chipsy i system nerwowy dziecka

1. Data: 2005-05-30 16:24:53

Temat: chipsy i system nerwowy dziecka
Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

niedawno był emitowany odcinek "Rozmow w toku" o otylych dzieciach. Padlo
tam pod koniec stwierdzenie Pana Profesora o szkodliwosci chipsow, nie tylko
pod katem ich kalorycznosci, ale wystepowania konkretnego skladnika,
który bardzo zle dziala na system nerwowy dziecka.

Opowiedzialam o tym znajomym rodzicom malych dzieci, którzy mocno się
zaniepokoili i dopytuja się mnie, co to za skladnik, a ja zapomnialam jego
nazwy. Dla mnie tez byla to nowosc, o ktorej nie wiedzialam. Wiedzialam
tylko, ze chipsy sa bardzo kaloryczne...

Moze wy wiecie o jaki skladnik chodzi?

2. Data: 2005-05-30 16:56:02

Temat: Re: chipsy i system nerwowy dziecka
Od: "Bogusia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten związek to akrylamid - faktycznie silna neurotoksyna, ale co do jej
obecności w chipsach, to nie wiem na ile to prawdziwe.

3. Data: 2005-05-30 17:25:21

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ten związek to akrylamid - faktycznie silna neurotoksyna, ale co do jej
> obecności w chipsach, to nie wiem na ile to prawdziwe.

dziekuje ci bardzo - to chyba o ten skladnik chodzilo. prowadzaca program
zapytala, czy profesor sie nie boi pozwow, a on powiedzial, ze ten skladnik
jest dodany jawnie i jego dzialanie tez nie budzi watpliwosci, wiec nie boi
sie pozwow. nastepnym wiec dalej krokiem bedzie poczytanie na opakowaniu
skladu.

dzieki jeszcze raz!!!

4. Data: 2005-05-30 19:26:24

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
boi
> sie pozwow. nastepnym wiec dalej krokiem bedzie poczytanie na opakowaniu

Witam,
Wątpię, żeby akrylamid został wymieniony w składzie na opakowaniu, bo nie
jest on dodawany, akle jest produktem ubocznym, tak jak przy każdej obróbce
termicznej ziemniaka na tłuszczu:

www.resmedica.pl/archiwum25.html
"01-10-02 Dlaczego frytki są rakotwórcze?
Niestety bardzo prawdopodobne, że sprawcą ogromnego zamieszania wywołanego
kilka miesięcy temu przez naukowców jest akrylamid, związek powstający
podczas obróbki pożywienia w bardzo wysokich temperaturach, między innymi
podczas smażenia w głębokim oleju. Dotychczas potwierdzono rakotwórcze
działanie akrylamidu jedynie na zwierzętach doświadczalnych, natomiast na
temat jego wpływu na zdrowie ludzi niewiele wiadomo. W związku z faktem, że
akrylamid jest używany do produkcji plastiku, barwników i oczyszczania wody,
niewielkie jego ilości mogą występować w różnych środkach spożywczych.
Szwedzcy naukowcy stwierdzili jednak tak ogromne stężenia tego związku we
frytkach, chipsach, kilku rodzajach płatków śniadaniowych i chleba, że
wzbudziło to ogromne zaniepokojenie. Wyniki szwedzkich naukowców zostały już
potwierdzone przez rządy Norwegii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. Co z tego
wynika? Jako konsumenci otrzymaliśmy informację o kolejnym prawdopodobnym
czynniku rakotwórczym. I tak jak z każdym tego typu czynnikiem ważny jest
umiar i prawidłowo zbilansowana dieta. Zmniejszymy nie tylko ryzyko
powstania nowotworu, ale także nie przytyjemy."

Pozdrawiam,
Akulka

5. Data: 2005-05-30 21:09:09

Od: "Chyna " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

taora <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> który bardzo zle dziala na system nerwowy dziecka.
(...)> Moze wy wiecie o jaki skladnik chodzi?

Człowiekowi coś czasami zostanie w głowie - nawet nie wiedzieć, czemu...
Kiedyś przeczytałam, że w zupkach "instant" i chipsach jest pewien składnik
który powoduje, że chce się to jeść i jeść.
A jak wiadomo: tak takie zupki jak i chipsy zdrowe nie są.
Nie wiem, czy chodzi o ten jeden składnik (zapewne nie), ale chipsy jadam w
tak zwanej "ostateczności" (zupek instant od jakiegoś roku nie tykam w ogóle).

Pozdrawiam,
Chyna.

6. Data: 2005-05-30 21:28:14

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chyna " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Nie wiem, czy chodzi o ten jeden składnik (zapewne nie), ale chipsy jadam
> tak zwanej "ostateczności" (zupek instant od jakiegoś roku nie tykam w

glutaminian sodu?

7. Data: 2005-05-31 00:12:55

Od: "medevacs" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

W news:d7fphc$pqr$1@inews.gazeta.pl Akulka napisal(a):

> [...]
> I tak jak z każdym tego typu czynnikiem ważny jest umiar i prawidłowo
> zbilansowana dieta. Zmniejszymy nie tylko ryzyko powstania nowotworu,

no kurcze, przeciez ponoc platki sniadaniowe sa zdrowe, a tu sie nagle
okazuje, ze platki = chipsy = frytki = nowotwor. Ja dziekuje. Chipsow staram
sie nie jesc, podobnie jak frytek, za to platki jem na potege, bo lubie i
bo... myslalem, ze sa zdrowe. Zeby juz nie wspomniec o chlebie. FUCK! To co
ja mam jesc?

medevacs
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

8. Data: 2005-05-31 08:24:47

Od: "moscal moscal" <q...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

taora <t...@g...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Chyna " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> składnik
> ogóle).

jak juz tak chceta pelna liste to prosze bardzo;)

http://www.cm-uj.krakow.pl/bhp/sprawozdanie.php

ot np na liscie znajduja sie;)
17 Doustne środki antykoncepcyjne stosowane w terapii sekwencyjnej
18 Doustne złożone środki antykoncepcyjne
19 Estrogenami terapia substytucyjna
20 Estrogeny niesterydowe
21 Estrogeny sterydowe

9. Data: 2005-05-31 11:29:11

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medevacs" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> napisał w wiadomości
FUCK! To co
> ja mam jesc?

Wszystko, byleby z umiarem:)) Gdybyś został nawet wegetarianinem, to nie
gwarantowałoby ci to ochrony przed rakiem. Czynników jest zbyt wiele, nawet
na ten przykład okolica i środowisko w którym mieszkasz, może podwyższać
ryzyko. Uszy do góry.
Wiadomo też , że żywność przetworzona chemicznie, fabrycznie jest
niezdrowa - zatem mniej gotowców, kolorowe napoje do zlewu i pasja gotowania
od podstaw.

Pozdrawiam,
Akulka

10. Data: 2005-05-31 20:42:03

Od: "medevacs" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

W news:d7hhug$k8u$1@inews.gazeta.pl Akulka napisal(a):
> [...]
> Wiadomo też , że żywność przetworzona chemicznie, fabrycznie jest
> niezdrowa - zatem mniej gotowców, kolorowe napoje do zlewu i pasja

gotowanie... i okaze sie, ze zawsze smaze na oleju roslinnym, ktory to np
tez sie przypala i powoduje raka. O takie kwiatki chodzi.

medevacs
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

zrost opłucnowy
marskość wątroby