugi dzien objawy przeziebienia znikaja, tylko wieczorem znwou
> pojawia sie ten katar :(((
> I tak to juz trwa ponad tydzien, dwa dni temu odstawilem krople do nosa
> (moja dziewczyna wspomniala mi ze mozna sie od tego uzaleznic) Ale ja bez
> tych krpli nie moge normlanie funkcjonowac. Nos mam tak zblkowoany, ze az
> sline ciezko jest przelknac, nie mowiac juz o spaniu :(

Można, ja sobie nieco podupadłem śluzówkę przez nadużywanie kropli -- i
miałem opuchnięty nos stale, musiałem ciągle zakraplać -- błędne koło.
A poradziłem sobie zadziwiająco prosto -- zapuszczałem tylko do jednej
dziurki. Jedna na ogół wystarcza, zwłaszcza w nocy, kiedy zatkany nos
jest najdotkliwszy. Po paru dniach/tygodniach, zależnie od stanu nosa,
'oszczędzana' dziurka sprawuje się już przyzwoicie bez kropli i można je
całkiem odstawić, żeby dać odpocząć drugiej.

--
After all, physicist are known as an unruly bunch of people.

2. Data: 2001-11-27 10:31:47

Temat: katar, nisamowity :(
Od: szumek <s...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

[...]

takie sytuacje zdazaja mi sie od jakiegos roku czasu. Kiedys jak bylem
mlodszy cos takiego nie mialo miejsca (teraz mam 22 lata).

co sie ze mna dzieje ? prosze poradzcie cos !

Michal

3. Data: 2001-11-27 11:34:13

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "szumek" <s...@i...net.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> mlodszy cos takiego nie mialo miejsca (teraz mam 22 lata).
>
> co sie ze mna dzieje ? prosze poradzcie cos !

Mam za soba dokladnie takie doswiadczenia, napisalam o tym w dniu
2001.11.24 w watku: "Pytanie do osób po operacji resekcji przegrody
nosowej" . Wszystkie inne sposoby nic nie pomagaly.

Pozdrawiam
Krystyna

4. Data: 2001-11-27 20:54:56

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Mialam to samo az w koncu udalam sie do lekarza. Okazala sie to zwykla
alergia. Teraz mam spray do nosa nieuzalezniajacy, ktory mozna w kolko
stosowac.
I nic mi nie jest.
Poprawy zycze
******
m-gosia
******

5. Data: 2001-11-27 22:30:20

Temat: Odp: katar, nisamowity :(
Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mialam to samo az w koncu udalam sie do lekarza. Okazala sie to zwykla
> alergia. Teraz mam spray do nosa nieuzalezniajacy, ktory mozna w kolko
> stosowac.

Zapomnij o tym. Nie ma srodkow nieuzalezniajacych. Od dowolnej rzeczy mozna
sie uzaleznic zalezy to tylko "od slabej silnej woli" i od czasu.
Pozdrawiam
tom

6. Data: 2001-12-01 07:52:27

Od: Jacek <d...@h...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

szumek wrote:

> [...]
> mlodszy cos takiego nie mialo miejsca (teraz mam 22 lata).
>
> co sie ze mna dzieje ? prosze poradzcie cos !

A moze sprobowalbys inhalacji? Nie jest to chyba co prawda leczenie, ale
pozwoli Ci to jakos przezyc do czasu jakiejs sensownej diagnostyki
Twojego
przypadku. Ja osobiscie polecam srodek o nazwie "Inhalol" (kosztuje 7-8
zl) -
rozpuszczasz pare kropel w gotujacej wodzie i wdychasz. U mnie daje to
calkiem
dobry efekt (choc nie mam az takich dolegliwosci, jak Ty).

Jacek

P.S. A tak w ogole to z tym uzaleznieniem od kropel do nosa jest troche
inaczej. To nie jest (o ile mi wiadomo) uzaleznienie takie, jak od
nikotyny czy alkoholu. Chodzi o to, ze takie specyfiki zawieraja zwykle
substancje obkurczajace naczynia krwionosne w sluzowce nosa -
dlugotrwale ich uzywania (ponad tydzien) moze spowodowac jej nadmierna
suchosc (czyli przegiecie w druga strone).

J.

7. Data: 2001-12-01 11:12:25

Od: "Crabro" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

szumek wrote:

>Witam
>
>jest piata rano, druga noc juz nie moge zasnac przez ten p.... katar. Nie
>moge zyc bez kropli do nosa.

Czesc
Doskonale Cie rozumiem. Ja wlasnie z takiego kataru wychodze. Rowniez
polecam Inhalol. Jesli jednak nie jest on wstanie przedrzec sie przez nos
sprobuj aerozolu do nosa - Mistabron. Tak jak Inhalol nie leczy on ale
skutecznie rozpuszcza sluz i pozwala spokojnie spac.

zdrowia zyczac
crabro

Chelacja EDTA
Chrapanie - przegroda nosowa, co zrobić ?
APIOTERAPIA - szukam informacji
Nethertona zespol (Rybia Luska)
Zwolnienia L-4?