chleb w garnku rzymskim - problem

21. Data: 2008-01-03 07:42:39

Temat: Re: chleb w garnku rzymskim - problem
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ale mnie właśnie chodzi o garnek rzymski, bo dzięki temu, ze nie jest
> pokryty szkliwem oddaje wodę ciastu podczas pieczenia. Piekłam już chleb w
> innych formach, ale ten wychodzi mi najlepiej. Z tym przywieraniem mam
> problem.
> Pozdrawiamy
> Barbara, Marysia i Ktoś

ja moczę garnek rzymski w wodzie, smaruje dolną część w środku tłuszczem i
obsypuję bardzo dokładnie płatkami owsianymi albo otrębami, nie mam problemu
z wyjmowaniem chleba.

Pozdrawiam

Monika

22. Data: 2008-01-03 09:04:24

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> ja moczę garnek rzymski w wodzie, smaruje dolną część w środku tłuszczem i
> obsypuję bardzo dokładnie płatkami owsianymi albo otrębami, nie mam
> problemu
> z wyjmowaniem chleba.

Hmm, ja niby tak zrobiłam, ale może za mało dokłądnie wysmarowałam...
Spróbuję jeszcze raz. Mam nadzieję, ze dziś się uda.
Pozdrawiamy
Barbara, Marysia i Ktoś

23. Data: 2008-01-03 09:05:54

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:13no3j6nk607ue5@corp.supernews.com...
> Koniecznie opisz, jak Ci wyjdzie.
Dam znac na pewno. Dzis bede piekla kolejny chleb.

> A Ktosio kiedy sie zapowiada?

Jakos w sierpniu, ale pozostaje jeszcze kwestia punktualnosci :-)
Pozdrawiamy
Barbara, Marysia i Ktos

24. Data: 2008-01-04 11:00:06

Od: "Darek" <b...@z...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:flduju$qki$1@news.onet.pl...
> Za drugim wysmarowałam masłem i wysypałam płatkami owsianymi (nie miałam
> otrębów). Niestety spód przykleił się mocno, a boki częsciowo, więc
> ostatecznie część też trzeba było wykroić, choć wyglądało to lepiej niż
> poprzednio.
> Jak sobie poradzić z przyklejaniem chleba do tej formy? Ktoś ma
> doświadczenia w tej kwestii?

pieczenie chleba w garnku rzymski nie sprawia zadnych problemow jesli
wysmarujemy garnek tluszczem i obsypiemy otrebami. Poza tym nalezy pamietac
o uprzednim namoczeniu garnka i wlozeniu go do zimnego piekarnika. Można
piec pod przykryciem, a pod koniec pieczenia zdejmować pokrywę, żeby skórka
była bardziej chrupka. Ale to w zwykłych garnkach. Ja mam specjalny, okrągły
do chleba z roemertopf - on jest w ogóle bez pokrywki.
Napisz koniecznie jak ci wyszedl i jaki chleb pieczesz. pozdrawiam
darek

25. Data: 2008-01-04 11:40:04

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <b...@z...gdynia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wysmarujemy garnek tluszczem i obsypiemy otrebami. Poza tym nalezy
> pamietac o uprzednim namoczeniu garnka i wlozeniu go do zimnego

Wczoraj już nie miałam siły na pieczenie, więc kupiłam gotowca w sklepie,
ale pewnie jutro upiekę kolejny. Niby zrobiłam poprzednio wszystko tak, jak
piszesz, ale się przykleił - może niedokłądnie go wysmarowałam tłuszczem,
albo błąd tkwił w zastąpieniu otrębów płatkami (otręby są drobniejsze
nieco).
Dam znać, jak upiekę kolejny.

A piekę z takich proporcji:
1kg mąki (żytniej lub pół na pół z pszenną - ten drugi jest lepszy)
30 dkg zakwasu żytniego (lub pół na pół z zakwasem pszennym)
2 łyżeczki soli
około 5 dkg drożdży suchych

Mąkę i zakwas zamawiam sobie w Bogutynie, ale pewnie w każdym innym młynie
też mają takie.

Pozdrawiamy serdecznie
Barbara, Marysia i Ktoś

26. Data: 2008-01-04 11:40:56

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:fll5uj$tgq$1@news.onet.pl...
> [...]
> 1kg mąki (żytniej lub pół na pół z pszenną - ten drugi jest lepszy)
> 30 dkg zakwasu żytniego (lub pół na pół z zakwasem pszennym)

Zapomniałam dodać - wlewam jeszcze około 700-800ml wody.

Barbara, Marysia i Ktoś

27. Data: 2008-01-08 12:27:47

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

No więc zrobiła trzecie podejście do chleba w garnku rzymskim. Wysmarowałam
najdokłądniej, jak umiałam i obsypałam płatkami owsianymi. Dodatkowo
zostawiłam trochę "luźnych" płatków na dnie. Dzięki temu chleb bardzo ładnie
wyszedł z formy.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Barbara, Marysia i Ktoś (~14.08.2008)

28. Data: 2008-01-08 12:38:51

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message
> [...]
> Wysmarowałam najdokłądniej, jak umiałam i obsypałam płatkami owsianymi.
> Dodatkowo zostawiłam trochę "luźnych" płatków na dnie. Dzięki temu chleb

Witaj!

Można otrębami, mąką razową, kaszą manną, a ja obsypuję tartą bułką...
Nie mam żadnych problemów.

PANIOM NA NOWY ROK...
Wok żeliwny - jak przygotować?
Automat do chleba -- ilość mieszadeł