Re: katar, nisamowity :(

From: Jacek <d...@h...amu.edu.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: katar, nisamowity :(
Date: Sat, 01 Dec 2001 08:52:27 +0100

szumek wrote:

> Witam
>
> jest piata rano, druga noc juz nie moge zasnac przez ten p.... katar. Nie
> moge zyc bez kropli do nosa. Moze opisze jak to wszytsko sie zaczyna :
> 1. najpierw zaczynam sie przeziebiac, kicham i pojawia sie normalny katar,
> przed snem zapodaje sobie kropelki zeby moc spokojnie spac.
> 2. na drugi dzien objawy przeziebienia znikaja, tylko wieczorem znwou
> pojawia sie ten katar :(((
> I tak to juz trwa ponad tydzien, dwa dni temu odstawilem krople do nosa
> (moja dziewczyna wspomniala mi ze mozna sie od tego uzaleznic) Ale ja bez
> [...]

A moze sprobowalbys inhalacji? Nie jest to chyba co prawda leczenie, ale
pozwoli Ci to jakos przezyc do czasu jakiejs sensownej diagnostyki
Twojego
przypadku. Ja osobiscie polecam srodek o nazwie "Inhalol" (kosztuje 7-8
zl) -
rozpuszczasz pare kropel w gotujacej wodzie i wdychasz. U mnie daje to
calkiem
dobry efekt (choc nie mam az takich dolegliwosci, jak Ty).

Jacek

P.S. A tak w ogole to z tym uzaleznieniem od kropel do nosa jest troche
inaczej. To nie jest (o ile mi wiadomo) uzaleznienie takie, jak od
nikotyny czy alkoholu. Chodzi o to, ze takie specyfiki zawieraja zwykle
substancje obkurczajace naczynia krwionosne w sluzowce nosa -
dlugotrwale ich uzywania (ponad tydzien) moze spowodowac jej nadmierna
suchosc (czyli przegiecie w druga strone).

J.